Gå til innhold

Bryte avtalen med Netcom.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Noen som har noe peiling på prosessen hvis man ønsker å bryte avtalen man har med Netcom? Jeg har en K750i med ActiveTalk. Avtaletiden går ikke ut før i desember 06, men så lenge orker jeg ikke vente. Koster meg mye, og attpåtil er telefonen låst til Netcom.

 

Noen som vet hvor mye man må betale for å bryte avtalen? Får man noen kode / Instruksjon for å åpne opp den låste mobilen da?

 

Takker på forhånd for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Noen som har noe peiling på prosessen hvis man ønsker å bryte avtalen man har med Netcom? Jeg har en K750i med ActiveTalk. Avtaletiden går ikke ut før i desember 06, men så lenge orker jeg ikke vente. Koster meg mye, og attpåtil er telefonen låst til Netcom.

 

Noen som vet hvor mye man må betale for å bryte avtalen? Får man noen kode / Instruksjon for å åpne opp den låste mobilen da?

 

Takker på forhånd for svar.

5839889[/snapback]

 

Bruddgebyret starter på 1500,- og går ned med 375,- i kvartalet. Ring 05050, så får du de til å legge på bruddgebyr og evt. endre abonnement. Be de i samme slengen om å sende mail til Deltaservice med din mailadresse/tlf-nr, så kontakter Deltaservice deg med operatørlåskode og framgangsmåte. Ha IMEI-koden klar når du ringer.

Lenke til kommentar
Finne ut hva det koster totalt, og deretter vurdere om det vil lønne seg!

Årsaken til at det koster å låse opp telefonen også, er jo at kjøpet ditt ble enda "billigere" ved at telefonen er låst til NetCom. Du fikk altså lavere pris på telefonen pga låsingen.

5840588[/snapback]

 

 

Hvis hu betaler for å bryte avtalen så må jo hu få lov til å bruke hvilken som helst operatør, hu betaler jo det tilbake til NetCom da har jo hu gjort opp for seg med hva de spanderte henne.

Lenke til kommentar
Hvis hu betaler for å bryte avtalen så må jo hu få lov til å bruke hvilken som helst operatør, hu betaler jo det tilbake til NetCom da har jo hu gjort opp for seg med hva de spanderte henne.

5841084[/snapback]

 

Feil.

 

Når man betaler for å bryte ut av abonnementsavtalen, har man betalt tilbake den rabatten man fikk pga abonnementet. Rabatten pga operatørlåsen er en ekstrarabatt, i tillegg til rabatten pga abonnementet.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Dvs hvis jeg har operatør sperrer på mitt telefon kan bare ringe til netcom å få åpnet den mot at jeg betaler en sum?

 

Jeg har fått åpnet operatør telefoner som er låst mot telenor gratis ved å sende dem mail.

Endret av jic
Lenke til kommentar

Hos Telenor får du oppgitt låsekoden sett at du har binding på abonnementet ditt. Jeg antar at Telenor gjør dette fordi de er blitt pålagt å gjøre det slik. NetCom har enda ikke fått noe krav om dette, så du får ikke koden gratis.

 

Hvis det er gått 12 mnd siden du kjøpte telefonen, er koden gratis enten du har Telenor eller NetCom. Kodene ligger da på nettsiden til operatøren.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Haha da vet jeg det å, syntes likevel at det er rart at hvis du betaler flere hundre spenn for å bryte allikevel ikke for lov til å bruke tlf som du kjøpte med andre operatørs sim kort.

 

Sjekket på websiden dems fant ikke noe der info der.

Lenke til kommentar
Haha da vet jeg det å, syntes likevel at det er rart at hvis du betaler flere hundre spenn for å bryte allikevel ikke for lov til å bruke tlf som du kjøpte med andre operatørs sim kort.

5841612[/snapback]

Rart og rart...

Før man binder seg i 12 mnd bør man tenke litt igjennom hva man gjør.

Binding på abonnement og lås på telefon er to seperate ting. Du har fått "rabatt" på telefonen av Netcom på grunn av begge ting, og da er det vel rimelig at Netcom ønsker sine utlegg refundert på begge ting dersom du bryter avtalen?

De sponser ikke telefoner av veldedighet.

Lenke til kommentar
Noen som veit hvor mye de tar for å åpne en låst tlf??

 

Det står vanligvis på pakken. Ellers så kan du ta kontakt med NetCom

 

Finne ut hva det koster totalt, og deretter vurdere om det vil lønne seg!

Årsaken til at det koster å låse opp telefonen også, er jo at kjøpet ditt ble enda "billigere" ved at telefonen er låst til NetCom. Du fikk altså lavere pris på telefonen pga låsingen.

 

Hvis mobilen er låst for NetCom Kontant, kan du bytte til TalkMore, uten å låse opp mobilen, fordi TalkMore bruker NetCom sitt nettverk. Vet ikke om TalkMore virker på mobiler sperra for ActiveTalk, men du får prøve og låne SIM kortet til noen som har TalkMore.

Lenke til kommentar

Har snakket med NetCom Forhandlerservice som forteller følgende:

 

Ved oppsigelse av abonnement blir låsekoden utlevert gratis men man må selvsagt betale bruddgebyr på abonnementet. Altså (forbausende nok) ikke noe ekstra å betale for koden. Koden må bestilles fra Deltaservice, så det vil ta noen dager å få den.

 

Håper dette hjelper deg til å bestemme hva du vil gjøre :thumbup:

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Hvis mobilen er låst for NetCom Kontant, kan du bytte til TalkMore, uten å låse opp mobilen, fordi TalkMore bruker NetCom sitt nettverk.

5844617[/snapback]

 

DETTE ER HELT FEIL!

 

Dersom telefonen er NETTVERKSLÅST så kan man bruke den med simkort fra operatører som bruker samme nett. Dersom telefonen er OPERATØRLÅST så kan den kun brukes med SIM-kort fra NetCom!

 

Jeg vet at bl.a Chess Kundeservice sier til sine kunder at de kan bruke NetCom-låste telefoner, men dette stemmer bare i noen av tilfellene. De fleste telefoner som NetCom-forhandlere selger i dag er operatørlåst og kan dermed ikke brukes med annet enn NetCom-kort.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Gjorde dette nå nettopp (låste opp telefon altså), og det tok kun et døgn fra jeg sendte mail til NetCom KS, før jeg fikk mail fra Deltaservice med kode. De kan også ringe deg, men det er like greit å få hele koden og fremgangsmåten nedskrevet på mail.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...