Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av deler og reprasjoner i Sverige (Mercedes)

LiamH

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har prøvd å få tak i deler o.l. til min Mercedes 230E '85 (124) i en periode nå, men det virker som det er umulig å skaffe... Det meste jeg trenger er interiør og det blir som regel plukket fra alle Mercedeser som finnes med en gang...

Sjekket forresten prisen på nye deler og skjønte da fort hvorfor folk er desperat etter å få kjøpt dem brukt... Det kostet blant annet 2000 KR PR.STK! for dørhåndtak innvendig!! :no:

HERREGUD, så overpriset Mercedes-deler er i Norge! :mad:

Har derfor tenkt på å kjøre til Sverige og få ordnet bilen der. Trenger derfor tips og råd hvor det går ann å få dette gjort?

Jeg bor i Norland, så jeg blir å krysse grensen ved Junkerdal og kommer da først til Arjeplog...

Noen som vet om plasser der det går ann å få tak i deler nye/brukt i nærheten? Samtidig sveising/lakkering av små rustskader? Eller hvor det går ann å bestille deler fra Sverige og få dem sendt (tollfritt) til Norge?

Liam

Endret av LiamH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg har prøvd å få tak i deler o.l. til min Mercedes 230E '85 (124) i en periode nå, men det virker som det er umulig å skaffe... Det meste jeg trenger er interiør og det blir som regel plukket fra alle Mercedeser som finnes med en gang...

Sjekket forresten prisen på nye deler og skjønte da fort hvorfor folk er desperat etter å få kjøpt dem brukt... Det kostet blant annet 2000 KR PR.STK! for dørhåndtak innvendig!!  :no:

HERREGUD, så overpriset Mercedes-deler er!  :mad:

Har derfor tenkt på å kjøre til Sverige og få ordnet bilen der. Trenger derfor tips og råd hvor det går ann å få dette gjort?

Jeg bor i Norland, så jeg blir å krysse grensen ved Junkerdal og kommer da først til Arjeplog...

Noen som vet om plasser der det går ann å få tak i deler nye/brukt i nærheten? Samtidig sveising/lakkering av små rustskader? Eller hvor det går ann å bestille deler fra Sverige og få dem sendt (tollfritt) til Norge?

Liam

5839789[/snapback]

Når det gjelder bestilling fra Sverige går det utmerket å få dem til å sende pakken poste restante til ditt nærmeste svenske postkontor. (bor selv i Trondheim, og det er bare 2 timer til nærmeste postkontor med denne muligheten)

Må ellers si at svenskene har omtrent halv pris på arbeid og en del lavere delepriser (+ kursforskjellen) - ihvertfall når det gjelder motorsykkel.

Lenke til kommentar

God ide! Vet du om noen plasser i Sverige der de kan ha komplett interiør til min Mercedes til en billig penge?

Lurer også litt på hvilke Mercedes-typer jeg kan hente interiør fra? Er det kun 124-modeller og hvor gamle må bilene være?

Eventult noen som vet om noen bra plasser i Norge? Har prøvd ALLE bilopphuggere som står på bruktbildeler.com... :ermm:

Virker helt UMULIG å få tak i et grått interiør... :cry:

Endret av LiamH
Lenke til kommentar
Ta deg en tur til Danmark og kos deg.På en opphugger bytter du interiør og kommer hjem med f.eks 90 mod skinn interiør samtidig som du har hatt en kjempefin ferietur. :D

5845988[/snapback]

Hehe... Har tenkt noe i den duren, ja! :cool:

Litt enklere å komme seg til Sverige fra Bodø, men Danmark er plan B! :D

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...