Gå til innhold

Kjøp av High-end Stue-PC

Anbefalte innlegg

Heisann!

Ettersom vi snart skaffer oss en Pioneer 50" LCD TV i stua, så har jeg fått i oppdrag av å sette sammen en stue-pc.

Min nåværende handleliste:

https://prisguiden.no/calc_waggon.php?waggon_id=26630

Jeg trenger vel ikke akkurat å forklare hva denne skal brukes til, men jeg har lagt til litt kraftigere komponenter enn normalt.

Jeg skulle gjerne hatt noen tilbakemeldinger om hva dere syns!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Heisann!

Ettersom vi snart skaffer oss en Pioneer 50" LCD TV i stua, så har jeg fått i oppdrag av å sette sammen en stue-pc.

Min nåværende handleliste:

https://prisguiden.no/calc_waggon.php?waggon_id=26630

Jeg trenger vel ikke akkurat å forklare hva denne skal brukes til, men jeg har lagt til litt kraftigere komponenter enn normalt.

Jeg skulle gjerne hatt noen tilbakemeldinger om hva dere syns!

5839672[/snapback]

fin handlevogn du har, passordbeskyttet og greier :p ... hvis du legger den ut på riktig måte så kan vi hjelpe deg. bare gjør handlevognen tilgjengelig for alle, trykk oppdater og gi oss linken over handlevognen.

OT: hvilken tv er det forresten??, tror onkelen min har en lignende...

Lenke til kommentar

Handlevognen skal være tilgjengelig for alle, jeg har market av boksen OG oppdatert.

Jeg vet ikke mye mer om TV'en enn at det er en 50" Pioneer du.

Jeg får bare kopiere over listen her da:

Prosessor: Intel Pentium D 920

Hovedkort: Intel 'Bad Axe' D975XBX

Minne/Ram: Kingston ValueRAM DDR2-533 1024 MB

Skjermkort: XFX GeForce 7600 GS Extreme Edition

Strømforsyning: Hiper HPU-4B580

Harddisk: Hitachi Deskstar T7K250 250 GB S-ATA

Lydkort: Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic

TV-Kort: Hauppauge! WinTV-HVR1300MCE KIT (Med MCE fjernkontroll og dekoding)

DVD-Brenner: BenQ DW1640

Kabinett: Lian Li PC-880

Kjøling: Thermaltake Big Typhoon + 2 x 80mm Silen-X kabinettvifter

Lenke til kommentar
Handlevognen skal være tilgjengelig for alle, jeg har market av boksen OG oppdatert.

5843075[/snapback]

Ville kanskje vurdert et PVR500MCE kort, eller eventuelt PVR150MCE

stedet for det HVR1300 kortet. PVRXXXMCE kortene har i retail versjonen også med MCE fjernkontroll og dekoding og du sparer ca 300 kroner, eller må betale litt mer og får dobbelt tuner. Dessverre har vel ikke 150 kortet radio.

Dersom du ikke tar imot tv-signalene via parabol eller digital kabel, så ville jeg absolutt gått for PVR500, to tunere er digg.

Ser at HVR1300 kortet også har DTT mottager, men den får du likevel bare glede av i noen få måneder. Blir sannsynlivis slutt på prøvesendingene snart, og det endelige systemet er både MPEG4 og kryptert, noe som betyr at det er natta for HVR1300 kortets digitale mottak.

Selvfølgelig mulig at du kan få inn svenske sendinger digitalt, kommer an på hvor du bor.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

5843075[/snapback]

kunne gått for en amd dobbelkjerne, de produserer mindre varme, det aller beste hadde vært og gått for et pentium core duo oppsett, ellers så ser oppsettet bra ut, lydkortet kunne du gått ned på, trenger kun å ha optisk lyd ut.

OT: er vel ikke denne tven?? hvis det er den må jeg komme med en advarsel, bildet er horribelt hvis det brukes vanlig kompositt,kornete og fælt bilde. Komponent er og anbefale til denne tven, det samme gjelder nok også lillebroren som også er på 50"...

Lenke til kommentar

Skjermkortet kommer med Dual-DVI og HDTV utgang. Hva som bør brukes er jeg usikker på selv, men det er spennende med HDTV. Er forresten VGA å anbefale? La merke til at TV'en hadde en blå VGA inngang et sted ;-)

Når du nevnte TV'en, så er jeg rimelig sikker på at det er den du viste til.

Når det gjelder TV-kortet, så er jeg svært usikker. Så uansett om jeg kjøper HVR1300 som egentlig skal støtte det nye bakkenettet, så vil det med andre ord ikke gjøre det? Fordi jeg må vente på et TV-kort som støtter både DTT og MPEG4? Rett meg hvis jeg tar feil ;)

Isåfall går jeg for WinTV-PVR-500MCE i denne gang og venter til et skikkelig TV-kort som støtter det nye bakkenettet skikkelig.

Grunnen til at jeg valgte Intel var mest pga. DDR2 støtte. Ettersom AMD senere kommer med sin M2 sokkel, som støtter DDR2, tar jeg like godt og velger Intel i denne omgang. Det er vel også verdt å nevne at jeg valgte ut en kraftig prosessor pga. det trolig vil foregå en del spilling på maskinen ;-)

Endret av Seb.R
Lenke til kommentar
Skjermkortet kommer med Dual-DVI og HDTV utgang. Hva som bør brukes er jeg usikker på selv, men det er spennende med HDTV. Er forresten VGA å anbefale? La merke til at TV'en hadde en blå VGA inngang et sted ;-)

Når du nevnte TV'en, så er jeg rimelig sikker på at det er den du viste til.

Når det gjelder TV-kortet, så er jeg svært usikker. Så uansett om jeg kjøper HVR1300 som egentlig skal støtte det nye bakkenettet, så vil det med andre ord ikke gjøre det? Fordi jeg må vente på et TV-kort som støtter både DTT og MPEG4? Rett meg hvis jeg tar feil ;)

Isåfall går jeg for WinTV-PVR-500MCE i denne gang og venter til et skikkelig TV-kort som støtter det nye bakkenettet skikkelig.

Grunnen til at jeg valgte Intel var mest pga. DDR2 støtte. Ettersom AMD senere kommer med sin M2 sokkel, som støtter DDR2, tar jeg like godt og velger Intel i denne omgang. Det er vel også verdt å nevne at jeg valgte ut en kraftig prosessor pga. det trolig vil foregå en del spilling på maskinen ;-)

5843684[/snapback]

HVR1300 og andre DVB-T kort vil ikke fungere i det kommende bakkenettet.

Det aller største problemet er sannsynligvis krypteringen.

Det fungerer i dag med prøvesendingene, men det er fordi de går i MPEG2 og fordi de ikke er kryptert.

Når det er slutt på prøvesendingene så er det nok en del som får seg en lei overraskelse.

MPEG4 vil kanskje ikke være det største problemet for kortet i seg selv, tror ikke det dekoder audio/video likevel. Det gjøres vel i SW såvidt jeg har skjønt (derfor en må installere en MPEG2 dekoder), men om Windows MCE kommer til å takle at strømmen plutselig er MPEG4 i stedet for MPEG2, det høres litt tvilsomt ut spør du meg.

Lenke til kommentar

Ok, da har jeg forstått deg riktig! ;)

Tusen takk :)

Om noen har forslag til et bedre og vifteløst skjermkort, så er det bare å si ifra. Men jeg tror allikevel jeg har funnet det beste!

Hva tror dere jeg bør bruke? HDTV eller DVI fra skjermkortet til TV'en?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

har en kompis med pioneer 43" plasma, han sliter BIG TIME og det gjør resten av verden og med bra bilde pga dvi-->hdmi konverter. dårlig kvalitet og overscan er noen av problemene.

Anbefaler deg å sjekke det grundig, finn noen som kjører tilsvarende løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...