Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

lan på vestlandet(bømlo)

Anbefalte innlegg

hei. alle på vestlandet kom inn og sjekk her the discovery of 2006 her er eit stort lan på vestlandet(bømlo) ein liten plass mellom bergen og stavanger. det blir fete compo premier og mykje bra konserter. verdt og ta turen på dette lanet.

venligst hilden tdo06 crew. håper vi snakkes

pm vist dere lurer på noko

*edit* liten skrive leif

Endret av erlend89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare noen spørsmål:

- Er det ikke litt tidlig å annonsere høstferielanene alt nå?

- Står litt om kiosk under crew på websidene. Har dere tenkt å ha kiosk til deltakere? Hvem skal stå i denne?

- Det står at det er 2 personer som tar seg av nettverket og 1 person på strøm. Hvem tar seg av nettverksproblemer og strømbrudd? Slik tror jeg du trenger langt flere personer på med 400 deltakere.

Ellers ser det veldig bra ut :-)

Lenke til kommentar
Bare noen spørsmål:

- Er det ikke litt tidlig å annonsere høstferielanene alt nå?

- Står litt om kiosk under crew på websidene. Har dere tenkt å ha kiosk til deltakere? Hvem skal stå i denne?

- Det står at det er 2 personer som tar seg av nettverket og 1 person på strøm. Hvem tar seg av nettverksproblemer og strømbrudd? Slik tror jeg du trenger langt flere personer på med 400 deltakere.

Ellers ser det veldig bra ut :-)

5842612[/snapback]

Heisann futti.

Jeg fikk en hyggelig melding her i kveld om at du var fryktelig fornøyd over vår nettside www.discoverylan.net. Dersom det er slik og forstå at en setning som "...party info..." er en såkallet orddelingsfeil i følge det norske ordforåd eller hva det heter så må jeg beklage det. Det er desverre ikke alle som har 6+ på vitnemålet sitt i norsk, og jeg vil karaktirisere det som en liten feil i forhold til hvor mangen personer i dette landet som har alvorlige skriveproblemer.

Jeg vet desverre lite om hvilken person du er, eller hvor gammel du er, uansett vil jeg tro du er lite opptatt av mindreårige ungdommer og datatreff generellt. Discovery er et ungdomsrettet arrangement og det er derfor lagt vekt på lettskrevet informasjon og en del sleng uttrykk. Jeg vil tro det brukes ordet "party" på de norske TV kanalene flere ganger i løpet av én dag enn du klarer å se ordet på www.discoverylan.net.

En god del av informasjonen som ligger ute på nettsiden www.discoverylan.net er skrevet av flere ulike personer i forskjellige omganger, og det er derfor en del rot rundt på siden. Vi ønsker ikke at siden skal tolkes som en latterlig side med useriøst innhold som er lite populært hos den eldre generasjon, men heller ikke at det kreves 6+ i norsk karakter på vitnemålet for å forstå halvparten. 90% av de besøkende på siden er under 15 år, samt gjennomsnittsaleren på arrangementet vil være rundt 15 - 16 år. Dette vil automatisk være målgruppen vår og vi må tilpasse oss dette så godt som vi klarer.

Men jeg må personlig si at jeg hater sammensatte ord som partyinformasjon og crewsøknader. Det norske språk har mangen merkverdige gramatiske regler. Det gjør ikke situasjonen noe bedre at vi på toppen av det hele har to skriftspråk i det norske land. Ord som arrangementsinformasjon krever tunga beint i munnen og kan fort mistolkes av den yngre generasjon som tydligvis får større skrive problemer her i landet.

I følge professorene så leser vi mennesker kun første og siste bokstav i ordet, og gjerne et par bokstaver midt i lengre ord. Et splittet ord som "party info" blir lest nesten 10 ganger så raskt som ordet "arrangementsinformasjon" av hjernen.

En visktenpaleig unsdelrøkese gjort ved et untivseriet i Enlagnd har vist at desrom de to føsrte- og to siste botsvkeane i alle oredne i en tekst er riktig plessart, spllier det liten rolle hvkilen reføkkelge de øvirge boskvetane i oredne kommer. Tektsen er fullt lebsar selv om de andre bokeastvne kommer huilbtertlulter! Dette er fordi vi ikke leser hver eneklt botksav, men ser bidlet av ordet som hehlet.

Inresastaent!

Aoccdrnig to rscheearch at an Elingsh uinervtisy, it deosn't mttaer in waht oredr the ltteers in a wrod are, olny taht the frist and lsat ltteres are at the rghit pcleas. The rset can be a toatl mses and you can sitll raed it wouthit a porbelm. Tihs is bcuseae we do not raed ervey lteter by ilstef, but the wrod as a wlohe.

Når det gjelder stillingene under Discovery arrangementet så blir vel det mer opp til vårt ansvar og sørge for dette? Jeg føler du har et lite grunnlag til å kunne kommentere vårt oppsett med den lille informasjon du sitter på.

Nettverket vårt blir i hovedsak driftet av vårt eget nettverksteam som består av 2 personer hvor den ene er hovedansvarlig. Dette teamet skal sørge for mindre tekniske problem, drift av serverer, kabling og feilsøking. I tillegg har vi to innleide firma kontakter som skal sørge for drifting av Internett aksess og core nettverket som kjøres på en Riverstone over gigabit fiber.

Strøm nettet krever minimal drift da dette er 100% administrert via nettverket. I tillegg har vi 2 vaktmesterer som er involvert i drifting av det tekniske anlegget.

Vi har foreløpig ikke publisert noe informasjon om egen kiosk drift så langt jeg vet, og vi har foreløpig ingen faste planer for egen kiosk. Det ligger en samarbeidsavtale med den allerede eksisterende kafeen i bygget for kiosk og salg av varm mat. Denne kafeen har allerede full betjening og er åpen fra 08:00 til 22:00 hver dag. Vi har en ledig stilling her hvor denne personen får ansvar for komunikkasjon og koordinering med kafeens daglige leder.

Helt til slutt, siden du ikke har klart å tenke deg frem til hvorfor vi har annonsert dette arrangementet så tidlig. Datatreff "bransjen" har eksplodert i de senere år, og det er allerede planlagt 4 andre arrangement i regionen hvor vi Discovery skal gjennomføres. Discovery er et arrangement som blir arrangert én gang, og aldri igjen. Vi legger derfor stor vekt på at det skal bli et minne for alle. For å kunne gjennomføre et slikt arrangement vi ønsker så krever det enormt med sponsor støtte, og sponsorer er somregel opptatt av at det som blir sponset skal vise tydelig igjen i samfunnet. Vi har valgt å publisere all denne informasjonen for å få mest mulig oppmerksomhet og omtale rundt arrangementet.

Uten denne nettsiden hadde du aldri visst om dette arrangementet ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...