BlackDeath Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 (endret) Har kjøpt en WRT54GL, og lurer på hvordan man skal gå frem for å oppgradere til dd-wrt firmware. Om noen har en detaljert "veibeskrivelse" så hadde det vært helt topp!! WRT54GL skal være kompatibel med WRT54G frem til versjon 4. Ting jeg er spesielt usikker på er den mini versjonen som må kjøres fra web interface (hvor finner jeg den fila). Er også litt usikker på selve tftp oppgradering prosessen (hva med passord?)..... Vil også høre om det er noen som har erfaring med dd-wrt generelt. Hvor stor er risikoen for å sitte igjen med en brick? mvh Kent Endret 31. mars 2006 av BlackDeath Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Å bytte firmware er ikke værre enn å oppgradere til en nyere original firmware. Finn den firmwaren du foretrekker og last den wia web interfacet til original firmwaren. Det er jo bare å gå tilbake om du ikke skulle like den. Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 Nja er litt usikker... Etter hva jeg kan forstå på http://www.dd-wrt.org/ så er det nødvendig med en pre firmware som skal slette noe info i DRAM slik at routeren havner i en spesiell modus. Så skal den bootes og under booten så skal tftp kjøres med den nye firmwaren.... Kent Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2006 (endret) Takk deleder..... Så man kjører mini versjonen først, og deretter kan man oppgradere direkte fra WEB interface? Eller er man avhengig av å kjøre den siste oppgraderingen over tftp? Kent Endret 31. mars 2006 av BlackDeath Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2006 Noen som kan dd-wrt? Fint om noen kan gi meg noen svar her! Skulle helst ha fikset dette i løpet av helgen... Takk for hjelp! Kent Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 (endret) Takk deleder..... Så man kjører mini versjonen først, og deretter kan man oppgradere direkte fra WEB interface? Eller er man avhengig av å kjøre den siste oppgraderingen over tftp? Kent 5842936[/snapback] Du kan bytte firmware i web interfacet. Ikke nødvendig å bruke tftp til å bytte til DD-WRT, uansett versjon. Endret 31. mars 2006 av MrGlenn Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 Takk for hjelp!! Linksysen er oppgradert til DD-WRT og alt fungerer serdeles bra. Kan varmt anbefale DD-WRT, som har meget avanserte funksjoner.... mvh Kent Lenke til kommentar
r1urge Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 hei kjøpte du denne routeren din nylig eller er den av gammel sort ? jeg skal bestille samme sort men er usikker på om de 'nye' versjonene kan oppgraderes med DD-WRT.... please advice Takk for hjelp!! Linksysen er oppgradert til DD-WRT og alt fungerer serdeles bra. Kan varmt anbefale DD-WRT, som har meget avanserte funksjoner.... mvh Kent 5849673[/snapback] Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 (endret) Linksys WRT54G v. 1-4, WRT54GS v. 1-4 og WRT54GL kan du bruke DD-WRT på. WRT54G og WRT54GS v. 5 kjører ikke Linux, dermed kan man ikke bruke tredjeparts firmware. Wikipedia. Endret 3. april 2006 av MrGlenn Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 4. april 2006 Forfatter Del Skrevet 4. april 2006 Tror de fleste Linksys WRT54G som er tilsalgs nå er versjon 5. (som ikke kan kjøre tredjeparts firmware) NetOne selger Linksys WRT54GL til 667,-.... Kent Lenke til kommentar
TuRb0 Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 (endret) Hei... Lurte på om denne http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=25541 kan kjøre DD-WRT? EDIT: + den her for min bærbare pc: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=191 Ser det bra ut ? Endret 9. august 2006 av TuRb0 Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Ja, den kan kjøre DD-WRT. Jepp, den kortet egner seg best til WRT54GL Lenke til kommentar
madammim Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Hei. Vet at tråden er gammel nå, men vil bare si at det nå er fullt mulig å oppgradere WRT54G(S) v5 og v6 til DD-WRT. Har oppgradert 2 stk. WRT54G v5.1 til DD-WRT. Disse kjører nå helt utmerket. Oppskrifta finner du på http://www.bitsum.com/openwiking/owbase/ow.asp?WRT54G5%5FCFE Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 Etter hva jeg har erfart så sliter versjon 5 med lite minne. Fungerte tregt i orginal menyene til Linksys, mindre cpu, eller bare problemer med for lite minne? Kent Lenke til kommentar
madammim Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Så vidt jeg vet så er eneste forskjellen at den har mindre minne. Har aldri brukt de med original FW, men opplever ingen problemer med DD-WRT. Vet at den DD-WRT versjonen som blir lagt inn på disse v5 og v6 er krympet for å få plass i det begrensede minnet. Hvis disse v5 og v6 Linksysene oppleves trege ved original FW, vil jeg anbefale alle om å oppgradere. Sjansen for at det går galt er veldig liten hvis oppskrifta følges nøye. Lenke til kommentar
TuRb0 Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 En ting jeg lurer på: Hva er forskjell mellom WRT54G og WRT54GL ? Lenke til kommentar
Rallare Svensson Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 (endret) En ting jeg lurer på:Hva er forskjell mellom WRT54G og WRT54GL ? 6646325[/snapback] WRT54G wiki kan svare på det. Hovedsaklig, så er wrt54gl en eldre versjon av wrt54g. Nåværende versjoner (5.0 - 6.0) av wrt54g kjører Vxworks, mens versjonene 1-4 kjører linux. Endret 10. august 2006 av nisselue Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 (endret) WRT54GL er WRT54G v. 4. Alle WRT54G-versjoner over v 4 kjører VxWorks, og bruker ikke Linux. Det gjorde WRT54G'ene før versjon 5 Altså, WRT54GL er Linuxversjonen i dag. Endret 10. august 2006 av MrGlenn Lenke til kommentar
TuRb0 Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 (endret) Takk for svar alle sammen. Beklager offtopic >< EDIT: Linksys WRT54GL Trådløs Bredbåndsrouter 54Mbps, 802.11g, 4port Switch, For Linux Den vil fungere fint på windows xp pro ? Endret 10. august 2006 av TuRb0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå