Registrert Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 (endret) Ja fikk noe ipod utstyr jeg hadde avbestilt helt gratis på posten, hva gjør jeg? altså lovlig? Jeg har ikke åpnet forseglingen til varen enda. Endret 30. mars 2006 av Registrert Lenke til kommentar
tomahg Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Du informerer selger om at du har fått noe du har avbestilt? Du skal selvsagt ikke lide noe økonomisk tap med å selge varen tilbake. Kanskje selger er snill og lar deg beholde varen, hvis du gir beskjed? Lenke til kommentar
Registrert Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 nå har dt gått 5 dager og jeg har ikke hørt noe, jeg skulle gjerne beholdt varen... Lenke til kommentar
RockFord_ Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Du informerer selger om at du har fått noe du har avbestilt? Du skal selvsagt ikke lide noe økonomisk tap med å selge varen tilbake. Kanskje selger er snill og lar deg beholde varen, hvis du gir beskjed? 5839463[/snapback] Enig Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Sier du ifra at du har mottat noe du har avbestilt blir det nok ikke noen stor sak ut av det, og kanskje du er så heldig å få beholde utstyret. Lenke til kommentar
death_comes_rippin Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Eller du bare beholder den i la oss si 2 uker og vis det ikke skjer noe så anser du den som din. Lenke til kommentar
tomahg Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Da du opprinnelig bestilte varen; hvordan fremgikk det da at du skulle betale? Forskudd / oppkrav / faktutra / kort ? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Eller du bare beholder den i la oss si 2 uker og vis det ikke skjer noe så anser du den som din. 5839618[/snapback] Helt til regninga for varene kommer hvertfall. Og om han da har tatt i bruk varen som sin egen, så må han også betale for den. Foreldelsesfristen for økonomiske krav i Norge er 3 år, ikke 2 uker. Lenke til kommentar
Registrert Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2006 Bestillte på postoppkrav. Sent mail tilbake men ikke noe svar. Lenke til kommentar
Narkolepsi Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Nettopp opplevd det samme..med en laptop til 12000. Jeg sender den tilbake, orker ikke tanken på en regning av den størrelsen nei. Lenke til kommentar
Dr. Phil Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Si ifra. Før eller senere kommer regninga.. ingen tvil om det. Lenke til kommentar
spyro Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Om han har bestilt på postoppkrav skal jo du betale på postkontoret, og etter en stund sender jo dem varen tilbake. Da kommer du til å få en regning med noen gebyrer som du ikke skal betale, da avsender har gjort en feil. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Nå vil det være avmerket utenpå pakken om det er postoppkrav. Og ja, postkontoret kan ha gjort feil og levert ut uten å ta betalt (da kommer regningen fra Posten etterhvert). Eller avsender kan ha sendt den med faktura inne i pakken. Uansett. Du må returnere varen til avsender hvis du skal ungå evt. regning fra Posten eller avsender. Di ser du avbestilt fra mail uten å høre noe. Kan pakken allerede være klargjort slik at den ikke kunne stoppes. Er din mail sendt til riktig sted og kommet fram? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå