Jannis-15 Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 som emnet sier, problemet er det at det er mange filer som er større en 1,44mb og jeg kan derfor ikke kopiere den over til disketter, hvordan skal jeg få kopiert dem over da...? problemet er det at dette er på min gamle bærbare 486 SX25Mhz (ja, jeg vet den ruler ) har cd-romen tatt kvelden så jeg kan ikke installere ifra cd lenger.. :sad: Takker for alle svar! :smile: Mvh, Jan Erik Edit: skriveleif.. :smile: _________________ Asus A7V133-c AMD Athlon XP 1800+ :smile: 768Mb SDRam Asus GeForce4 Ti4400 128Mb 25Gb hd 5400rpm SB Pci 64 LG CDRW 40*12*40 3DMark 2001se: 9324 http://home.no.net/pcdude [ Denne Melding var redigert av: Jannis-15 på 2002-09-26 20:10 ] Lenke til kommentar
normal Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 med slike gamle maskiner uten cdrom pleier jeg å koble harddisken til den nye maskinen og kopiere over så boote fra disk og installere Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 26. september 2002 Forfatter Del Skrevet 26. september 2002 kunne ha gjort det ha, men det er ikke IDE HD'er i bærbare pc'er... :sad: sitter nå med win 3.11 og har VELDIG lyst på noe *litt* nyere.. men takk for tipset! :smile: Lenke til kommentar
normal Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 skaff "The Fast Pc Linker" og en LAPLINK kabel så kan du transferre via paralellporten og ja den funker over 3.1 osv mellom forskjellige versjoner Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 26. september 2002 Forfatter Del Skrevet 26. september 2002 kan jeg pakke ut alle .CAB filene og flytte alle over i en mappe og deretter installere, eller må de vere i .CAB format for å få installert? tenkte på det med å linke over, men mangler kabel, og denne koster vel sikkert litt..? Lenke til kommentar
Tomle Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Bruk for eksempel WinAce (www.winace.com). Da kan du f.eks pakke hele Windows innstallasjonen og velge å lage "Volumes". Da kan du selv velge størrelsen på filene som arkivet skal deles opp i. Deretter er det bare å kopiere disse over via f.eks diskett. Veldig enkelt og greit. Lenke til kommentar
normal Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 gå på clas olson og sjekk, mener den koster 70-80kr eller noe sånt DEFINITIVT verdt det i forhold til å sitte med disketter Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 26. september 2002 Forfatter Del Skrevet 26. september 2002 Quote: Den 2002-09-26 20:31, skrev Tomle:Bruk for eksempel WinAce (www.winace.com). Da kan du f.eks pakke hele Windows innstallasjonen og velge å lage "Volumes". Da kan du selv velge størrelsen på filene som arkivet skal deles opp i. Deretter er det bare å kopiere disse over via f.eks diskett. Veldig enkelt og greit. ja, men hvordan skal jeg få pakket de opp i dos 5,0..?? Lenke til kommentar
normal Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Quote: Den 2002-09-26 20:35, skrev Jannis-15: Quote: Den 2002-09-26 20:31, skrev Tomle: Bruk for eksempel WinAce (www.winace.com). Da kan du f.eks pakke hele Windows innstallasjonen og velge å lage "Volumes". Da kan du selv velge størrelsen på filene som arkivet skal deles opp i. Deretter er det bare å kopiere disse over via f.eks diskett. Veldig enkelt og greit. ja, men hvordan skal jeg få pakket de opp i dos 5,0..?? det skal gå an å velge "self-extracting" fil for dos et sted. finn den så kan du ha to disketter og sitter og mate og mate, og mate og ma... zzzzZZZZzzzZZZZzz Lenke til kommentar
bertie Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 tror du kan trenge det, så jeg sier bare LYKKE TIL :smile: bertie Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Filene er 1,72MB ikke sant? Det finnes programmer som du kan formatere (ikke komprimere nei) disketter opp til den størrelsen... disketter er nemlig 2MB og nedformatert til 1.44 Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 26. september 2002 Forfatter Del Skrevet 26. september 2002 nei, de fleste er på 1,95mb. hvilket program må jeg bruke for å formatere diskettene til 2mb? Lenke til kommentar
Tomle Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Ser ut til at Winace støtter dos, men du kan f.eks også bruke RAR(http://www.rarlab.com/) eller du kan bruke Winace til å lage arj format og finne en dos utpakker for arj (gammelt format som støtter multiple arkivfiler). Mange muligheter.... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 En enkel løsning hvis du kan installere CD-Rom'en selv. Dra den ut av den nye PC'n, og sett den inn i den gamle. Installer Win95 fra CD'n. Dra CD-Rom'en ut av den gamle PC'n og sett den inn i den nye igjen. Piece of cake for oss som vet litt om innsiden på en datamaskin. Og MYE MYE raskere enn å tulle med disketter eller paralellportoverføring (begge deler er treeegt). Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Hvis jeg ikke husker helt feil ligger det et program på Win95 cd'en som fikser dette for deg ... Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 27. september 2002 Forfatter Del Skrevet 27. september 2002 Quote: Den 2002-09-27 19:56, skrev Afseth:En enkel løsning hvis du kan installere CD-Rom'en selv. Dra den ut av den nye PC'n, og sett den inn i den gamle. Installer Win95 fra CD'n. Dra CD-Rom'en ut av den gamle PC'n og sett den inn i den nye igjen.Piece of cake for oss som vet litt om innsiden på en datamaskin. Og MYE MYE raskere enn å tulle med disketter eller paralellportoverføring (begge deler er treeegt). vel, det synes i allefall at DU ikke kan noe om det som er på innsiden av en bærbar, den har IKKE IDE! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Quote: Den 2002-09-27 20:57, skrev Jannis-15:vel, det synes i allefall at DU ikke kan noe om det som er på innsiden av en bærbar, den har IKKE IDE! Kanskje jeg burde lese posten litt nærmere før jeg svarer? Så først nå at det var snakk om bærbare, og du har helt rett... bærbare har ikke IDE :smile: Lenke til kommentar
droll Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 For å kopiere cab filene over til disketer må en først formatere diske med Microsofts DMF-format(1.68 MB eller 1.72 MB) . Til dette bruk winimage http://www.winimage.com eller lignende . Håper du har god tid :smile: ,Tok fram den gamle 95 cd´n min, "bare" 26 cab filer (Osr2.?) [ Denne Melding var redigert av: droll på 2002-09-27 23:08 ] Lenke til kommentar
allyse Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Quote: Den 2002-09-26 20:35, skrev Jannis-15:ja, men hvordan skal jeg få pakket de opp i dos 5,0..?? Gode gamle dos ja. Bruk: pkunzip Ahhh. nå begynner jeg å mimre igjen da jeg skulle få pkunzip til å funke i dos. Var en god tid, og jeg savner det litt (blir litt rørt - helt sant!) Mvh A. Lyse Lenke til kommentar
Snopy Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 har du tilgang til en nullmodem kabel jeg formoder at den bærbare har lpt/com port så kjøre du over filene med prog f.eks fastlynx ..selvfølgelig tar det tid ,,men det høres ikke ut som du har så mange andre muligheter vist du ikke vil bruke pakke prog da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå