audun1 Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Hei. Sitter med aspx og C#. Skal nå lage en side som henter tekst osv. fra en database (access). I den databasen er det lagret noe html og da lurer jeg på hvordan jeg kan få dette til å fungere? Takker Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Går det ikke an å sende det til en Label? Lenke til kommentar
backup Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Et eksempel: <% response.write ("<a href = http://vg.no>Til vg</a>"); %> satt inn i apsx dokumentet blir hos klienten en link som bringer opp vg. Så hvis du sender html koden i databasen til klienten med <% response.write .... %>, ,så blir den til vanlig html hos klienten. Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 Huumm tror jeg skal fjerne alle så legge de inn via skjemaet som er online Et SPM til. Jeg har en <asp:FormView> I før denne ligger det en table med css tilknyttet. Allt annet som er knyttet til denne css'en fungerer, men så fort jeg kommer til Database tekst så vil den ikke bite på.. Her er litt av koden: td class="bodyText" style="height: 299px"> <asp:FormView ID="FormView2" runat="server" style="vertical-align: top; text-align: center" DataSourceID="AccessDataSource1" Height="274px" Width="322px"> <EditItemTemplate> Innhold: <asp:TextBox ID="InnholdTextBox" runat="server" Text='<%# Bind("Innhold") %>'> </asp:TextBox><br /> Overskrift: <asp:TextBox ID="OverskriftTextBox" runat="server" Text='<%# Bind("Overskrift") %>'> </asp:TextBox><br /> <asp:LinkButton ID="UpdateButton" runat="server" CausesValidation="True" CommandName="Update" Text="Update"> </asp:LinkButton> <asp:LinkButton ID="UpdateCancelButton" runat="server" CausesValidation="False" CommandName="Cancel" Text="Cancel"> </asp:LinkButton> </EditItemTemplate> <InsertItemTemplate> Innhold: <asp:TextBox ID="InnholdTextBox" runat="server" Text='<%# Bind("Innhold") %>'> </asp:TextBox><br /> Overskrift: <asp:TextBox ID="OverskriftTextBox" runat="server" Text='<%# Bind("Overskrift") %>'> </asp:TextBox><br /> <asp:LinkButton ID="InsertButton" runat="server" CausesValidation="True" CommandName="Insert" Text="Insert"> </asp:LinkButton> <asp:LinkButton ID="InsertCancelButton" runat="server" CausesValidation="False" CommandName="Cancel" Text="Cancel"> </asp:LinkButton> </InsertItemTemplate> <ItemTemplate> <asp:Label ID="InnholdLabel" runat="server" Text='<%# Bind("Innhold") %>'></asp:Label><br /> <br /> </ItemTemplate> </asp:FormView> Body teksten i Css filen er følgende: .navText { font: 11px Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; color: #003366; line-height:16px; letter-spacing:.1em; text-decoration: none; } Hva kan dette være tro? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå