efikkan Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Hei! Jeg har lagt til FAT-partisjonene i FSTAB, men jeg får ikke endret på filene. Hva bør jeg skrive inn slik jeg får full tilgang? Jeg har prød med "rw", "defaults" og med "user". Jeg takker for alle svar. Jeg bruker Ubuntu 5.10. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 http://www.ubuntuguide.org/#automountfat ubuntuguide.org er forresten greit til slike ting, men ikke følg det som har med apt-get og "adding repositories" å gjøre. Den er utdatert, og man kan risikere å få ubuntu litt ustabil om man installerer fra backports. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 http://www.ubuntuguide.org/#automountfat ubuntuguide.org er forresten greit til slike ting, men ikke følg det som har med apt-get og "adding repositories" å gjøre. Den er utdatert, og man kan risikere å få ubuntu litt ustabil om man installerer fra backports. 5839246[/snapback] Jeg fikk det ikke til nå heller. Jeg får beskjed om at jeg ikke har rettighetene til å slette osv. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Prøv: sudo umount -a (drit i feilmeldingene om at ditt og datt er "busy") sudo mount -a Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 post din /etc/fstab 5839784[/snapback] Her har du den: # /etc/fstab: static file system information. # # <file system> <mount point> <type> <options> <dump> <pass> proc /proc proc defaults 0 0 /dev/hdc1 / ext3 defaults,errors=remount-ro 0 1 /dev/hdc5 none swap sw 0 0 /dev/hdd /media/cdrom0 udf,iso9660 user,noauto 0 0 /dev/fd0 /media/floppy0 auto rw,user,noauto 0 0 /dev/hda1 /media/C vfat iocharset=utf8,umask=000 0 0 /dev/hdb5 /media/D vfat rw 0 0 /dev/hdb6 /media/E vfat rw 0 0 /dev/hdb7 /media/F vfat rw 0 0 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 Nå har jeg endret den, men får bare skrivetilgang til partisjonen "C". Nåværende FSTAB: # /etc/fstab: static file system information. # # <file system> <mount point> <type> <options> <dump> <pass> proc /proc proc defaults 0 0 /dev/hdc1 / ext3 defaults,errors=remount-ro 0 1 /dev/hdc5 none swap sw 0 0 /dev/hdd /media/cdrom0 udf,iso9660 user,noauto 0 0 /dev/fd0 /media/floppy0 auto rw,user,noauto 0 0 /dev/hda1 /media/C vfat iocharset=utf8,umask=000 0 1 /dev/hdb5 /media/D vfat iocharset=utf8,umask=000 0 1 /dev/hdb6 /media/E vfat iocharset=utf8,umask=000 0 1 /dev/hdb7 /media/F vfat iocharset=utf8,umask=000 0 1 De fire siste linjene er de fire FAT32-partisjonene mine. Hva gjør at C fungérer fint, men ikke D, E og F? (kun lesetilgang) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå