10owen Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Hei Har nettopp tatt i bruk et 7900 GT , kortet er nok bra det, men hvordan får eg ned viftehastigheten. Vifta går på full spiker heile tida , tempen ligger på 43 grader så da er det jo unødvendig med den viftehastigheten. På mitt gamle kort (6800 GT) brukte eg EXPER Tool som fungerte heilt glimrende. Det følger jo Exper Tool med kortet så eg synest det er rart at det ikkje funker . Noen som har noen tips om hva eg kan prøve ? 10owen Lenke til kommentar
AztroM Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Eller så kan du kjøpe ny kjøler for å få en MYE stillere GPU-vifte Og da anbefales zalman-kjølere Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Hvis trådstarter kan skru ned vifta og allikevel kan heholde en grei temp under spill, så er en ny kjøler unødvendig. Hvis trådstarter vil utforske med litt overklokking er det greit med en vf700 eller vf900. Vf900 skal være mye bedre enn vf700 ifølge tester. Lenke til kommentar
10owen Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 (endret) Prøv rivatuner 5839164[/snapback] Hei Har prøvd Rivatuner, får den ikkje til å funke med dette kortet, får ikkje de valgene som eg fikk med det gamle kortet mitt. Får denne meldingen når eg starter Rivatuner: Warning! RivaTuner has not been tested with the currently installed display driver It is strongly recommended to upgrade RivaTuner to a new version, otherwise it may not work properbly because the driver is not officialy supported. Meiner eg har siste versjon av RivaTuner: v 2,0 RC 15.8 10owen Endret 30. mars 2006 av 10owen Lenke til kommentar
10owen Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 Eller så kan du kjøpe ny kjøler for å få en MYE stillere GPU-vifte Og da anbefales zalman-kjølere 5839210[/snapback] Kjøper den, men resten av maskina er vannkjølt så eg tenkte eg skulle vannkjøle skjermkortet og på sikt. Men skulle gjerne hatt ned viftehasigheten i mellomtiden. 10owen Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Anbefaler da danger den maze4 acetal gpublokka. Den er vel den beste vannblokka for gpu der ute? Vil tippe på at den er det. Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Prøv rivatuner 5839164[/snapback] Hei Har prøvd Rivatuner, får den ikkje til å funke med dette kortet, får ikkje de valgene som eg fikk med det gamle kortet mitt. Får denne meldingen når eg starter Rivatuner: Warning! RivaTuner has not been tested with the currently installed display driver It is strongly recommended to upgrade RivaTuner to a new version, otherwise it may not work properbly because the driver is not officialy supported. Meiner eg har siste versjon av RivaTuner: v 2,0 RC 15.8 10owen 5839531[/snapback] Ingenting å bry seg om, godta Rivatuner skal funke fint så lenge du har nyaste versjon. Lenke til kommentar
10owen Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 Har prøvd å åpne mange ganger, har avinstallert og installert på nytt, får samme feilmelding hver gang. Mulig det er meg som ikkje skjønner noe Finner ingen verktøy i RivaTuner til å regulere viftehastighet, legger ved et screenshot 10owen Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Sikker på at du har siste versjon av Rivatuner? http://downloads.guru3d.com/download.php?det=163 Lenke til kommentar
10owen Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 Sikker på at du har siste versjon av Rivatuner? http://downloads.guru3d.com/download.php?det=163 5839757[/snapback] Ja er sikker (lasta den nettopp ned på nytt) samme feilmelding . Er du 100% sikker på at den skal virke med 7900 GT ? Meiner å ha lest ein plass at det er andre og som har hatt problem med RivaTuner og 7900 GT 10owen Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Prøv med ATI Tool eller ATI Tray Tool, begge er rigtinokk beregnet på ATI kort, men muligheten til å regulere vifta er der. Ellers så kan du koble vifta til en viftestyring dersom du har det, bare du er oppmerksom Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Rivatuner støtter ikke 7900 korta før neste versjon kommer... Synd, men sant. 7900GT kortet mitt bråker verre enn verst og jeg klikker snart på det. Vurderer sterkt å stikke innom Mamoz og handle en Artic Cooling Accelero 1 etter jobb i dag. =) Er det mulig å endre viftehastigheten på nvidia kort med ATI verktøy da? :| Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Er det mulig å endre viftehastigheten på nvidia kort med ATI verktøy da? :| 5843725[/snapback] Hehe, kan man skru en Audi med en skjiftnøkkel som er produsert til Mercedes Spøker bare, tror det går ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå