Bang_Master Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Har et kjøleskap stående som jeg har begynt å plukke fra hverandre og tenkte på å montere kompressoren og hele systemet i en boks og ta luften fra denne boksen og kjøre inn på cpukjøler og tilbake til boksen (loop) altså slik at lufta går -> fra boksen i rør-> cpu-> fra cpu i rør-> kjøle "radiatoren" (som er bakpå kjøleskapet) -> gjennom den kalde boksen osv.. Noen som har prøvd dette ? selvfølgelig må jeg sette sensoren som styrer kompressoren i varm luft slik at kompressoren yter sitt beste.. noen forslag til forbedringer ? Lenke til kommentar
Bang_Master Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 Hvis jeg har postet dette i feil forum får moderator bare flytte den! er jo litt av ekstrem og litt luft osv.. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Tviler på at det varer så lenge, men om det er noe du skal kaste el. er det bare å prøve. Å kjøle CPU direkte uten luft vil nok gi mye bedre resultater Lenke til kommentar
Bang_Master Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2006 Prosjekt nedlagt ! kompressoren på kjøleskapet er kaputt etter å ha ligget ute i 1 år.. Derimot blir det vann\olje kjøling! blir sikkert laga en tråd om dette etterhvert.. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 olje? hele saken nedsenka da? olje i vannkjølingen er ikke bra ihvertfall Lenke til kommentar
Bang_Master Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 olje? hele saken nedsenka da? olje i vannkjølingen er ikke bra ihvertfall 5852139[/snapback] Nei jeg skal bygge av 2 varmeapparat radiatorer og oljepumpe av noe slag... skal lage blokk selv (borre prinsippet) og kjøre ojle gjennom systemet siden det ikke kan kortslutte noe hvis jeg får en lekkasje. ! Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Tror du bør ta dette på diskuter.no. Der går den ned endel kompressorkjøling. Du vet at det er kjøleskapskompressorer som brukes i b.la. Vapochill? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Genial idè å kjøle kompressoren med seg selv da Den generer jo bare 50% mer varme enn den klarer å flytte selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå