Espen Holm Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Har både en laptop og desktop med XP Pro og firewire, og ønsker å synkronisere/kopiere mellom maskinene. Hvorledes gjør jeg dette? Er firewire egnet for oppgaven? Har ikke funnet noen klare veivisere for dette... Kan også være ønskelig med tanke på back-up. (ja, -jeg vet at jeg kan overføre via en ekstern harddisk, men også det blir tungvint). Har forsåvidt fått til å kopiere via trådløst nettverk fra den ene til den andre og ved å bruke dele mapper og bruke 'delte mapper' og 'mine nettverksteder', men det virker som trådløst aksesspunktet mitt (Zyxel Zyair G-500) var underdimensjonert og stadig måtte resettes. Deretter måtet prosessen startes igjen osv. og det hele blir litt anstrengende. Ønsker liksom bare å plugge i kabelen og si 'Synkronisér!' og så er jobben gjort..... Noen som har en guide? Lenke til kommentar
Espen Holm Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2006 Vel...ikke så rart det ikke er mulig å få kontakt mellom maskinene. Etter å ha skrudd opp finner jeg at den nye stasjonære levert av Komplett MANGLER kontakt for firewire på hovedkortet! Kabelen fra Firewire kontakten henger og slenger inni kabinettet! Jeg ba jo ikke om firewire bare til pynt! Snakk om leveranse..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå