jojo123 Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Jeg trenger hjelp til å spare i dette pc-oppsettet... Har ikke så mye peiling på PC-deler... Denne prisen er for høy... Skulle gjerne hatt den nede i 15-16000... Hva kan jeg spare på her?her? på forhånd takk... Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Kjøp en X2 3800, klokker lett til 4200 nivå. Hovedkortet kan byttes i et asrock 939Sli32-eSATAII om du har planer om å kjøre SLi evt Asrock dualsataII om ikke. Kjøp en mindre og bedre hdd som: Samsung Spinpoint 120 250Gb Kanskje kjøpe et brukt (pris ca 2000) 7800GT sparer vel 1000 kr, men taper endel ytelse Burde vel spare et par tusen uten de helt store tapene i ytelse. Du har mye gadjets om du føler du trenger dem så vil jeg ikke anbefale noe annet. Litt synsing fra min side: Om du ikke har planer om sli så behøver du ikke en så kraftig PSU. Du kan f.eks bytte kabinett og psu i noe du liker av kabinett med PSU. Cehieftec har greie kabinetter med ok PSU. (Bør ta 400W). Sparer 1000 kr på det. LIGG UNNA Q-tec! Lenke til kommentar
whom Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Skumle greier å leke seg i Prisguiden. Du finner deg fram til drømmeproduktene til ok pris, men når du skal til å bestille, finner du at butikken din kan være 200 kr billigere på èn ting, men 500 kr dyre på to-tre andre. Vanskelig å kompansere. min Prisguide-handlevogn Prøvde å få kuttet prisen litt, samt. få samlet det til èn webshop, som fallt på SHG.no. Endringene er ikke mange. Noen av forandringene er gjort pga. SHG ikke lister dem, så det ble det byttet til tilsvarende, oftest bedre. Ellers var det bare èn ting SHG ikke listet som kanskje kan regnes som kritisk, Headsettet SB45. Jeg foreslår det litt dyrere alternativet Icemat Siberia med bedre komfor lyd (prøvd begge). Men Siberia er ikke lukket, så om isolasjon er kritisk tar du et av alternativene eller du bestiller det en annen plass. Skal du så ha SB45, så finner du det på Netshop\Psdata, og da foreslår jeg at du med det samme hadde sjekket om de muligens er billigere enn SHG på noen av produktene, og du sparer kanskje et par tiere ytterligere. Lykke til. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 synes jeg så 3 7900gt der nice kabinett og psu gå for en 4200 for trekk krefter til 2 7900gt iallefall 9000kr for cpu og korter resten i det andre. eller betal halvparten, single core og single gt Lenke til kommentar
jojo123 Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 gjorde en feil der med de skjermkorta... fiksa det nå.. Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 (endret) Det er fremdeles skjermkort fra TRE forskjellige produsenter... Endret 30. mars 2006 av stinger82 Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 vel de ligger der enda, så du må nok oppdatere linken din med bare et 7900gt kort så er du jo nede på 17000. en fin måte å "spare" penger på er å ikke kjøpe alt på en gang, men vente en mnd eller to. og så er det ting du kanskje har fra før, som mus/tastatur/musmatte osv. sånt som du ikke trenger med en gang men sånn ellers så er det vanskelig å spare noe der som du skal ha alt. jeg ville faktisk lagt på noen hundrelapper og bytta bl.a. hk. Lenke til kommentar
jojo123 Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 nå skal det stemme.... *endelig* Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 OK, tre ting jeg skulle forandret på visst jeg var deg. Bytt ut prosessoren til en OPTERON 165, rammen til CORSAIR TWINX2048-4000PT og hk til DFI LANPARTY Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 med mindre han har planer om seriøs overklokking så er det helt unødvendig. Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Trenger jo ikke det. Etter ett par timer simpel OC er han jo nesten garatnert FX 60 hastighet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå