Gå til innhold

Canon 350d begyndersæt?

Anbefalte innlegg

I mit forsøg på at komme ind på spejlreflekskamera-dillen, er jeg faldet over denne side. Efter mange overvejelser og timer på bl.a. denne side, er jeg kommet frem til jeg vil have have mig et canon 350d. Ud fra den konklusion, at det må være et forholdsvis billigt sted at starte, samt noget forholdsvis godt grej til pengene.

Efter flere timer foran computeren er jeg fundet frem til det her tilbud:

350d,batterigreb, 2 objektiver

Mit spørgsmål er så, er dette et godt begyndersæt? Altså kan i foreslå noget andet til de godt 8000 kr?

På forhånd mange tak for hjælpen.

ps. jeg må give en hånd til dem der har lavet denne side, som har formået at samle det skandinaviske broderfolk og deres viden. Et tiltag der er tiltrængt på mange andre områder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

350D er et godt kamera, og jeg ville også kjøpt batterigrep til dette. De to zoomenes kvalitet er jeg mer tvilende til, men man kan være heldig (og få gode eksemplarer). Telezoomen har jeg sett at mange har klaget på også, så i så fall ville jeg heller gått litt opp og kjøpt Sigmas alternativ til rundt 2k. Personlig ville jeg heller supplert kitzoomen med en 50mm 1,8 - eller kanskje en 28mm 2,8. Førstnevnte koster rundt tusenlappen i Norge, og sistnevnte rundt 1700. Til 8k vil kanskje et kit med batterigrep + 50mm være det som holder seg innenfor rammene til budsjettet.

Lenke til kommentar
I mit forsøg på at komme ind på spejlreflekskamera-dillen, er jeg faldet over denne side. Efter mange overvejelser og timer på bl.a. denne side, er jeg kommet frem til jeg vil have have mig et canon 350d. Ud fra den konklusion, at det må være et forholdsvis billigt sted at starte, samt noget forholdsvis godt grej til pengene.

Efter flere timer foran computeren er jeg fundet frem til det her tilbud:

350d,batterigreb, 2 objektiver

Mit spørgsmål er så, er dette et godt begyndersæt? Altså kan i foreslå noget andet til de godt 8000 kr?

På forhånd mange tak for hjælpen.

ps. jeg må give en hånd til dem der har lavet denne side, som har formået at samle det skandinaviske broderfolk og deres viden. Et tiltag der er tiltrængt på mange andre områder.

5838845[/snapback]

Hvorfor gå over bekken etter vann pleier vi å si i norge noen ganger.

Feriert en del i Danmark, 16 år på rad i Kolding.

I den lille fine byen på Jylland, har de ikke mindre en fire store fotobutikker, de gangene jeg har vært innom dem har de hatt sånne brødvarer til konkuranse dyktige priser.

350 er og blir Canons brødvare foreløpig, skulle ikke forundre meg om du fant denne i dansk foto butikk til en god pris.

Et godt valg forresten for å komme i gang, men for all del kjøp med batterigrep for da for du tak i den lille rakkern av et kamera med hendene dine.

Lenke til kommentar

husk at have dem mellem hænderne inden du køber - touch and feel er vigtigt. jeg fandt følgende til en på fotokritik, der havde 10.000 til kamera.

hos http://www.technikdirekt.de/main/en/page.html er priserne følgende:

Canon 350D - 4639 kr

Nikon D50 - 4021 kr.

sigma 17-70 mm - 2231 kr

sigma 18-125 - 1678 kr.

sigma 18-200 - 2201kr

Sigma 135-400 - 3947 kr

sigma 170-500 - 4842 kr

der kan du nok sammensætte en fornuftig blanding. Du kan se lidt sammenligning af mm her http://www.naturphoto.dk/mm.htm (kun kigge størrelsesforhold - ikek kvalitet da det er lavet i hast) og her er en hurtig overflyvning på det tekniske http://www.naturphoto.dk/Fototips.htm

Men hun skulle vist på saferie til efteråret, så hvis ikke du er til dyr/fugle, så har du nok ikke brug for de ekstreme teler.

Lenke til kommentar

Mange tak for de hurtige svar. Mht. 350d med standart kit i Danmark, er det billigste jeg har set 6000 kr. Og der kan man ca. spare 1000 kr. ved at købe det i Tyskland.

PMnormal, har du et link til de objektiver du nævner. Jeg kan ikke helt finde dem :(. Som sagt er jeg ikke en haj på spejlrefleks-området, og derfor heller ikke indenfor objektiver.

Indenfor hvilke områder mener i man skal have objektiver, altså for en begynder?

Kameraet er jeg ret sikker på jeg køber i tyskland til den nævnte pris. Det lader mig stå tilbage med 3-4000 kr til objektiver og batterigreb. Hvad er jeres mening om det? Alle meninger er interessante for mig.

Lenke til kommentar

Jeg mener at den Sigma 17-70 som blir nevnt i listen ovenfor, er et ypperlig utgangspunkt for et basic-kit med 350D. Da blir det altså Canon 350D - 4639 kr + Sigma 17-70 mm - 2231 kr. I tillegg må du legge inn rom for batterigrep, som koster ca 700 i Norge. Jeg tror også Danmark er et like billig land å handle i som Tyskland, men som nevnt så finner du disse produktene i linken til Kigulu.

Jeg fant begge de objektivene jeg nevnte i Kigulus link.

Lenke til kommentar

jamen det kommer an på hvad du vil fotografere.

Er du til portræt, så er canons 50 mm f1,8 et godt valg til omkring 800 kr.

Skal det være lysstærkt (f2,8) så er det billigeste nok tamrons 28-75 f2,8 til 2500 i tyskland, men der kommer du til at mangle vidvinkel.

Skal det være meget all round, så sku du måske kigge på sigma eller tamrons 18-200 mm til omkring 3000 kr.

Sigmas 75-300 apo macro II til omkring 2000 kr. vil være ok til at begynde med hvis du søger noget tele.

her kan du finde anmeldelser på nogle af dem. her er også lidt bruger anmeldelser. her er også lidt

www.cyberphoto.se har en næsten fuldkommen oversigt over de forskellige muligheder. ud over det tidligere nævnte firma er http://www.ac-foto.com et populært sted at handle.

det sted jeg bruger mest i DK er photoshop.dk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...