TeMA Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Har en IBM Thinkpad som ikke vil starte. Når man slår på maskinen kommer man bare til bildet der det står trykk F1 for entering setup. Der slutter maskinen helt å svare, ingenting virker. Hva kan være feil?!? TeMA Lenke til kommentar
Pepsi Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Har du prøvd med oppstarts disketten?? Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Kommer du inn i BIOS-en når du trykker F1? Lenke til kommentar
TeMA Skrevet 27. september 2002 Forfatter Del Skrevet 27. september 2002 Nei, jeg kommer ikke inn i bios ved å trykke F1. Maskinen har helt sluttet å svare (kan trykke på hva som helst uten at noe skjer) Dvs. at jeg ikke kommer så langt at den laster diskettstasjonen. TeMA Lenke til kommentar
bluemaster Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Når du starter opp pc`n, skal det, før du får opp beskjeden om å trykke F1, få en feilmelding. Det er flere slike meldinger og de kommer opp som en blanding av siffer og bokstaver. Husker ikke hvor lange disse er. Denne meldinga kan fortelle deg, HVA det er på maskinen din som har kræppa. I alle fall gi deg en streit pekepinn til hvor den befinner seg. Under pc`n din, står det en rekke nummer. Disse sier noe om hvilken modell du har. Gå inn på sidene til IBM. http://www.pc.ibm.com/support?lang=en_US&d...nd=IBM+ThinkPad pønsj inn disse nummerene i de rette feltene og du kommer frem til support siden for den pesen som du har. Dette forenkler supporten noe. Om det ikke kommer noen feilmelding under oppstarten, skjekk at alt sitter i som det skal. Disk, Ram (den kan faktisk hende at denne løsner. Den skal ikke gjøre det, men jeg har vært borti det) osv. Gudd løkk. /B Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå