ratix Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Jeg har nettopp kjøpt meg et Asus Geforce 6600GT (128MB) og det virker så langt veldig bra (bedre enn mitt gamle Geforce 4 TI 4200 . Tingen er at jeg synes vifta har et ganske høyt støynivå, den står nå og går på 100% duty cycle og det tenkte jeg å forandre litt på for å gjøre det litt mer behagelig i rommet. Jeg har dratt fram nvclock (bilde) og satt duty cycle til 95% (etter det jeg har forstått så er duty cycle prosenten vifta er på i en bestemt tidsperiode, selv om jeg ikke vet hvor lang denne tidsperioden er). Når jeg setter duty cycle til 95% så hører jeg ikke vifta mer (den går, men lager tydeligvis mye mindre støy) og temperaturen holder seg på den samme som før (±2 grader). Og nå kommer spørsmålet: Er dette farlig? Hva er standard og hva er farlig idle- og bruk-temperatur for et Geforce 6600GT? Fungerer denne duty cycle tingen? Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 (endret) 47 grader er ikkje farleg, du kan sikkert senke viftehastigheten endå meir. Når idle tempen er oppe i 70-80 grader er det for mykje. Endret 30. mars 2006 av Elensar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå