storken Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 hei godtfolk idag når jeg slo på pcen så kom det opp "begrenset eller ingen tilgang til nettverk" trykker "reparer", kommer seg ganske langt men stopper på "fornye ip adressen" og etterpå kommer det feilmelding: "kan ikke fornye ipadressen". gikk opp og resetta alt av rutere switcher aksesspunkt osv: funka ikke. sitter her og skriver fra hukommelsen så vet ikke helt om dette ble helt rett med alle disse "" iallefall ikke ordrett. men hva kan feilen være? noe annet jeg skal prøve? mvh storken Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Deaktiver det trådløse kortet og aktiver det igjen. Muligens det hjelper. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 (endret) Det kan også komme av at du av en eller annen grunn har fått slettet passordet/krypteringsnøkkelen du bruker til å logge deg på det trådløse nettverket. Dette skjer typisk hvis du kobler til en TP-kabel samtidig som du er tilkoblet trådløst. Forsøk å skrive inn passord/krypteringsnøkkel på nytt, og koble deg til. Endret 30. mars 2006 av @kd Lenke til kommentar
storken Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 Deaktiver det trådløse kortet og aktiver det igjen. Muligens det hjelper. 5838736[/snapback] når du trykker på reparer gjør den akkurat dette Det kan også komme av at du av en eller annen grunn har fått slettet passordet/kryperingsnøkkelen du bruker til å logge deg på det trådløse nettverket. Dette skjer typisk hvis du kobler til en TP-kabel samtidig som du er tilkoblet trådløst. Forsøk å skrive inn passord/krypteringsnøkkel på nytt, og koble deg til. funket ikke dette skjedde liksom over natta så jeg har ikke peiling på hva som har skjedd Lenke til kommentar
Enzo1590 Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Hadde det problemet jeg en gang. Hvor mange pcer har dere som bruker trådløst/kabel i samme nettverk? Lenke til kommentar
storken Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 Hadde det problemet jeg en gang. Hvor mange pcer har dere som bruker trådløst/kabel i samme nettverk? 5839366[/snapback] 2, en via kabel og en via trådløst aksesspunkt (min) Lenke til kommentar
storken Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 (endret) har funnet feilen internetten funker nå men jeg har faen så mye virus kjørte virusskjekk før jeg restarta pcen og nå funker alt fint men som sagt så har jeg nå virus som åpner vinduer i nettlesern min (fierfox) hver gang jeg klikker på noe. i tilleg så får jeg popup midt på skjermen som ikke går bort frivillig er 1 cm fra å formatere men skal prøve å bekjempe viruset først noen som vet av ett program som fjerner trojaner? Endret 30. mars 2006 av storken Lenke til kommentar
aara Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Hei! Prøv Ewido-Malware 3,5 en demoverson men lar deg fjerne dritten fra maskina i de 14 dagene prøvetida varer. Har inntrykkk av at det er effektivt. Ellers har vi jo adaware og spybot serch & destroy Lykke til! aara Lenke til kommentar
quakie Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 har funnet feilen internetten funker nå men jeg har faen så mye virus kjørte virusskjekk før jeg restarta pcen og nå funker alt fint men som sagt så har jeg nå virus som åpner vinduer i nettlesern min (fierfox) hver gang jeg klikker på noe. i tilleg så får jeg popup midt på skjermen som ikke går bort frivillig er 1 cm fra å formatere men skal prøve å bekjempe viruset først noen som vet av ett program som fjerner trojaner? 5840512[/snapback] Ta Adaware test, spybot og hijack this test. Legg loggen fra Hijackthis ut her Lenke til kommentar
storken Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2006 (endret) Ta Adaware test, spybot og hijack this test. Legg loggen fra Hijackthis ut her 5843361[/snapback] skal jeg kjøre hijacthis først? Endret 31. mars 2006 av storken Lenke til kommentar
quakie Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Ta Adaware test, spybot og hijack this test. Legg loggen fra Hijackthis ut her 5843361[/snapback] skal jeg kjøre hijacthis først? 5845047[/snapback] Kjør adaware og spybot først du Lenke til kommentar
Narkolepsi Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Her er en fabelaktig skritt for skritt metode for å fjerne svineri på maskinen: http://www.dslreports.com/faq/13616 Har selv prøvd den, og den kan varmt anbefales. Lenke til kommentar
storken Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 skal prøve når jeg kommer hjem, sitter hos tante nå Lenke til kommentar
storken Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 (endret) får ikke trojanen bort! her er log fra hijacthis Edit: la ut den riktige loggen Endret 6. april 2006 av storken Lenke til kommentar
quakie Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 får ikke trojanen bort! her er log fra hijacthis Edit: la ut den riktige loggen 5877673[/snapback] Ser ikke noen log jeg. Tips legg loggen i en HIJACKTHIS-LOGG HER Lenke til kommentar
storken Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Logfile of HijackThis v1.99.1 Scan saved at 17:59:42, on 31.03.2006 Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600) MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180) Running processes: C:\WINDOWS\System32\smss.exe C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe C:\WINDOWS\system32\services.exe C:\WINDOWS\system32\lsass.exe C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe C:\Programfiler\Razer\razerhid.exe C:\Programfiler\NetLimiter\NetLimiter.exe C:\Programfiler\iTunes\iTunesHelper.exe C:\WINDOWS\Dit.exe C:\Programfiler\DAEMON Tools\daemon.exe C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe C:\Programfiler\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe C:\Programfiler\QuickTime\qttask.exe C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe C:\Documents and settings\kristoffer\Skrivebord\utorrent.exe C:\Programfiler\Razer\razerofa.exe C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe C:\Programfiler\CA\SharedComponents\CA_LIC\LogWatNT.exe C:\WINDOWS\system32\taskmgr.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\WINDOWS\system32\UAService7.exe C:\Programfiler\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe C:\Programfiler\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe C:\Programfiler\iPod\bin\iPodService.exe C:\WINDOWS\System32\rsvp.exe C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe C:\Programfiler\Mozilla Firefox\firefox.exe C:\WINDOWS\explorer.exe C:\Documents and settings\kristoffer\Skrivebord\HijackThis.exe R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.msn.no/ R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://searchbar.findthewebsiteyouneed.com R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://searchbar.findthewebsiteyouneed.com R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koblinger O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programfiler\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll O2 - BHO: (no name) - {c900b400-cdfe-11d3-976a-00e02913a9e0} - (no file) O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe O4 - HKLM\..\Run: [razer] C:\Programfiler\Razer\razerhid.exe O4 - HKLM\..\Run: [NetLimiter] C:\Programfiler\NetLimiter\NetLimiter.exe /s O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programfiler\iTunes\iTunesHelper.exe" O4 - HKLM\..\Run: [DtParental] C:\PROGRA~1\DIGITA~1\DIGITA~1.EXE -noshow O4 - HKLM\..\Run: [Dit] Dit.exe O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Programfiler\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033 O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programfiler\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe O4 - HKLM\..\Run: [ATICCC] "C:\Programfiler\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe" runtime -Delay O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programfiler\QuickTime\qttask.exe" -atboottime O4 - HKLM\..\Run: [webHancer Agent] C:\Programfiler\webHancer\Programs\whagent.exe O4 - HKLM\..\Run: [webHancer Survey Companion] C:\Programfiler\webHancer\Programs\whsurvey.exe O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe O4 - HKLM\..\Run: [PCTAVApp] "C:\Programfiler\PC Tools AntiVirus\PCTAV.exe" /MONITORSCAN O4 - HKCU\..\Run: [µTorrent] "C:\Documents and settings\kristoffer\Skrivebord\utorrent.exe" O4 - HKCU\..\Run: [steam] "C:\Programfiler\Steam\Steam.exe" -silent O4 - HKCU\..\Run: [skype] "C:\Programfiler\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programfiler\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = C:\Programfiler\Fellesfiler\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe O4 - Global Startup: Hurtigstart for Adobe Reader.lnk = C:\Programfiler\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programfiler\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office10\EXCEL.EXE/3000 O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.msn.no/ O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204 O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing) O20 - Winlogon Notify: policies - C:\WINDOWS\system32\m4640ejqehoe0.dll O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programfiler\Fellesfiler\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe O23 - Service: CA License Client (CA_LIC_CLNT) - Computer Associates - C:\Programfiler\CA\SharedComponents\CA_LIC\lic98rmt.exe O23 - Service: CA License Server (CA_LIC_SRVR) - Computer Associates - C:\Programfiler\CA\SharedComponents\CA_LIC\lic98rmtd.exe O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programfiler\iPod\bin\iPodService.exe O23 - Service: Event Log Watch (LogWatch) - Computer Associates - C:\Programfiler\CA\SharedComponents\CA_LIC\LogWatNT.exe O23 - Service: SecuROM User Access Service (V7) (UserAccess7) - Sony DADC Austria AG. - C:\WINDOWS\system32\UAService7.exe O23 - Service: X10 Device Network Service (x10nets) - X10 - C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe Lenke til kommentar
Narkolepsi Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Nå er ikke jeg noen sikkerhets ekspert, men det eneste problemet jeg ser er dette: R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://searchbar.findthewebsiteyouneed.com R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://searchbar.findthewebsiteyouneed.com Sannsynligvis noe skikkelig svinerei. Har dessverre ikke funnet noe som kan hjelpe, men jeg går ut i fra du fulgte alle stegene i den linken jeg postet? Lenke til kommentar
Narkolepsi Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Det er en variant av coolwebsearch. Les her: http://research.sunbelt-software.com/threa...&threatid=43531 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå