Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

har problemer med trådløst nett

Anbefalte innlegg

hei godtfolk :)

idag når jeg slo på pcen så kom det opp "begrenset eller ingen tilgang til nettverk"

trykker "reparer", kommer seg ganske langt men stopper på "fornye ip adressen" og etterpå kommer det feilmelding: "kan ikke fornye ipadressen".

gikk opp og resetta alt av rutere switcher aksesspunkt osv: funka ikke.

sitter her og skriver fra hukommelsen så vet ikke helt om dette ble helt rett med alle disse "" iallefall ikke ordrett.

men hva kan feilen være?

noe annet jeg skal prøve?

mvh storken

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan også komme av at du av en eller annen grunn har fått slettet passordet/krypteringsnøkkelen du bruker til å logge deg på det trådløse nettverket. Dette skjer typisk hvis du kobler til en TP-kabel samtidig som du er tilkoblet trådløst. Forsøk å skrive inn passord/krypteringsnøkkel på nytt, og koble deg til.

Endret av @kd
Lenke til kommentar
Deaktiver det trådløse kortet og aktiver det igjen. Muligens det hjelper.

5838736[/snapback]

når du trykker på reparer gjør den akkurat dette :roll:

Det kan også komme av at du av en eller annen grunn har fått slettet passordet/kryperingsnøkkelen du bruker til å logge deg på det trådløse nettverket. Dette skjer typisk hvis du kobler til en TP-kabel samtidig som du er tilkoblet trådløst. Forsøk å skrive inn passord/krypteringsnøkkel på nytt, og koble deg til.

funket ikke :(

dette skjedde liksom over natta så jeg har ikke peiling på hva som har skjedd :dontgetit:

Lenke til kommentar

har funnet feilen :(

internetten funker nå men jeg har faen så mye virus :cry:

kjørte virusskjekk før jeg restarta pcen og nå funker alt fint men som sagt så har jeg nå virus som åpner vinduer i nettlesern min (fierfox) hver gang jeg klikker på noe. i tilleg så får jeg popup midt på skjermen som ikke går bort frivillig :cry::cry::cry:

er 1 cm fra å formatere :no:

men skal prøve å bekjempe viruset først

noen som vet av ett program som fjerner trojaner?

Endret av storken
Lenke til kommentar

Hei!

Prøv Ewido-Malware 3,5 en demoverson men lar deg fjerne dritten fra maskina i

de 14 dagene prøvetida varer. Har inntrykkk av at det er effektivt.

Ellers har vi jo adaware og spybot serch & destroy

Lykke til!

aara

Lenke til kommentar
har funnet feilen :(

internetten funker nå men jeg har faen så mye virus :cry:

kjørte virusskjekk før jeg restarta pcen og nå funker alt fint men som sagt så har jeg nå virus som åpner vinduer i nettlesern min (fierfox) hver gang jeg klikker på noe. i tilleg så får jeg popup midt på skjermen som ikke går bort frivillig :cry:  :cry:  :cry:

er 1 cm fra å formatere :no:

men skal prøve å bekjempe viruset først

noen som vet av ett program som fjerner trojaner?

5840512[/snapback]

Ta Adaware test, spybot og hijack this test. Legg loggen fra Hijackthis ut her :)

Lenke til kommentar

Logfile of HijackThis v1.99.1

Scan saved at 17:59:42, on 31.03.2006

Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe

C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe

C:\Programfiler\Razer\razerhid.exe

C:\Programfiler\NetLimiter\NetLimiter.exe

C:\Programfiler\iTunes\iTunesHelper.exe

C:\WINDOWS\Dit.exe

C:\Programfiler\DAEMON Tools\daemon.exe

C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe

C:\Programfiler\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe

C:\Programfiler\QuickTime\qttask.exe

C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe

C:\Documents and settings\kristoffer\Skrivebord\utorrent.exe

C:\Programfiler\Razer\razerofa.exe

C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe

C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe

C:\Programfiler\CA\SharedComponents\CA_LIC\LogWatNT.exe

C:\WINDOWS\system32\taskmgr.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\UAService7.exe

C:\Programfiler\iPod\bin\iPodService.exe

C:\WINDOWS\System32\rsvp.exe

C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe

C:\Programfiler\Mozilla Firefox\firefox.exe

C:\WINDOWS\explorer.exe

C:\Documents and settings\kristoffer\Skrivebord\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.msn.no/

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://searchbar.findthewebsiteyouneed.com

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://searchbar.findthewebsiteyouneed.com

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koblinger

O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programfiler\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll

O2 - BHO: (no name) - {c900b400-cdfe-11d3-976a-00e02913a9e0} - (no file)

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe

O4 - HKLM\..\Run: [razer] C:\Programfiler\Razer\razerhid.exe

O4 - HKLM\..\Run: [NetLimiter] C:\Programfiler\NetLimiter\NetLimiter.exe /s

O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe

O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k

O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programfiler\iTunes\iTunesHelper.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [DtParental] C:\PROGRA~1\DIGITA~1\DIGITA~1.EXE -noshow

O4 - HKLM\..\Run: [Dit] Dit.exe

O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Programfiler\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033

O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd

O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP

O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programfiler\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe

O4 - HKLM\..\Run: [ATICCC] "C:\Programfiler\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe" runtime -Delay

O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programfiler\QuickTime\qttask.exe" -atboottime

O4 - HKLM\..\Run: [webHancer Agent] C:\Programfiler\webHancer\Programs\whagent.exe

O4 - HKLM\..\Run: [webHancer Survey Companion] C:\Programfiler\webHancer\Programs\whsurvey.exe

O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe

O4 - HKLM\..\Run: [PCTAVApp] "C:\Programfiler\PC Tools AntiVirus\PCTAV.exe" /MONITORSCAN

O4 - HKCU\..\Run: [µTorrent] "C:\Documents and settings\kristoffer\Skrivebord\utorrent.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [steam] "C:\Programfiler\Steam\Steam.exe" -silent

O4 - HKCU\..\Run: [skype] "C:\Programfiler\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized

O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programfiler\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background

O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = C:\Programfiler\Fellesfiler\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe

O4 - Global Startup: Hurtigstart for Adobe Reader.lnk = C:\Programfiler\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe

O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programfiler\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE

O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office10\EXCEL.EXE/3000

O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe

O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.msn.no/

O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204

O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)

O20 - Winlogon Notify: policies - C:\WINDOWS\system32\m4640ejqehoe0.dll

O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programfiler\Fellesfiler\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe

O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe

O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe

O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe

O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe

O23 - Service: CA License Client (CA_LIC_CLNT) - Computer Associates - C:\Programfiler\CA\SharedComponents\CA_LIC\lic98rmt.exe

O23 - Service: CA License Server (CA_LIC_SRVR) - Computer Associates - C:\Programfiler\CA\SharedComponents\CA_LIC\lic98rmtd.exe

O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe

O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programfiler\iPod\bin\iPodService.exe

O23 - Service: Event Log Watch (LogWatch) - Computer Associates - C:\Programfiler\CA\SharedComponents\CA_LIC\LogWatNT.exe

O23 - Service: SecuROM User Access Service (V7) (UserAccess7) - Sony DADC Austria AG. - C:\WINDOWS\system32\UAService7.exe

O23 - Service: X10 Device Network Service (x10nets) - X10 - C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe

Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg noen sikkerhets ekspert, men det eneste problemet jeg ser er dette:

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://searchbar.findthewebsiteyouneed.com

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://searchbar.findthewebsiteyouneed.com

Sannsynligvis noe skikkelig svinerei. Har dessverre ikke funnet noe som kan hjelpe, men jeg går ut i fra du fulgte alle stegene i den linken jeg postet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...