Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny bruktbil i prisklassen 50000-90000kr?


Anbefalte innlegg

Hei, min samboer og jeg har fått en sønn. Jeg har en 94-modell Toyota Corolla 1,6 XLI sedan og det blir rett og slett for liten plass med barnevogn, barnesete og bagasje. Bilen er fylt til randen når vi er på tur, og det er tungvindt. :D

 

Jeg har sett på Nissan Primera stv, Nissan Primera 2.0 automat , Renault Laguna 1.6 STV , Renault Laguna 1.8 RT

 

Når det gjelder bilkunnskaper skorter det kraftig. Mine foreldre har alltid sverget til Citroen, men de har det vært mye tull med. Ting må jo ha bedret seg?

Er det noen av disse som kan anbefales med tanke på driftsikkerhet?

Har det noe å si hvor langt en bil har gått nå tildags?

 

Er åpen for andre forslag i samme prisklasse.

 

Mvh Fenriz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis driftssikkerhet var et viktig kriterium ville jeg nok satsa på Nissan fremfor Renault. Men hvor pålitelig en bil er kommer jo i stor grad ann på eieren. Det finnes perfeksjonister som kjører bilen sin 400 000 km som man skulle tro knapt nok hadde gått halvparten, og det finnes de som kjører 80 000 km og ikke gjør annet med bilen enn å fylle bensin og tømme askebegeret..

 

Vil forresten anbefale Mitsubishi Galant som et alternativ:

- Alternativ 1

- Alternativ 2

Lenke til kommentar

I den prisklassen vil jeg anbefale deg en

VW Passat Stasjonsvogn. Du vil få en -98/-99

modell for den prisen. (1.8 eller 1.9TDi)

Det er som regel mye bil for pengene.

Den er stor og har god plass til barnevogn.

Ta og sjekk prisen på finn.no og

autodb.no

De beste prisen finner du på autodb.no sine sider.

Det kan du gjøre et kupp.

LYKKE TIL.

Lenke til kommentar
Vil forresten anbefale Mitsubishi Galant som et alternativ:

 

Og, tro det eller ei, det vil jeg også.

 

Du liker galant du?

 

Du kan bare spørre viss du lurer på noe om den bilen, vi har den selv (til deg trådstarter).

 

Så, viss du ser på det som et aktuelt alternativ så er det bare å spørre om erfaringer.

;)

Lenke til kommentar
Vil forresten anbefale Mitsubishi Galant som et alternativ:

 

Og, tro det eller ei, det vil jeg også.

 

Du liker galant du?

 

Du kan bare spørre viss du lurer på noe om den bilen, vi har den selv (til deg trådstarter).

 

Så, viss du ser på det som et aktuelt alternativ så er det bare å spørre om erfaringer.

;)

5839147[/snapback]

 

Er det ikke mye dekkstøy og motorstæy i galant'en?

Var å prøvekjørte en galant en gang i tiden. Og det

inntrykket jeg satt igjen med var at det var MYE støy

i den bilen. Hysker ikke hvilken årsmodell det var,

men det var trolig midt på -90 tallet.

Lenke til kommentar
Er det ikke mye dekkstøy og motorstæy i galant'en?

Var å prøvekjørte en galant en gang i tiden. Og det

inntrykket jeg satt igjen med var at det var MYE støy

i den bilen. Hysker ikke hvilken årsmodell det var,

men det var trolig midt på -90 tallet.

 

Den vi har er en galant v6, det er litt hjulstøy med sommerdekk (mye hardere gummi), men på vinterdekk er det ikke noe som er merkbart.

Motorstøy kommer litt av når den blir kjørt hardt.

Motoren har en veldig fin lyd, jeg synes den høres bedre ut enn audi a6 med v6, kjørekomforten til a6 er naturligvis bedre da det er en langt dyrerer og nyerere bli.

 

Men, det er ikke ne bil du kjøper for å få "streetcredd", da den har fått et ufortjent gubbebilrykte.

 

Men, i den prisklassen ville jeg anbefale galant.

 

Den går, og går, og går, og går.........

Lenke til kommentar

Det var jo gubbebil han var på jakt etter! (hehe)

Med plass til gubben, kjærringa og unga.

Men jeg vil si at en VW Passat er et bedre kjøp i den prisklassen.

Det er en overflod av pasater i den prisklassen. Noe som gjør

at du kan få bilen ganske rimelig kontra galanten.

 

P.S Den galanten jeg prøvde hadde en 4 sylindret motor. Og den

hørtes vedlig godt ved gasspådrag.

Lenke til kommentar
Gå for VW, de kan Diesel, noe de andre ikke har snøring på :yes:

5840931[/snapback]

At Renault som er en av de andre han ser på ikke kan diesel er i hvertfall ikke sant! Var riktignok ikke så tidlig ute med diesel med direkte innsprøytning som VW, men mener at diesel motorene til Renault er langt bedre enn motorene til VW. VW bråker jo å kakler noe helt vilt i forholdt til Renault dieselen som står i mammas Volvo V40. Synes motoren i V40 en drar mye bedre enn 1.9 literen som sitter i Passat. Men som sagt, VW kom tidligere med direkte innsprøytet diesel og du får derfor de billigere. Så hvis den må være direkte innsprøytet diesel har jo VW mer å velge i til den prisen han er ute etter. Men får vel også HDI motorene i Peugeot til rundt 90 000, så kan være verdt å se på en slik hvis du vil ha diesel.

Lenke til kommentar

av disse vil Renaulten absolutt gi mest for pengene. Disse er ekstremt undervurdert, og du får de nesten pælma etter deg.

En 2.0/RT er best, men 1.8`en er ikke for slapp den heller. Comfort opp og i mente, ikke sære franske løsninger, lavt forbruk, billig forsikring. Styr unna 1,6l motoren, og prut som pokker.

 

Å i hele tatt foreslå Passat i omlag samme prisklasse, blir idiotisk. Da har de gått 300 000 og er oppbrukte.

 

Jeg betalte 25 lapper for min 1996 1,8 stv. med alt av utstyr ( ikke abs ) Gått 135 000 km, alle servicer. Nye dekk sommer og vinter.

Selge den ? Ikke søren. Bedre bil har vi ikke hatt på svært lenge...

 

Initium

Lenke til kommentar

Hvis du er interresert i å lese litt om Renault Laguna, kan du lese noen tester her, og en bruktbiltest av Laguna her (PDF fil). Ligger flere bruktbiltester av andre biler her. Vet ikke om du har vært innoem å sett på noen av de. Vet ikke helt hva slags bil du er ute etter. Men er rimelig sikker på at Citroen også har blitt mye bedre de siste årene. Tror ikke de er noe verre enn andre biler.

Lenke til kommentar

Laguna er en artig bil å kjøre. Det er en fryd å kjøre

på humpete vei.

Spesiellt hvis du har folk med deg som vanligvis kjører

stive japsebiler. Så snart de ser en hump i veien skriker de

og klorer seg fast i stroppene for ikke å få ryggraden

klemt flat.

Og er like sjokkert hver gang bilen flyter over humpene.

 

DET ER FRANSK DET!

Lenke til kommentar
Laguna er en artig bil å kjøre. Det er en fryd å kjøre

på humpete vei.

Spesiellt hvis du har folk med deg som vanligvis kjører

stive japsebiler. Så snart de ser en hump i veien skriker de

og klorer seg fast i stroppene for ikke å få ryggraden

klemt flat.

Og er like sjokkert hver gang bilen flyter over humpene.

 

DET ER FRANSK DET!

5842206[/snapback]

Hmm, der minner du meg en av grunnene til at det frister med fransk, og samtidig en av grunnene til at ikke japansk friste like mye..

Lenke til kommentar
Laguna er en artig bil å kjøre. Det er en fryd å kjøre

på humpete vei.

Spesiellt hvis du har folk med deg som vanligvis kjører

stive japsebiler. Så snart de ser en hump i veien skriker de

og klorer seg fast i stroppene for ikke å få ryggraden

klemt flat.

Og er like sjokkert hver gang bilen flyter over humpene.

 

DET ER FRANSK DET!

5842206[/snapback]

 

 

De gangene jeg gjorde dette med min Megane løsna den midtre delen av eksosanlegget. Dette skjedde tre ganger i løpet av et halvt år. Etter nesten tre år med Mitsubishi sitter alt av deler fortsatt dønn fast selv om den har fått minst like røff behandling.

Lenke til kommentar
Gå for VW, de kan Diesel, noe de andre ikke har snøring på :yes:

5840931[/snapback]

At Renault som er en av de andre han ser på ikke kan diesel er i hvertfall ikke sant! Var riktignok ikke så tidlig ute med diesel med direkte innsprøytning som VW, men mener at diesel motorene til Renault er langt bedre enn motorene til VW. VW bråker jo å kakler noe helt vilt i forholdt til Renault dieselen som står i mammas Volvo V40. Synes motoren i V40 en drar mye bedre enn 1.9 literen som sitter i Passat. Men som sagt, VW kom tidligere med direkte innsprøytet diesel og du får derfor de billigere. Så hvis den må være direkte innsprøytet diesel har jo VW mer å velge i til den prisen han er ute etter. Men får vel også HDI motorene i Peugeot til rundt 90 000, så kan være verdt å se på en slik hvis du vil ha diesel.

5841096[/snapback]

Å nevne Renault og diesel her blir litt dumt, siden de har smått med utvalg fra de årsmodellene som her er aktuelle.

Og det med at V40`en drar bedre enn 1.9 TDI: Skal vi kappkjøre kanskje ;)

Lenke til kommentar
Å nevne Renault og diesel her blir litt dumt, siden de har smått med utvalg fra de årsmodellene som her er aktuelle.

Og det med at V40`en drar bedre enn 1.9 TDI: Skal vi kappkjøre kanskje ;)

5845266[/snapback]

Renault kom som sagt for seint med sine diesel motorer til at de kan vurderes mot vag sine TDI. Renault har jo også laget en TD motor på rundt 90 - 95 hk som sto i Volvo 460 og de første s/v40ene, men vet ikke hvilken renault modeller de satte disse i. Og det med at 1.9D i V40 går bedre enn 1.9TDI i passat mener jeg fortsatt, men kommer jo ann på hvilken TDI motor du tar ettersom du får de med opptil 130hk, må være en rundt 115hk da. Den jeg kjørte på kjøreskolen som jeg sammenligner med hadde vel 110 - 115 hk ca.

Lenke til kommentar

Du kan få `96 Toyota Hi Class 2.4 TD (altså kombinert bil med kjempe-plass til barnevogner) ned i den prisen du nevner.

Dette er biler som bare "går-og-går"

Jeg kjørte en `96 modell varebil-utgave selv i 3 år fra den var ny, og det eneste som behøvdes på de 340 000 km var bremseklossebytte +oljebytter selvfølgelig.

Etter å ha kjørt en slik bil en times tid i bytrafikk, vil du ikke tilbake til go-carter hvor du subber raua i asfalten. Det er så deilig å kunne se over taket på personbilen foran, og langt fram, særlig i kø.

Selv om det er en "kassebil", så har den personbilcomfort. :thumbup:

Lenke til kommentar
Du kan få `96 Toyota Hi Class 2.4 TD (altså kombinert bil med kjempe-plass til barnevogner) ned i den prisen du nevner.

Dette er biler som bare "går-og-går"

Jeg kjørte en `96 modell varebil-utgave selv i 3 år fra den var ny, og det eneste som behøvdes på de 340 000 km var bremseklossebytte +oljebytter selvfølgelig.

Etter å ha kjørt en slik bil en times tid i bytrafikk, vil du ikke tilbake til go-carter hvor du subber raua i asfalten. Det er så deilig å kunne se over taket på personbilen foran, og langt fram, særlig i kø.

Selv om det er en "kassebil", så har den personbilcomfort. :thumbup:

5852252[/snapback]

 

Hiclass er ikke behagelig på landevei. Hvis det er kjettingspor

så bør man ha med seg hørselvern.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...