jvik Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Heisann, Skal snart gå til innkjøp av HDTV og 360. Er 2 ting jeg lurer ganske mye på: 1. Det står mellom 2 HDTVer som er ganske like: - https://prisguiden.no/product.php?productId=40016 - https://prisguiden.no/product.php?productId=41646 Hvilken ville du valgt og hvorfor? 2. Har hørt en del snakk om forskjellige kabler mellom 360en og TVen, så er ganske usikker her. Jeg skal jo selvfølgelig kjøre HD med 360en siden jeg kjøper ny TV, men burde jeg kjøpe egen kabel utenom den som følger med? Noe SCART greier? Takker for svar Mvh Jørgen Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Den eneste forskjellen jeg ser på spesifikasjonene er at den dyre har innebygget tv-tuner, og den andre ikke. Ellers er det samme kontraster, størrelser og oppløsninger. Kabelen du vil bruke til HDTV-spilling fra Xbox360 er vel komponentkabelen. Den ser ut som 3 phonoplugger som er rød, grønn og blå. Denne kabelen fulgte med i premium edition av Xbox360, og kan kjøpes som ekstrautstyr for de som kjøpte core edition. Komponentkabelen vil gi ekte HDTV-bilde kontra en scart som vil gi deg ordinær PAL-tvgrafikk. Personlig ville jeg valgt tv-en uten tuner fordi tunere i slike tv-er ofte ikke er gode nok. Hvis du har parabol eller kabeltv gjør den boksen som regel en bedre jobb enn en intern tvtuner. Mange videospillere har også tv-tuner som er bedre enn den som står i tv. (Det blir heller ikke noe spørsmål om lisenstager ved kjøp av den skjermen uten tuner). Så synes jeg også den ser litt bedre ut estetisk med den V-bunnen en den som er klin firkanta. Det var mine meninger og mitt valg. Lenke til kommentar
_richter_ Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 (endret) Hei, nei du bør holde deg laaaangt vekk fra scart. Har tv`n komponentinngang så benytter du kabelen som følger med xboxen og plugger rett i.. Ellers ville jeg kjøpt et adapter til hdmi inngangen på LCD`en. Strekker du deg bare noe litt mer i pris så er det en ny modell av Samsung LCD på markedet som nok er et lurere kjøp. http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/Bi...R72B_LCD_TV.htm Men 32" er dog minimum synes nå jeg så hvorfor ikke strekke seg litt lengre og kjøpe denne istedet. http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/Bi...R72B_LCD_TV.htm Har du plass så er HD prosjektor en mye større og bedre opplevelse for spill og film, men da må man ha tv i tillegg ja.. Forøvrig aldri kjøp en LCD tv uten å sjekke bildet selv!. Ta deg tid til teste den hos en forhandler og ikke finn på å kjøpe på nett!. Endret 30. mars 2006 av _richter_ Lenke til kommentar
PeserN Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Heisann, Skal snart gå til innkjøp av HDTV og 360. Er 2 ting jeg lurer ganske mye på: 1. Det står mellom 2 HDTVer som er ganske like: - https://prisguiden.no/product.php?productId=40016 - https://prisguiden.no/product.php?productId=41646 Hvilken ville du valgt og hvorfor? 2. Har hørt en del snakk om forskjellige kabler mellom 360en og TVen, så er ganske usikker her. Jeg skal jo selvfølgelig kjøre HD med 360en siden jeg kjøper ny TV, men burde jeg kjøpe egen kabel utenom den som følger med? Noe SCART greier? Takker for svar Mvh Jørgen 5838279[/snapback] Det ser jo ut som veldig like skjermer så der tror jeg det er ganske hipp som happ, klarte ikke å se om det er Komponent på begge... Det er denne kabelen som følger med 360 premium som er fin til hdtv signal.. Ellers så har jeg kjøpt meg en vga kabel, men dette er for å kjøre på dataskjerm... vet ikke hvilken kabel som er den beste sånnsett.. *Kanskje flytte denne posten til diskuter konsoll generelt?* Lenke til kommentar
jvik Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 *Om en moderator vil, så er det bare å flytte posten.* Skulle gjerne kjøpt 32" men har desverre ikke råd med min økonomi, så det blir 26" denne gangen. http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/Bi...72B_LCD_TV.htm# - Ser at denne er 26" men er en del dyrer enn den jeg postet, så jeg lurer på hvorfor? Ser ganske like ut på spesifikasjonene? Jeg skal kjøpe Xbox360 Premium, så da trenger jeg altså ingen ekstra kabler for bedre bilde kvalitet? Lenke til kommentar
_richter_ Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 (endret) Nei du trenger ikke nye kabler så lenge du da har xboxen stående ved siden av TV`n din og den har komponentinngang. Kabelen er vel rundt 2 meter. Den SAMSUNG LE-26R72B er en ny modell, du må ikke se deg blind på spesifikasjonene. Du vil se enorme forskjeller på lcd`er med tilsvarende spesifikasjoner, så kom deg i butikken og se på de forskjellige før du handler.. *Om en moderator vil, så er det bare å flytte posten.* Skulle gjerne kjøpt 32" men har desverre ikke råd med min økonomi, så det blir 26" denne gangen. http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/Bi...72B_LCD_TV.htm# - Ser at denne er 26" men er en del dyrer enn den jeg postet, så jeg lurer på hvorfor? Ser ganske like ut på spesifikasjonene? Jeg skal kjøpe Xbox360 Premium, så da trenger jeg altså ingen ekstra kabler for bedre bilde kvalitet? 5838456[/snapback] Endret 30. mars 2006 av _richter_ Lenke til kommentar
jvik Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 Får vel traske meg en tur på Elkjøp eller Expert da. Har forresten en NEC MultiSync LCD1970GX (http://www.dinside.no/php/art.php?id=117753), kan jeg koble 360 til den skjermen? Hvilken kabel må jeg i så fall bruke for best mulig kvalitet? Lenke til kommentar
Ekorre Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 (endret) Har akkurat vært i samme situasjon selv, så litt over forskjellige samsung modeller. Det er jo sånn at modellbetegnelsen sier litt om hvilken kvalitet skjermer er i. I Samsung sin verden er T den rimeligste serien, R er mellomklasse og M er toppmodell.Etter det jeg har sett i butikker er T og R klasse for dårlige, men både M51 og M61 serien er bra! Den nye R serien vet jeg ikke, men ser ut som den har samme paneler som M serien har. Dette er vel fordi det snart kommer en ny M serie. Jeg sitter her hvertfall utrolig fornøyd med min LE32M51B Bilde av setup;) Endret 30. mars 2006 av Seserr Lenke til kommentar
Torrevieja Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Sjekk denne Xbox 360 skjermen da =) http://www.minhembio.com/forum/index.php?a...e=post&id=19783 Lenke til kommentar
ChainDoG Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 samsung sine T skjermer er for dårlige, men å påstå at R serien er for dårlig er vel å ta litt hardt i? har en le-40r51b og den fungerer ypperlig sammen med xbox360.. har å sammenligne med siden en nabo har en le32m61b. eneste ankepunkt er vel bedre innsynsvinkel på m serien.. men det plager ikke meg dog, for ser det ikke som naturlig å sitte 1,5 meter ifra, og 1,5 meter til ventre for en 40", så det blir flisespikkeri.. er vel egentlig bare lommeboka og individuelle krav som bestemmer/setter grenser.. hehe Lenke til kommentar
Avean Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Jeg ville valgt ingen av delene. Å kjøpe LCD til spilling er ett ufattelig dårlig valg. Dra til nærmeste Hi-Fi klubb og få dem til å forklare det til deg. LCD er langt etter plasma når det kommer til kvalitet, særlig fra 40" og oppover. Med Plasma så har du selvsagt det kjente med at du får refleksjoner når sola står på som verst inn i stuen din. Men dette er jo ikke verre enn å trekke for gardinene . Med LCD derimot så har du ikke refleksjoner men problemet er når du ser film eller spiller spill i mørket som "fleste" gjøre, da vil du svi av øynene omtrent. LCD er hyperskarpt og er IKKE behagelig å se på. LCD er anbefalt for gamle folk som ser for det meste på TV i lyset. Særlig på Xbox360 som har lite AA så vil LCD lyse opp konturene betraktelig. Tror du meg ikke så hør med flere eksperter. Kjøp Plasma . Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Tror du meg ikke så hør med flere eksperter.Kjøp Plasma . 5865625[/snapback] Ja, la oss spørre ekspertene: Skal man velge plasma eller LCD? Hva passer best for meg? Det avhenger av størrelsen man velger og hvilke signaler man skal vise. Bruker man mye spillekonsoll eller ønsker å koble til PC, er det LCD som gjelder. Plasma finnes fra 37 tommer og oppover, og passer best til film og tv-signaler. -Lyd&Bilde Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Tror du meg ikke så hør med flere eksperter.Kjøp Plasma . 5865625[/snapback] Ja, la oss spørre ekspertene: Skal man velge plasma eller LCD? Hva passer best for meg? Det avhenger av størrelsen man velger og hvilke signaler man skal vise. Bruker man mye spillekonsoll eller ønsker å koble til PC, er det LCD som gjelder. Plasma finnes fra 37 tommer og oppover, og passer best til film og tv-signaler. -Lyd&Bilde 5865809[/snapback] Haha.. Jævelig bra.. Jeg har også alltid fått høre at LCD er det som duger til spill konsoller.. Og jeg har hengt mye på avforum.no, men de er vel amatører de som er der også kanskje Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 (endret) Jeg ville valgt ingen av delene. Å kjøpe LCD til spilling er ett ufattelig dårlig valg. Dra til nærmeste Hi-Fi klubb og få dem til å forklare det til deg. LCD er langt etter plasma når det kommer til kvalitet, særlig fra 40" og oppover. Med Plasma så har du selvsagt det kjente med at du får refleksjoner når sola står på som verst inn i stuen din. Men dette er jo ikke verre enn å trekke for gardinene . Med LCD derimot så har du ikke refleksjoner men problemet er når du ser film eller spiller spill i mørket som "fleste" gjøre, da vil du svi av øynene omtrent. LCD er hyperskarpt og er IKKE behagelig å se på. LCD er anbefalt for gamle folk som ser for det meste på TV i lyset. Særlig på Xbox360 som har lite AA så vil LCD lyse opp konturene betraktelig. Tror du meg ikke så hør med flere eksperter. Kjøp Plasma . 5865625[/snapback] Har mest lyst til å rope "Det er det reneste viss vass". Men jeg lar vær. Bruker du noen kroner på en ålreit LCD (f.eks de nevnte R41/R51, M61 modellene til Samsung) så har de lysføler og senker lyset i panelet når lyset dempes i rommet. Har en 360 og Samsung LE40M61 selv og bruker den både i lyst og mørkt rom - det er ikke noe hyperskarpt plagsomt lys i hele tatt. Har også testet mot Panasonics 42PV500 plasma som kosta mere enn samsungskjermen (dvs over 27k da jeg kjøpte) (toppmodellen - i hvert fall for noen få måneder siden) og er ikke i tvil om hva jeg foretrekker å spille på - nemlig Samsung LCD. Uansett - når gjør jeg det samme som de i "nærmeste HIFI klubb" - forklarer... går jo egentlig ikke. Det beste er å se det selv selvfølgelig. Men uansett, en god LCD ala de nevnte Samsungskjermene plages ikke av det du beskriver. Det var sånn det var før det på tidligere generasjoner paneler. Ikke nå. Dr Peedee Endret 4. april 2006 av Dr.Peedee Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Kanskje litt off-topic, men til trådstarter: LCD-projektor er heller ikke dumt. Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Dr.Peedee Jeg lurer på om den Panasonic skjermen var skikkelig kalibrert og hvor langt du satt unna da du testet den, jeg har en slik selv og er utrolig fornøyd med den både til pc og til 360 Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Dr.Peedee Jeg lurer på om den Panasonic skjermen var skikkelig kalibrert og hvor langt du satt unna da du testet den, jeg har en slik selv og er utrolig fornøyd med den både til pc og til 360 5876420[/snapback] Det var fatterns skjerm, og jeg kalibrerte den selv. På samme måte som jeg kalibrerte min egen samsung - med div testbilder/mønster fra en dvd plate. Panasonicen er en fantastisk TV, den er mye bedre enn samsungen min på vanlige tv-bilder (satelitt) og takantenne. På vanlig DVD ... ikke helt sikker hvem jeg synes er best. Best kontrast på panasonicen, merker det godt i mørke partier. Men her har jeg ikke fått testet samme DVD spiller. Men Samsungen min er også utrolig bra foret med gode dvd signlaer oppskalert til 720 og via HDMI. Så, PC og Xbox 360: Jeg har prøvd begge deler - og der vinner Samsungen ganske greit. Til og med kona mi (svæææært utrente øyne) så det. Ikke at det er noe sannhetsbevis. Men jeg synes det ble klart bedre på Samsungen. Husk at på PC, og kanskje 360, så blir kanskje oppløsningen noe viktigere? Panasonic har 1024x768 mens Samsungen har 1366x768. Men jøss - veldig veldig bra Panaonic til 360 også, sikkert blant de bedre for alt jeg veit. 720p fra 360 er jo 1280x720 og den skaleringen opp til 1366x768 greier TV'n min virkelig bra. Det er mulig det blir litt tapt kvalitet i nedskaleringen fra 1280x720 til 1024x768 hos panasonic. Veit ikke. Men øynene mine (og de jeg hadde med meg) gikk i favør Samsung på pc og 360. Dr Peedee Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Panasonicen er ihvertfall noe av det beste til pc og konsoll bruk til plasma å være, sitter selv med en "21" monitor "Eizo T966 som vel skal være noe av det bedre til pc, og kan ikke akkurat si at grafikken er noe særlig bedre på Eizoen enn panasonicen når jeg sitter rundt 2 meter unna TVen og spiler spill, men mulig LCD er bedre, men jeg er ihvertfall knallfornøyd med panasonicen, og det er jo det viktigste Lenke til kommentar
<geewee> Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Er helt kake på hdtv-specs....hva er hovedsaklig forskjellen på Samsung LE40M61B og LE40M51B....og ikke si prisen Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Er helt kake på hdtv-specs....hva er hovedsaklig forskjellen på Samsung LE40M61B og LE40M51B....og ikke si prisen 5879251[/snapback] Det er et nytt og bedre LCD panel på LE40M61B. Dr Peedee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå