Gjest Slettet-CjU9gHZb Skrevet 21. september 2001 Del Skrevet 21. september 2001 Har akkurat oppgradert til Win 98 SE. Det gikk greit, men nå vil ikke Windows avslutte! Selvom jeg klikker på "Avslutt" restarter maskinen, eller blir hengende i avslutningsbildet. Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nw52MweC Skrevet 21. september 2001 Del Skrevet 21. september 2001 Jeg har faktisk samme problem i WinXP! Si noe om hvilke deler du har! Jeg har dette som kan ha noe å si: SB Live! Value Jensen ISDN Cnet PRO200 Noe til felles? Lenke til kommentar
Ballemannen Skrevet 21. september 2001 Del Skrevet 21. september 2001 Jeg også har hatt dette problemet. Jeg lastet ned en win98se shutdown suplement fil. http://www.microsoft.com/windows98/downloa...8SE/Default.asp Det er mye som skjer når maskina shut'er ned. Her quoter jeg dinside.no: "Problemet er ganske komplekst, og det er ikke sikkert oppdateringsprogrammet løser problemet. Windows 98 SE utfører blant annet følgende operasjoner når den avsluttes: Fullføre alle skriveroperasjoner til harddisken Tømme cache på disken (temp katalogen under Windows) Kjøre kode som lukker alle åpne programmer Overføre alle drivere fra "Protected Mode" til "Real Mode" Flere av disse operasjonene er kritiske i forhold til om Windows klarer å skru av maskinen. Her er noen eksempler på hva som kan få Windows til å krasje: Grafikkortet er ikke tildelt IRQ i real mode. Et program (resident eller vanlig) avslutter ikke normalt En ikke kompatibel, ødelagt eller skadet driver er lastet En lydfil som er skadet er satt opp som avslutingstrudelutt En eller annen maskinvare-enhet er feil installert Osv, osv. En annen liste du kan følge er her: http://support.microsoft.com/directory/art...B;EN-US;q238096 Lenke til kommentar
Wintel Skrevet 22. september 2001 Del Skrevet 22. september 2001 Quote: On 2001-09-21 17:33, harryaro skrev:Har akkurat oppgradert til Win 98 SE. Det gikk greit, men nå vil ikke Windows avslutte! Selvom jeg klikker på "Avslutt" restarter maskinen, eller blir hengende i avslutningsbildet. Hva kan jeg gjøre? Har du nettverkskort i maskinen? Prøv i disable dette, ofte vil Win9x henge når du slår av maskinen dersom du har installert et nettverkskort som IKKE har kontakt med noe nettverk... Wintel Lenke til kommentar
pman Skrevet 23. september 2001 Del Skrevet 23. september 2001 Veldig ofte er det et program som henger, og ofte er ISDN-kort driveren den skyldige. Du kan prøve dette ved å disable ISDN kortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå