Gå til innhold

(Løst) Tips ønskes: Ekstern hd til backup

Anbefalte innlegg

Viktige egenskaper:

- Solid og portabel

- Solid og portabel

- Solid og portabel

- lavt støynivå

- firewire (4-pins) eller USB 2.0

;)

Den skal være koblet til en bærbar pc (Dell 8600c) som kjører ubuntu-linux. Ergo har jeg ikke nødvendigvis bruk for disse one-touch-sakene da disse kun har støtte for windows.

Antall GB pr. krone betalt er IKKE, jeg gjentar: IKKE viktig. Men prisen bør ikke overstige 1200-1300 kr.

Både 3,5" og 2,5" er aktuelle kandidater.

"Byggesett" er også interessant forsåvidt dersom noen har gode erfaringer med det. Men da må jeg gjenta den viktigste egenskapen jeg ønsker ved hd'en: Solid og portabel.

Setter stor pris på tips fra folk med peiling og erfaring.

EDIT:

Her er et oppsett jeg fant på egen hånd. Ser det bra ut?

ICYBOX ekstern 3,5" harddisk kabinett:

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=36462

Samsung spinpoint P120 200GB:

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=60082

Firewire-kabel:

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=5631

Endret av SILVERDOM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har akkurat det samme som der. Bare en WD 200gb disk da.

Kan trygt anbefales! Bråker ikke så altfor mye og overføring går raskt. :thumbup:

Edit Skal den være meget portabel burde du kjøpe 2,5". Men den IcyBox-en er meget portabel!

Endret av modzona123
Lenke til kommentar

Kan trygt anbefales! Bråker ikke så altfor mye og overføring går raskt. :thumbup:

Edit Skal den være meget portabel burde du kjøpe 2,5". Men den IcyBox-en er meget portabel!

5839589[/snapback]

Jeg har hørt negative ting rundt icy box og firewire. Hovedsakelig at det er meget ustabilt. Stemmer dette?

Lenke til kommentar

5839589[/snapback]

Jeg har hørt negative ting rundt icy box og firewire. Hovedsakelig at det er meget ustabilt. Stemmer dette?

5843641[/snapback]

Vet ikke om problemet er der fortsatt, men det stemmer at det var et problem med disse og firewire.

Lenke til kommentar

5839589[/snapback]

Done and done! Er litt skeptisk til firewire og linux, men nå får jeg se. Har hørt om firmware-oppgraderingrer som skal hjelpe.

Lenke til kommentar

Min mor kjøpte seg en rød slik etter at hu kjøpte seg en bærbar. Den har gått i golvet fra skrivebordet 2 ganger og funker enda. Har 3,5" versjonen selv og den og tåler en trøkk. Vil du ha større disk så bare bestill deg et hus og monter en den selv. :)

Lenke til kommentar

Da har jeg prøvd icy box'en og samsungen noen timer.

Har vært stabil med firewire i både windows og linux til nå.

Med de originale beina ble det endel irriterende resonans-støy fra disken, men etter at jeg klippet ut og la under slike luft-plast-bobler hørte jeg kun en behagelig suse-lyd fra hd-vifta. Meget bra! :w00t:

Endret av SILVERDOM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...