Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Treg oppstart av pc pga. Trådløst nettverk/nettverk

Anbefalte innlegg

Får låne en Bærbar pc(windows 98) med trådløst nettverk på skolen(prøve prosjekt). Og under oppstart prøver noen drivere til nettverket å koble til. det er snakk om ca. 250(lærern scannet og fant det ut)forsøk. Og med en ping timeout på 2-5 sekunder blir det litt tid. It ansvarlig er en inkompetent fyr som leverer ut pcer som starter som godstog. noen som har no forslag på løsning?

Pcen det er snakk om er en Compaq evo 600c 866MHZ 256MB ram Oprativ systemet er Windows 98 SE

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der må du nok være klarere ja..

Men hvis det er dhcp du snakker om så må du ha enten dhcp-server eller fast ip..

Er det derimot windows/novell pålogging så kan du la være å koble opp..

Er det driveren (som du snakker så fint om) så bør du skaffe deg en oppdatert driver..

Er det ingen av overnevte må du lære deg å formulere spørsmålene dine tydeligere!

Lenke til kommentar

skal vel ta på min kappe at jeg skrev innlegget litt fort. Men er litt vanskelig å stille spørsmål når man ikke vet helt hva man spør om.

Problemet er at i oppstarten prøver nettverks drivere å få kontakt med nettverk som ikke er i området. Vi har nettverk både på biblioteket og i en annen byggning. Altså to forsjellige nettverk. Det brukes windows/novell pålogging. Vis man skal på nett(kun på biblioteket) må man bruke novell. Mottar Ip adresse automatisk. Vet ikke om det er dhcp.(er no proxy greier på biblioteket) Men i den andre bygningen er det kun nettverk mellom pcene.

Vet ikke om det ble noe klarere. Kanskje jeg skal snakke med it ansvarlig og be om å få nye nettverks drivere. Er vel vanskelig å feil søke på slike system

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...