Gå til innhold

MMS-oppsett på Windows Mobile 5 til Netcom

Tja

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du må ha MMS-oppsett i tillegg til GPRS-oppsett. Sjekk det manuelle oppsettet til Qtek-telefonene på http://netcom.no/ota. Der bør du kunne bla deg fram til riktig oppsett :-)

-snubbel

5837978[/snapback]

Jeg har vært der tidligere - men min telefon (og andre Windows Mobile også?), mangler det det henvises til - under feks. Qtek 9100, som "MMS konfigurasjon"-valget.... Finner ikke denne noe sted...

Lenke til kommentar

Hmm... hvor er telefonen kjøpt? Støtter den egentlig MMS?

Edit: Ser på www.gsmarena.com at telefonen skal støtte MMS... kan se ut som om den rett og slett ikke støttes i de norske nettverkene. Mulig du får den til å fungere ved å knote til et manuelt oppsett. Jeg ville ha prøvet forumet på www.smartmobil.no

-snubbel

Endret av snubbel
Lenke til kommentar
Hmm... hvor er telefonen kjøpt? Støtter den egentlig MMS?

Edit: Ser på www.gsmarena.com at telefonen skal støtte MMS...  kan se ut som om den rett og slett ikke støttes i de norske nettverkene. Mulig du får den til å fungere ved å knote til et manuelt oppsett. Jeg ville ha prøvet forumet på www.smartmobil.no

-snubbel

5838068[/snapback]

Jeg kjøpte den i UK. Jeg vil jo absolutt anta at den støtter MMS - det er vel opp til operativsystemet?

Uansett, takk for hjelpen !

Lenke til kommentar

Nei - MMS er tydeligvis ikke en del av Windows Mobile. På Qtek 9100 ser i alle fall dette ut til å være egne 3. partsprogrammer.

Men har du prøvd CAB'en du finner her f.eks.: http://www.idedata.no/butikk/butikk.asp?p=...DBB5AC00BFC&t=s

Du kan jo eventuelt spørre Idedata - ser de selger denne PDA'en, så før eller siden må nok de ha en løsning på det også :)

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Sam Sung: Dette dreier seg ikke om en Qtek 9100. Les tråden ordentlig :-)

Når det gjelder Qtek 9100 så finnes det automatiske oppsett for denne. Logg deg inn på www.myqtek.no for nedlasting.

-snubbel

Endret av snubbel
Lenke til kommentar

http://www.smartmobil.no/index.php?name=Up...wdownload&cid=2

Installer den fra dansgaard, er en automagisk konfiguratør for tele2/netcom/telenor (og dies underleverandører som f.eks chess).

Utrolig greit program, man velger bare leverandør og trykker godkjenn, da stiller den inn alt :)

|edit| SELVFØLGELIG har den mms, har selv 8310 og har sendt og mottatt en haug med de, hvis du ikke har det på en WM5 smartphone er det noe galt med den ellers er du blind ;). Hadde mms på min s100 og den kjørte windows mobile 2005.

Endret av Allfather
Lenke til kommentar
http://www.smartmobil.no/index.php?name=Up...wdownload&cid=2

Installer den fra dansgaard, er en automagisk konfiguratør for tele2/netcom/telenor (og dies underleverandører som f.eks chess).

Utrolig greit program, man velger bare leverandør og trykker godkjenn, da stiller den inn alt :)

|edit| SELVFØLGELIG har den mms, har selv 8310 og har sendt og mottatt en haug med de, hvis du ikke har det på en WM5 smartphone er det noe galt med den ellers er du blind ;). Hadde mms på min s100 og den kjørte windows mobile 2005.

5871137[/snapback]

Det funker ikke. Den setter opp GPRS - men MMS-instillingene finner jeg ikke. Når jeg sender en MMS, får jeg meldingen: "Not all messages could be sent or received (...)" Jeg skjønner ikke hvordan du kan ha hatt Windows Mobile 5 på din Qtek S100, da denne ble levert med 2003-versjonen?

Noen andre som vet hvordan dette gjøres i Windows Mobile 5?

Lenke til kommentar
Funker fint på min qtek 8310, mms og alt :)

Måtte sende en mms til meg selv først for å aktivere, men det var da jeg bytta abon. :)

5888048[/snapback]

Det er nok forskjeller mellom Windows Mobile 5 og Windows Mobile 5 PocketPC - som jeg har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...