TCi Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 (endret) I natt postet Matt fra IGN en artikkel som visstnok viser de hastighetene Broadway (CPU) og Hollywood (GPU) kjører på, samt noe mer. Så har er tallene de har fått, omtrent 2x GC. - CPU "Broadway" 729MHz - GPU "Hollywood" 243MHz - 24MB 1T-SRAM hovedminne - 3MB IO/GPU, DSP og teksturminne Mer detaljert Insiders stress that Revolution runs on an extension of the Gekko and Flipper architectures that powered GameCube, which is why studios who worked on GCN will have no problem making the transition to the new machine, they say. IBM's "Broadway" CPU is clocked at 729MHz, according to updated Nintendo documentation. By comparison, GameCube's Gekko CPU ran at 485MHz. The original Xbox's CPU, admittedly a different architecture altogether, was clocked at 733MHz. Meanwhile, Xbox 360 runs three symmetrical cores at 3.2GHz. Nintendo's Revolution console, as seen on-display at the Game Developers Conference 2006 Clearly, numbers don't mean everything, but on paper Revolution's CPU falls performance-wise somewhere well beyond GameCube and just shy of the original Xbox. However, it's important to remember that there is no way to accurately gauge the performance difference between GCN's PowerPC-based architecture and the the Intel-based CPU of Xbox. Further, even if we could, these numbers are only one part of the equation. Revolution's ATI-provided "Hollywood" GPU clocks in at 243MHz. By comparison, GameCube's GPU ran at 162MHz, while the GPU on the original Xbox was clocked at 233MHz. Sources we spoke with suggest that it is unlikely the GPU will feature any added shaders, as has been speculated. "The 'Hollywood' is a large-scale integrated chip that includes the GPU, DSP, I/O bridge and 3MBs of texture memory," a studio source told us. The overall system memory numbers we reported last December have not greatly fluctuated, but new clarifications have surfaced. Revolution will operate using 24MBs of "main" 1T-SRAM. It will additionally boast 64MBs of "external" 1T-SRAM. That brings the total number of system RAM up to 88MBs, not including the 3MB texture buffer on the GPU. By comparison, GameCube featured 40MBs of RAM not counting the GPU's on-board 3MBs. The original Xbox included 64MBs total RAM. Xbox 360 and PlayStation 3 operate on 512MBs of RAM. It is not known if the 14MBs of extra D-RAM we reported on last December are in the current Revolution specifications. "The external RAM can be accessed as quickly as the main RAM, which is a nice touch," a developer we spoke with alleged. Link: http://revolution.ign.com/articles/699/699118p1.html Virker som de faktisk gjør en Nintendo DS med det vanlige konsollmarkedet. Endret 30. mars 2006 av TCi Lenke til kommentar
PeserN Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 I natt postet Matt fra IGN en artikkel som visstnok viser de hastighetene Broadway (CPU) og Hollywood (GPU) kjører på, samt noe mer. Så har er tallene de har fått, omtrent 2x GC. - CPU "Broadway" 729MHz - GPU "Hollywood" 243MHz - 24MB 1T-SRAM hovedminne - 3MB IO/GPU, DSP og teksturminne Mer detaljert Insiders stress that Revolution runs on an extension of the Gekko and Flipper architectures that powered GameCube, which is why studios who worked on GCN will have no problem making the transition to the new machine, they say. IBM's "Broadway" CPU is clocked at 729MHz, according to updated Nintendo documentation. By comparison, GameCube's Gekko CPU ran at 485MHz. The original Xbox's CPU, admittedly a different architecture altogether, was clocked at 733MHz. Meanwhile, Xbox 360 runs three symmetrical cores at 3.2GHz. Nintendo's Revolution console, as seen on-display at the Game Developers Conference 2006 Clearly, numbers don't mean everything, but on paper Revolution's CPU falls performance-wise somewhere well beyond GameCube and just shy of the original Xbox. However, it's important to remember that there is no way to accurately gauge the performance difference between GCN's PowerPC-based architecture and the the Intel-based CPU of Xbox. Further, even if we could, these numbers are only one part of the equation. Revolution's ATI-provided "Hollywood" GPU clocks in at 243MHz. By comparison, GameCube's GPU ran at 162MHz, while the GPU on the original Xbox was clocked at 233MHz. Sources we spoke with suggest that it is unlikely the GPU will feature any added shaders, as has been speculated. "The 'Hollywood' is a large-scale integrated chip that includes the GPU, DSP, I/O bridge and 3MBs of texture memory," a studio source told us. The overall system memory numbers we reported last December have not greatly fluctuated, but new clarifications have surfaced. Revolution will operate using 24MBs of "main" 1T-SRAM. It will additionally boast 64MBs of "external" 1T-SRAM. That brings the total number of system RAM up to 88MBs, not including the 3MB texture buffer on the GPU. By comparison, GameCube featured 40MBs of RAM not counting the GPU's on-board 3MBs. The original Xbox included 64MBs total RAM. Xbox 360 and PlayStation 3 operate on 512MBs of RAM. It is not known if the 14MBs of extra D-RAM we reported on last December are in the current Revolution specifications. "The external RAM can be accessed as quickly as the main RAM, which is a nice touch," a developer we spoke with alleged. Link: http://revolution.ign.com/articles/699/699118p1.html Virker som de faktisk gjør en Nintendo DS med det vanlige konsollmarkedet. 5837835[/snapback] Får håpe de kommer med noen gode spill til denne konsollen da. På gamecube var det ikke mange eksklusive titler som forsvarte kjøp av konsollen... Og med tanke på disse "lave" spesifikasjonene hvis jeg skjønner det riktig så har spillutvalget mye og si for at denne konsollen skal lykkes. Men det er vel egentli ingen som kan si at ikke DS har mange gode spill, hvertfall hvis man sammenligner med alt annet håndholdt.. Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Værsåsnill og ikke siter når du svarer på et innlegg rett over. Det blir så irriterendes langt da. Jeg håper virkelig at gameplayet blir utrolig bra på revolution. Revolution bør komme med noe som gir meg en mye mer "ny" følelse enn hva DS har oppnådd til nå. DS har mange bra spill, men ikke så mange som er noe særlig nyskapendes ennå. Grafikk, lyd og fysikk har mye å si for meg i spill, men selvfølgelig ikke alt. Derfor håper jeg som sagt at Nintendo får til noe som blir kult, og ikke bare en slags "gimmick". Spillene må være spill, og ikke at du spiller f.eks på måten som det spilles på nå, og kommer til minispill hvor revolutionfunksjonen kan brukes. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 (endret) Kommer til å handle DS-lite kun på grunn av det der hjernetrim-spillet som er så stort i Japan. Og Rev. vil bli handlet til pjokken. Når det gjelder Nintendo så er egentlig alt av hardware uinteressant syntes jeg. Der i gården er det kun spill. Endret 31. mars 2006 av Dinsdale Lenke til kommentar
spøkelset Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Hvor er revolusjonen? spesifikasjonene var jo Nintendos nye revolusjon ligger i kontrolleren? Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Hvor er revolusjonen? spesifikasjonene var jo Nintendos nye revolusjon ligger i kontrolleren? 5844723[/snapback] Ligger vel i spillbarheten. Grunnen til at spesifikasjonene er lave, er at Nintendo går en annen vei enn rivalene: der MS og Sony forsøker å dekke det markedet som allerede finnes, vil Nintendo prøve å åpne nye markeder, ved også å rette seg mot andre grupper mennesker enn de som allerede kjøper konsoller. Det er derfor Nintendo påstår at Rev'en ikke er en rival av PS3 og 360, i likhet som de også sier at DS ikke skal konkurrere mot PSP. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2006 Får håpe de kommer med noen gode spill til denne konsollen da. På gamecube var det ikke mange eksklusive titler som forsvarte kjøp av konsollen... Og med tanke på disse "lave" spesifikasjonene hvis jeg skjønner det riktig så har spillutvalget mye og si for at denne konsollen skal lykkes. Men det er vel egentli ingen som kan si at ikke DS har mange gode spill, hvertfall hvis man sammenligner med alt annet håndholdt.. 5843765[/snapback] Ikke mange ekslusive spill? - Zelda the Wind Waker - Super Mario Sunshine - Metroid Prime - Metroid Prime 2 Echoes - Roque Squadron 2 - Roque Squadron Rebel Strike - Eternal Darkness - Pikmin - Pikmin 2 - Waverace Blue Storm - Luigi's Mansion Er da bare storttitler der. Bare fordi de ikke faller etter din smak, betyr det ikke at de har dårlige spill. Som Nintendo ønsker, blir Revolution en utvidelse av det vi ser på Nintendo DS. Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 - Zelda the Wind Waker - Kiddie - Super Mario Sunshine - Kiddie - Metroid Prime - I kill u with my FLASHLIGHT gay - Metroid Prime 2 Echoes - Gay - Roque Squadron 2 - crap - Roque Squadron Rebel Strike - Crap - Eternal Darkness - Greit - Pikmin - Gay - Pikmin 2 - Gay - Waverace Blue Storm - OMG plzzz - Luigi's Mansion - Kiddie crap. 5845508[/snapback] Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Ja ok GC hadde mange gode spill Lenke til kommentar
aboplotok Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 (endret) Til posten to hakk opp sier jeg bare: Pissprat! Da jeg var liten hadde jeg mye moro, og mange av de spillene er akkurat det, moro. Ja, kanskje de assosieres med barndommen. Jeg liker å ha det moro nå og jeg. Endret 31. mars 2006 av SEeKz0r Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 - Zelda the Wind Waker - Stilig grafikk og morsomt gameplay - Super Mario Sunshine - Gameplay - Luigi's Mansion - Morsomt gameplay 5845508[/snapback] 5846195[/snapback] Er gameplay det og å ha det morsomt det går hos oss Nintendo, og bare fordi noen er så trangsynte at de må pratte stygt om Nintendo mer fordi "det er kult" enn at de har en grunn, så kan de bare ti still. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Hvor er revolusjonen? spesifikasjonene var jo Nintendos nye revolusjon ligger i kontrolleren? 5844723[/snapback] Revolusjonen ligger jo ikke i specsa.. Såklart ikke?? Er ikke noe vits i med en drit-fet spillkonsoll med 435454 Ghz prossesor?? Det er spillene som teller.. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2006 - Zelda the Wind Waker - Kiddie - Super Mario Sunshine - Kiddie - Metroid Prime - I kill u with my FLASHLIGHT gay - Metroid Prime 2 Echoes - Gay - Roque Squadron 2 - crap - Roque Squadron Rebel Strike - Crap - Eternal Darkness - Greit - Pikmin - Gay - Pikmin 2 - Gay - Waverace Blue Storm - OMG plzzz - Luigi's Mansion - Kiddie crap. 5845508[/snapback] 5846195[/snapback] Bra du vet ting uten å ha spilt de Du er bare et veldig godt eksempel på en tragisk gamer. Spill er snakk om underholdning, ikke hvor kul og tøft man visstnok er om man spiller det. At folk kan ha denne holdningen er bare helt patetisk. Tør jeg spørre hvor gammel du er? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Spør heller om han er fanboy av enten Sony eller Microsoft Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 (endret) Spør heller om han er fanboy av enten Sony eller Microsoft 5846926[/snapback] Seff er jeg Microsoft fanboy. Hva er det ikke å elske? Windows, Office, Visual .NET, Xbox, Active Directory og exchange ++. Det er den generelle feelingen som overgår det meste. Skal vi se.. Nintendo. Hmm. IKKE high-definition. cool Endret 1. april 2006 av arnizzz Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 - Zelda the Wind Waker - Kiddie - Super Mario Sunshine - Kiddie - Metroid Prime - I kill u with my FLASHLIGHT gay - Metroid Prime 2 Echoes - Gay - Roque Squadron 2 - crap - Roque Squadron Rebel Strike - Crap - Eternal Darkness - Greit - Pikmin - Gay - Pikmin 2 - Gay - Waverace Blue Storm - OMG plzzz - Luigi's Mansion - Kiddie crap. 5845508[/snapback] 5846195[/snapback] "- Zelda the Wind Waker - Kiddie" Pissprat! Jeg har desverre kun prøvd demoen til dette spillet. Men av det lille jeg fikk spilt det må jeg si meg mektig imponert. Grafikken er i beste tegneseriestil og det fungerer veldig godt. Jeg er stor fan av Zelda-serien og har alle spillene (samledisk) utenom Windwaker hvor jeg kun har demoen. Jeg har også Ocarina of Time fra Nintendo 64. Zelda er alt annet enn kiddie. Zelda er god historie, overlegent gameplay. Det er tross alt en grunn til at The Legend of Zelda: Ocarina of Time ligger som øverste spill på gamerankings som er en side som setter spillscore etter gjennomsnittet til mange av de største sidene. - Super Mario Sunshine - Kiddie Vel, har ikke spillt dette spillet. Dette fordi jeg ikke er en pengemaskin og fordi jeg ikke kjøpte GameCube.en min før i dens senere livsløp. Joda spillet har nok kanskje et "barnslig" utsende. Men så er også her gameplayet og historien overlegen det meste man finner på markedet idag. Spillte selv Mario 64 på Nintendo 64,m og drar det nå fram en gang i blant. For hvilken pplevelse er det ikke å spille Nintendo 64. Grafikken er kanskje ikke super. men for å være fra den gangen er jeg faktisk mektig imponert over den. - Metroid Prime - I kill u with my FLASHLIGHT gay Har du i det hele tatt spillt spillet? Jeg har ikke spillt eneren, men har selv toeren. Og spillet er alt annet en gay. For det første har spillets hovedrolle blitt tatt av en kvinne ved navn Samus og for det andre er spillet bra. Kontrollsystemet er for meg, en aktiv pc-spiller litt uvant. Men man venner seg fort til slikt. Grafikken i dette spillet overgår faktisk det meste på både Playstation 2 og Xbox, med hederlige unntak. Historien i dette spillet skal jeg ikke utale meg om da jeg ikke har spillt det. Men skal jeg gå utifra kvaliteten på 2-eren er den alt annet en dårlig. Og ellers er gameplay av en vidunderlig kvalitet. Istedet for at man bare løper rundt og plaffer ned folk får man faktisk noen mål å løse. - Metroid Prime 2 Echoes - Gay Se brgunnelse over Resten av spillene har jeg faktisk ikke spillt, så de skal jeg ikke utale meg for mye om. Jeg har en hvis ide om at disse også er veldig bra. Generelt sett virker det på meg som om du er en av disse småguttene som har et sterkt behov for "blood and gore" i spill. Jeg har også en ide om at du forbinder sterke kontraster, skarpe farger og tegneseriegrafikk med barnespill. Generelt virker du som en umoden person, som streber etter å være en av de "kule". Vel, det er på tide å våkne opp. Alle mondne personer misliker slike holdninger du utøver her. Det er rett og slett trist og se at personer kan komme inn, uttale seg om spill de sannsynligvis aldri har spillt, og att på til tro at defår noe igjen for det. For hva får du uttav å skrive noe slikt som du gjorde der? Jeg kan ikke fatte og begripe at du virkelig gidder å komme i en tråd som dette her. Hvis du missliker Nintendo sine spill så hardt kan du jo egentlig bare la være å komme inn i disse trådene. Det koster deg faktisk ingen ting å la være. Men kanskje har noen behov for å vise hvor "tøffe" de er for alle internettvennene sine? Dette ble en safig off-topic post, men jeg var jo på en måte nødt da Skal veie opp for det med å poste noe on.topic snart. Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 For hva får du uttav å skrive noe slikt som du gjorde der? Jeg kan ikke fatte og begripe at du virkelig gidder å komme i en tråd som dette her. Fordi han er et troll. Ikke mat troll. Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 (endret) Tja, han må da få lov til å mene at spillene på lista der er dårlige (selv om begrunnelsene hans er barnslige, overfladiske og tyder på at han ikke har prøvd et eneste spill ) Eneste spillet fra den lista jeg synes er bra, er Zelda. Det var et veldig bra spill, selv om jeg skulle ønske at de hadde holdt seg til samme grafikken som OOT (samt droppet den uutholdelige seilingen ) Mario har jeg fått nok av, og kommer nok ikke til å røre et spill av ham igjen, sammen med ethvert Sonic- og Mega Man-spill. Greit nok at konsoller og firmaer har maskoter, men det må da være mulig å ikke lage så mange at det går 13 av dem på dusinet Jaja, i det minste er Luigi i hovedrollen i Luigi's Mansion, men det har jeg ikke prøvd. Metroid Prime falt ikke i smak. Det var egentlig hele grunnen (sammen med MGS: The Twin Snakes) til at jeg kjøpte Gamecube, og det skuffa stort (i likhet med MGS ). Problemet her er at jeg ikke klarer å si hvorfor det skuffa heller, men det ble bare for kjedelig eller for lite engasjerende. Dette er også grunnen til at jeg ikke har spilt oppfølgeren. Pikmin har jeg bare prøvd hos en kamerat, syntes ikke det spillet var så utrolig. Rogue Squadron er vel Star Wars såvidt jeg vet. Har ikke prøvd dem, men Star Wars er Star Wars, og det er sjelden det engasjerer (med det hederlige unntaket KotOR). Wave Racer har jeg faktisk aldri sett noen plass, og Eternal Darkness er vel det eneste spillet (sammen med Twilight Princess) jeg kommer til å kjøpe til Gamecuben. Endret 1. april 2006 av Mr.FOXHOUND Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 (endret) Tja, han må da få lov til å mene at spillene på lista der er dårlige (selv om begrunnelsene hans er barnslige, overfladiske og tyder på at han ikke har prøvd et eneste spill ) Høres ut som et troll for meg... Endret 1. april 2006 av thomanil Lenke til kommentar
Mala Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Du er så lame arnizz, skal vedde på at du ikkje hsr spilt halvparten av de spilla du hiver ut dritt om Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå