Gå til innhold

Prøver datakjeden bergen å lure meg?(Nei) *løst*

Gjest Slettet+1242

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+1242

jeg har nå skrevet en mail til datakjeden bergen , og problemene er forllart i den.

Tar jeg feil her? bare si ifra slik at jeg ikke driter meg lodrett ut :)

-------------------

Hei. Mit navn er Torstein Ona og jeg hadde en pc inn til skjekk for ca 2- 3 uker siden.

Da ble det konstantert at hovedkortet var defekt og det ble ertattet pga. garanti.

Jeg, gla og fornøyd for at jeg endelig kunne spille igjen tenkte ikke noe særlig over at jeg hadde fått en nytt merke på hovedkortet (ASrock).

Men da jeg installerte drivere og slikt merket jag at Battlefield 2 var UMULIG å spille på denne pcn.

etter en stund gikk jeg inn på system og så på prosessoren. AMD Athlon 1.10 ghz.

Merkelig, siden den pcn jeg ga fra meg inne holdt en AMD Spemron 1.8 ghz.

Altså koker det hele ned til hvorfor dere byttet ut Cpu og hvorfor jeg ikke får vite om det.

Redigerte litt :)

Endret av Slettet+1242
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+1242

Ok. takk for det :)

men det forklarer vel ikke hvorfor CPU ble byttet

Altså dette hk jeg har K7S41

Endret av Slettet+1242
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242
Synes du kan begynne med å laste ned: Everest .

Les litt på system informasjon og post informasjonen her.

Har problemer med å skjønne hva problemet kan være.

Du hadde socet A HK-Du fikk socet 754 Hk

DU hadde socet A CPU på 1,8 GHz nå har du 1,1 GHZ socet?

De har neppe funne fram en CPU på 1,1 GHz da de ikke finnes på socet 754.

Sikkert gjort en liten feil i Bios innstillingene.

Tror ikke du kan si noe på verdien på kortet du fikk igjen. Heter vel "tilsvarende produkt" og det er det.

5837873[/snapback]

Problemet er vel at jeg ikke har samme ytelsen som jeg hadde før de fikk pc. vil ha same ytelsen som jeg hadde før hk krasjet.

Endret av Slettet+1242
Lenke til kommentar

En eller annen har gjort en liten glipp og har glemt å bekrefte riktig CPU-hastighet. Din prosessor på 1,8GHz har en multiplikator på 11, og med riktig FSB på 166MHz blir det 1,8GHz. Når du nå ser at du har en frekvens på 1,1GHz, tyder dette på at FSB på ditt hovedkort står på 100MHz. Om du har vært i BIOS før skulle det være en smal sak å endre denne, og vips vil du få riktig hastighet igjen.

Ikke vanskelig å skjønne at det ser ut som du har fått en annen prosessor, en det er altså bare en innstilling man må foreta seg. Riktig vcore (spenning over prosessor) skal vel være på 1,65v, om denne heller ikke er stilt riktig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242
En eller annen har gjort en liten glipp og har glemt å bekrefte riktig CPU-hastighet. Din prosessor på 1,8GHz har en multiplikator på 11, og med riktig FSB på 166MHz blir det 1,8GHz. Når du nå ser at du har en frekvens på 1,1GHz, tyder dette på at FSB på ditt hovedkort står på 100MHz. Om du har vært i BIOS før skulle det være en smal sak å endre denne, og vips vil du få riktig hastighet igjen.

Ikke vanskelig å skjønne at det ser ut som du har fått en annen prosessor, en det er altså bare en innstilling man må foreta seg. Riktig vcore (spenning over prosessor) skal vel være på 1,65v, om denne heller ikke er stilt riktig.

5837950[/snapback]

Jadda!

Gjorde det du sa ognå er det en sempron 2600 :)

Takk for all hjelpen folkens :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...