olebro Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Hei igjen. Jeg kjøpte nettopp Oblivion Collector's edition. Mynten som fulgte med var veldig fin. Mye bedre enn diverse papirpenger som vanligvis følger med. Men... Mynten har en liten detalj som mangler. Det står jo ikke hvor mye mynten er verd. Eller...? Er mynten 1, 5, 10, 100 eller? Er det dollar, mark, eller silver crystal blingsablongs? Noen som vet noe jeg ikke vet ? Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Er nok bare en mynt som er ment for pynt tror jeg. Lenke til kommentar
olebro Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 Hei igjen. Nei. Jeg har lest et sted at mynten er en kopi av mynter som brukes i Tamriel Imperiet. Men jeg skjønner ikke hvordan de kan bruke den når det ikke står verdi på mynten. Er det noen som har sett slike mynter inne i spillet? Lenke til kommentar
Enigma78 Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Er nok 1 Septim, tror de bare har en verdi for alle mynter slik at det ikke trenger å stå hvor mye den er verdt. Og de ligger litt rundt omkring inne i spillet. Lenke til kommentar
Magellan Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Det stemmer som Enigma78 sier. Finnes bare en myntenhet i imperiet og den kalles septim. Litt tungvint da hvis du skal kjøpe noe som koster 1000 septim. Trenger nok en trillebår da Lenke til kommentar
Smeltelim Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Er da ikke tungvint det, man legger det jo bare i den samme usynlige baggen som man legger en masse sverd, armor, potions osv i Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Mynten har en liten detalj som mangler. Det står jo ikke hvor mye mynten er verd. Eller...? Er mynten 1, 5, 10, 100 eller? 5837367[/snapback] Nå kjenner ikke jeg oblivion-verdnen så godt, men i vår egen verden så finnes det mynter som har en verdi lik matrialverdien og derfor ikke har verdi på seg. F.eks. en gullmynt på 1oz er verdt så mye 1oz med gull er verdt. I historisk sammenheng er det funnet flere mynter av denne typen i skatter o.l., og konseptet er genialt ettersom mynten da ikke blir like utsatt for inflasjon o.l. Lenke til kommentar
h00v3r Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Hehe, mynten er fin den, og det med verdi har jeg ikke tenkt på, liker å se på den, med bilde frampå og bakpå, verdien er mindre interessant Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå