kimare Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 "Alvheim" gir fram til november arbeid for inntil 1300 ansatte ved Vetco Aibel i Haugesund. Jobben koster 2,2 milliarder kroner. Jeg har prøvd meg på et bilde av skipet som nå ligger ved verftet på Risøy. Jeg var en liten runde på Risøy for å ta bilder. Prøvde meg på et bilde av gigantskipet Alvheim. Pga at gitte forhold var det ikke mulig å bruke stativ, det blåste og var bitende kaldt. Derfor ble jeg svært overrasket over resultatet, jeg har brukt 1/2 sek lukkertid, blender på 5,6 og 800 iso. Jeg litt usikker på hvordan gjerdet fungerer i forgrunnen. Setter pris på alle tilbakemeldinger. Dersom noen av dere har lyst til å se andre av mine bilder har jeg lenket til dem i signaturen min. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Som illustrasjonsbilde er det ok, men spesiellt dekorativt er det ikke. Gjerdet gir kanskje en følelse av at det er et snikfotografi/spionbilde, men jeg tror bildet ville vært bedre uten. Det er slettes ikke så ille som det ser ut som i liten versjon, dog. Som reklame for KM's bildestabilisator så er bildet fenomenalt. Slike bilder gir meg lyst til å bytte min 20D mot en 7D, rett og slett. Så skarpe bilder på et halvt sekund. Kan neppe gjøres bedre med noe annet AS-prinsipp. I tillegg må du jo ha vært ganske stødig på hånden. Man blir kanskje inspirert til å øve på slik når man har slik teknologi. Det er forøvrig noe alle bør øve på, så det er sagt. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Her har du mange spennede motiv samlet i ett litt for stort utsnitt, men du har klart det noenlunde bra. Gjerdet fungerer absolutt ikke. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 Til PMnormal: Bilder tatt på industriområder som dette med stort utsnitt blir skjelden dekorative, enig i det. Grunnen til at dette bildet ble skarp er en kombinasjon av flaks og KM sin AS-teknologi. Det blåste og var bitende kaldt. Til Raggamuffin: Enig i at industriområder har svært mange spennende motiver, problemet er disse helsikens gjerdene;) Kom gjerne med flere kommentarer. Lenke til kommentar
Superior Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Dette ville vært en grei dokumentasjon av et skip om det ikke var for gjerdet. Ikke noe særlig mer eller mindre. Lenke til kommentar
bjornkn Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Helt enig i at gjerdet kunne vært droppet. Men jeg undrer meg litt over hvorfor du velger en så liten blender i stedet for å åpne helt og heller kunne bruke litt kortere lukkertid? Var det kanskje for å teste billedstabilisatoren? Eller var det for at ikke gjerdet skulle bli enda mere uskarpt? Lenke til kommentar
kimare Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 Helt enig i at gjerdet kunne vært droppet.Men jeg undrer meg litt over hvorfor du velger en så liten blender i stedet for å åpne helt og heller kunne bruke litt kortere lukkertid? Var det kanskje for å teste billedstabilisatoren? Eller var det for at ikke gjerdet skulle bli enda mere uskarpt? 5838794[/snapback] Alternativene til å droppe gjerdet var 1. klippe hull i det 2. hoppe over det og snike meg inn ulovlig. Grunnen til blendervalget var for å få dybdeskarphet, samt at det var skikkelig utrivlig med tanke på kulde og vind, jeg ville altså bli ferdig. Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Alternativene til å droppe gjerdet var 1. klippe hull i det 2. hoppe over det og snike meg inn ulovlig. 5839161[/snapback] 3. Stå helt inntill gjerdet (eller så nærme du kommer), lavest mulig f-nummer og manuelt fokusere på båten. De brakkene i forgrunnen tror jeg uansett du hadde vært tjent med å ha ute av fokus. Lenke til kommentar
johsol Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 (endret) hadde litt fritidsproblemer så jeg snek meg ut å klippet et hull i gjerdet for å se hvordan det ble... (klødde litt i fingrene så jeg lånte bildet ditt litt) Endret 31. mars 2006 av johsol Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Det orginale bildet burde ha vært uten gjerdet. Det bildet uten gjerdet lider dessverre av tydelige preg av Clone Tool! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå