Gå til innhold

Gigantskip i land

Anbefalte innlegg

"Alvheim" gir fram til november arbeid for inntil 1300 ansatte ved Vetco Aibel i Haugesund. Jobben koster 2,2 milliarder kroner.

Jeg har prøvd meg på et bilde av skipet som nå ligger ved verftet på Risøy. Jeg var en liten runde på Risøy for å ta bilder. Prøvde meg på et bilde av gigantskipet Alvheim. Pga at gitte forhold var det ikke mulig å bruke stativ, det blåste og var bitende kaldt. Derfor ble jeg svært overrasket over resultatet, jeg har brukt 1/2 sek lukkertid, blender på 5,6 og 800 iso.

Jeg litt usikker på hvordan gjerdet fungerer i forgrunnen. Setter pris på alle tilbakemeldinger.

Dersom noen av dere har lyst til å se andre av mine bilder har jeg lenket til dem i signaturen min.

post-49732-1143707045_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som illustrasjonsbilde er det ok, men spesiellt dekorativt er det ikke. Gjerdet gir kanskje en følelse av at det er et snikfotografi/spionbilde, men jeg tror bildet ville vært bedre uten. Det er slettes ikke så ille som det ser ut som i liten versjon, dog.

Som reklame for KM's bildestabilisator så er bildet fenomenalt. Slike bilder gir meg lyst til å bytte min 20D mot en 7D, rett og slett. Så skarpe bilder på et halvt sekund. Kan neppe gjøres bedre med noe annet AS-prinsipp. I tillegg må du jo ha vært ganske stødig på hånden. Man blir kanskje inspirert til å øve på slik når man har slik teknologi.

Det er forøvrig noe alle bør øve på, så det er sagt.

Lenke til kommentar

Til PMnormal: Bilder tatt på industriområder som dette med stort utsnitt blir skjelden dekorative, enig i det.

Grunnen til at dette bildet ble skarp er en kombinasjon av flaks og KM sin AS-teknologi. Det blåste og var bitende kaldt.

Til Raggamuffin: Enig i at industriområder har svært mange spennende motiver, problemet er disse helsikens gjerdene;)

Kom gjerne med flere kommentarer.

Lenke til kommentar

Helt enig i at gjerdet kunne vært droppet.

Men jeg undrer meg litt over hvorfor du velger en så liten blender i stedet for å åpne helt og heller kunne bruke litt kortere lukkertid? Var det kanskje for å teste billedstabilisatoren? Eller var det for at ikke gjerdet skulle bli enda mere uskarpt?

Lenke til kommentar
Helt enig i at gjerdet kunne vært droppet.

Men jeg undrer meg litt over hvorfor du velger en så liten blender i stedet for å åpne helt og heller kunne bruke litt kortere lukkertid? Var det kanskje for å teste billedstabilisatoren? Eller var det for at ikke gjerdet skulle bli enda mere uskarpt?

5838794[/snapback]

Alternativene til å droppe gjerdet var

1. klippe hull i det :no:

2. hoppe over det og snike meg inn ulovlig. :nei:

Grunnen til blendervalget var for å få dybdeskarphet, samt at det var skikkelig utrivlig med tanke på kulde og vind, jeg ville altså bli ferdig.

Lenke til kommentar
Alternativene til å droppe gjerdet var

1. klippe hull i det  :no:

2. hoppe over det og snike meg inn ulovlig.  :nei:

5839161[/snapback]

3. Stå helt inntill gjerdet (eller så nærme du kommer), lavest mulig f-nummer og manuelt fokusere på båten.

De brakkene i forgrunnen tror jeg uansett du hadde vært tjent med å ha ute av fokus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...