Tukun Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Hei.... Trenger litt hjelp før jeg begynner å kutte i min dyrbare Chieftec kabinett. Planen min er å kutte to vifte hull i toppen av kabinettet (plass til 2 80mm). Har kjøpt meg Dremmel og er klar, men trenger et par tips før jeg starter. Hva gjør man først liksom, hvilket blad til hva o.s.v Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 det første du gjør, er å markere hullet du skal lage. enklest er det å bruke en viftegrill, å markere på innsiden av den ytterste ringen. da blir ikke hullet for stort, samt at grillen vil til en viss grad skjule mindre feil. du kan også legge maskeringsteip på rundt hullet, for å unngå at du skraper opp kabinettet. jeg har aldri gjort det, siden jeg har lakkert kab. etterpå :smile: de beste kutteskivene å bruke er glassfiberarmerte. dog de koste masse. men husk å ikke legg for mye press på dremel'n. skivene holder lengre, og dremel'n er lettere å styre hvis du har moderat press. la turtallet gjøre arbeidet for deg. det kan også være en fordel å så vidt kutte der hvor du skal kutte, så har du et styrespor å kutte etter. er du helt blank på dremel-bruk, kan det være lurt å prøve på noe metall, f.eks. ett gammelt kabinett, eller annet skrot, slik at du blir kjent med dremel'n å vet hvordan den oppfører seg. lyykke til da :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå