Ultra_Fisk Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Heisann,jeg bor på et lite sted som heter Otta, som endelig har fått seg ADSL. Det tilbudet vi har fått er på nye telenor adsl.Jeg er klar over kor mye man kan laste ned osv. skal skifte siden en gang. Jeg har tre/fire pcer som skal dele denne adslen. Den ene står oppe der isdn boksen er, og de to/tre andre står nede.Da lurer jeg på hva jeg trenger og hvordan jeg skal sette dette opp. Den ene pcn står oppe så jeg har en hub jeg kan ha der.. pc1.--------hub------adslmodem----idsnboks. |__switch----pc2-pc3-pc4. Viss noen fårstår den FINE teiningen min dah!! Tingen er at den ene pc står oppe og har egentelig bare lyst til og legge en Tp ned(ute kanskje). Ser dette bra ut?? Jo jeg har bestilt "gjør det selv" eller noe slik, er det lett? Er det bare og putte en tp(?) inni idsnboksen og vidre til adslmodemet?? Og må kabelen mellom hub og adslmodem være krysset?? Og er det bare og bruke veiviser for og konfiguere pcene?Er dette lett? Det vart en bunke med spørsmål men :smile: Håper noen har noen forslag! Mvh Emil _________________ MSI k7t266 pro2-ru Amd Athlon Xp 1900+ MSI Geforce 4 ti 4400 128drr 640 mb drr ram Hecules fortissimo 3 7.1+ Inspire 5300 MS intelli mouse explorer 3.0 [ Denne Melding var redigert av: Ultra_Fisk på 2002-09-26 18:21 ] Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 26. september 2002 Forfatter Del Skrevet 26. september 2002 pc1-hub-adslmodem-isdnboks. .....|.......... pc3-Swicth-pc2 :smile: _________________ MSI k7t266 pro2-ru Amd Athlon Xp 1900+ MSI Geforce 4 ti 4400 128drr 640 mb drr ram Hecules fortissimo 3 7.1+ Inspire 5300 MS intelli mouse explorer 3.0 <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Ultra_Fisk på 2002-09-26 18:24 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: Ultra_Fisk på 2002-09-26 18:25 ] Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 26. september 2002 Forfatter Del Skrevet 26. september 2002 noen?? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Du trenger vel strengt tatt ikke hub mellom PC1 og modemet. Alt du trenger følger med i pakken fra telenor, så her er det ingen problemer. Ellers så ser den tegningen grei ut. Det er vel egentlig enklere å kjøpe/lage en router, istedenfor at den ene maskinen må stå på hele tiden... analoglinje inn i huset->splitter->isdn-boks/adsl-modem->router->switch->klienter siden du bare vil legge en kabel ned, så kan du ha hub/switch nede og oppe, og koble de sammen. Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 26. september 2002 Forfatter Del Skrevet 26. september 2002 viss jeg vil bytte til bluecom om en månded eller to, trenger jeg nytt adsl modem da eller kan jeg bruke de som jeg har? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Quote: Ultra_Fisk skrev (2002-09-26 19:11):viss jeg vil bytte til bluecom om en månded eller to, trenger jeg nytt adsl modem da eller kan jeg bruke de som jeg har? ADSL-modemet er telenor sin eiendom, så det må du nok bytte. Og såvidt jeg har fått med meg, så bruker ikke bluecom ppoee(?), så da er det en helt annen type modem. Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 26. september 2002 Forfatter Del Skrevet 26. september 2002 Quote: Den 2002-09-26 19:20, skrev olsen: Quote: Ultra_Fisk skrev (2002-09-26 19:11): viss jeg vil bytte til bluecom om en månded eller to, trenger jeg nytt adsl modem da eller kan jeg bruke de som jeg har? ADSL-modemet er telenor sin eiendom, så det må du nok bytte. Og såvidt jeg har fått med meg, så bruker ikke bluecom ppoee(?), så da er det en helt annen type modem. Kjøper ikke jeg det da?? Han på shoppa jeg bestilt fra sa at det vart kostende ca 700 for det... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Quote: Ultra_Fisk skrev (2002-09-26 19:23):Kjøper ikke jeg det da?? Han på shoppa jeg bestilt fra sa at det vart kostende ca 700 for det... tviler jeg veldig på. du eier jo ikke isdn boksen din heller. den er også telenor sin eiendom. adsl-modemet mitt har ett klistermerke med følgende tekst: dette utstyret tilhører MIMER AS. Du kan jo sjekke kontrakten. Lenke til kommentar
mascot Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 ADSL fra telenor og ADSL fra bluecom er akuratt samme greia. Samme modem. Telenor _Internett_ og Bluecom leverer kun _internett-tilgangen_. Det er fortsatt mulig at du må bytte modem, det kan jeg ikke si sikkert. Men en ting er jeg sikker på, du får samme type modem tilbake igjen :smile: -- x-bravidamontør :smile: Lenke til kommentar
Neo_mandal Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Du må ikke bytte modem! takk og lov og heldigvis for det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå