Tullen007 Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Se på koden: <?php require($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/musikk_ny/files/config/db_conn.php"); $db = mysql_connect($db_host, $db_user, $db_password, $db_name) or die ("Kunne ikke koble til MySQL"); mysql_select_db($db_name, $db) or die ("Kunne ikke koble til databasen"); ?> <html> <head> <title>Liste etter cd tittel</title> <script type="text/javascript"> <!-- function cdinfo() { cden.style.fontSize="200%" cden.style.color="blue" cden.style.fontFamily="Times" } function vanlig() { cden.style.fontSize="100%" cden.style.color="black" } //--> </script> </head> <body> <table border="0" width="100%" cellspacing="1" cellpading="2"> <tr align="center"> <td width="4%" bgcolor="#cccccc">CD id</td> <td width="25%" bgcolor="#EEEEEE">CD tittel</td> <td width="25%" bgcolor="#cccccc">Artist / Gruppe</td> <td width="5%" bgcolor="#EEEEEE">Utgivelse år</td> <td width="15%" bgcolor="#cccccc">Plateselskap</td> <td width="6%" bgcolor="#EEEEEE">Sjanger</td> <td width="10%" bgcolor="#cccccc">Registrert dato</td> <td width="5%" bgcolor="#EEEEEE">Registrert kl.</td> </tr> <?php $sql = mysql_query("select * from cd order by CDTittel"); for($i = 0; $i < mysql_num_rows($sql); $i++) { //cd tabellen $CDID = mysql_result($sql, $i, "CDID"); $cd = mysql_result($sql, $i, "CDTittel"); $artist = mysql_result($sql, $i, "Artist"); $utgitt = mysql_result($sql, $i, "UtgivelsesAar"); $plate = mysql_result($sql, $i, "Plateselskap"); $cdtype = mysql_result($sql, $i, "CDType"); $dato = mysql_result($sql, $i, "Dato"); $kl = mysql_result($sql, $i, "Kl"); //cd informasjon $Rank = mysql_result($sql, $i, "Kl"); $CDMerknad = mysql_result($sql, $i, "Kl"); //artist informasjon $artist = mysql_result($sql, $i, "Artist"); $Nasjonalitet = mysql_result($sql, $i, "Kl"); $Land = mysql_result($sql, $i, "Kl"); $Sted = mysql_result($sql, $i, "Kl"); if ($i % 2) { $bg_farge = "#f4f4f4"; } else { $bg_farge = "#a4a4a4"; } Print' <tr> <td width="4%" bgcolor="'.$bg_farge.'"> '.$CDID.' </td> <td width="25%" bgcolor="'.$bg_farge.'">'; ?> <p id="cden" onMouseOver="cdinfo()" onMouseOut="vanlig()"><?php echo $cd; ?></p> </td> <td width="25%" bgcolor="<?php echo $bg_farge ?>"> <?php echo $artist; ?> <?php Print ' </td> <td width="5%" bgcolor="'.$bg_farge.'"> '.$utgitt.' </td> <td width="15%" bgcolor="'.$bg_farge.'"> '.$plate.' </td> <td width="6%" bgcolor="'.$bg_farge.'"> '.$cdtype.' </td> <td width="10%" bgcolor="'.$bg_farge.'"> '.$dato.' </td> <td width="5%" bgcolor="'.$bg_farge.'"> '.$kl.' </td>'; } ?> <center><a href="/musikk_ny/index.htm">Gå tilbake til framsiden her.</a></center> </tr></table> </body> </html> Jeg får fram en tabell med informasjonen jeg har i hentet ut fra en database. Jeg ønsker nå å hente ut informasjon fra tabell "cdinfo" fra databasen (MySQL) og når jeg fører musen over cd tittelen skal denne informajonen vises i der. Samme med artisten. Kan noen hjelpe meg med det? Gjerne gi meg en løsning Sier tusen tusen takk for hjelpen på forhånd Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Vet ikke om det er "riktig" å gjøre det slik, men prøv <acronym title="CD'ns produsent og andre ting man trenger å vite">CD-tittel</acronym> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå