Gå til innhold

HD`en har en temp på 56 grader. er det for mye?


Anbefalte innlegg

Som titelen sier...vi har en annen dell-pc (2 år) som brukes i husstanden til litt diverse småting. Jeg lastet ned speedfan for å sjekke tempen (56 grader). Det sto i tillegg et flammesymbol ved siden av HD-tempen noe som vekket litt bekymring hos meg. Jeg har nå overført alle bilder og andre viktige filer til en av mine HD`er som holder en akseptabel temperatur på rundt 30 grader.

 

Jeg har hørt at tempen på en HD ikke skal ligge mye over 45 grader. Jeg tviler på jeg har noen mulighet for noe særlig mer ventilasjon i det kabinettet, men jeg kunne tenkt meg å høre noen av deres synspunker mtp levetid. Er det dumt med så høy temp eller har 56 grader lite å si?

 

Det er i tillegg den mest bråkete HD`en jeg har vært borti....seagate 160 GB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kun hatt seagate disker bortsett fra wd raptor 74gb. Kan ikke klage over at seagate bråker egentlig. Syns de er temmelig stille. Kanskje din disk er på vei til å takke farvel? 56 grader er litt mye for en hd. Jeg har 22 grader på raptor disken som er kjølt ned av en 120mm vifte, seagate 400gb har ingen vifte på seg, idle på 29 grader. Prøv å sette på en liten vifte, tempen vil gå ned ganske mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...