ViVentis Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Heisann, jeg kjører en 12.1gb Maxtor hardisk som bynner og slite seg ut litt, for 3 dager siden fikk jeg Bad Sectors og slet masse, jeg kjøpte meg ny, dvs en 80gb Maxtor, og skal liksom erstatte den med den gamle, men hvordan? brukermanualen sier ikke mye, å trenger jeg å bruke softwaren som er med i pakken? Når jeg kjører fra en oppstartsdiskett så stopper alt bare opp, satte inn den gamle i dag, og fikk utrolig nokk start på den, men det kan umulig være lenge til den krasjer igjen! Takker for eventuelle innlegg! Lenke til kommentar
Folo Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 først bør du laste ned nyeste bios til HK, dette kan du finne på hjemmesiden til til hovedkortprodusenten. sørg for at disken blir funnet i bios. vet ikke om det er dette du har problem med? ikke velg å installere direkte fra diskett, gå i dos og skriv fdisk, så kan du eventuelt partisjonere, husk å formatere disken! dersom du har problemer med å finne disken i dos må du og huske å sette disken som primary master, dvs som master på IDE1, er det en WesterDigital tror jeg den skal stå på Cable select?? er ikke helt sikker på det. men har du en annen enhet på samme kabel må du passe på at den er slave og at din nye harddisk er master. dette velger du med en liten jumper på samme side som du setter in ledningene dersom du ikke viste det. vist du skriver litt mer om hva hovedkort og hva som skjer så er det letter å hjelpe deg ! du trenger neppe noen av de software som fulgte med, har ikke hatt en matrox på mange år så jeg aner ikke hva det er , men det er sikker bare en cd med masse dill dall programmer... [ Denne Melding var redigert av: Folo på 2002-09-26 19:13 ] Lenke til kommentar
Bach Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Maxtor har laget sitt eget verktøy til intallasjon akkurat som IBM og WD. Det heter MaxBlast og kan lastes ned fra http://www.maxtor.com under "support". Når du kjører fila lager den en bootbar diskett. Liker du fdisk gjør forsåvidt det samme jobben, men jeg liker MaxBlast bedre. Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 27. september 2002 Forfatter Del Skrevet 27. september 2002 JeppJepp, Det som skjer er at jeg har lagd diskett i MaxBlast og oppstartsdisk fra Windows, men jeg fikk partisjonert den og satte inn en oppstartsdisken, men den kjører bare rundt 10 linjer og stopper opp på A: Den vil ikke boote fra CDrom'en der jeg har WinXP cd'en, får ikke satt BIOS til å boote fra cdrom heller.. Så jeg prøvde å sette inn begge diskene, Da loadet den windows98 fra den gamle disken men stoppet opp og hang seg (kan dette ha noe med at begge er partisjonert til C: og D:?) Hverfall så har jeg lest noe om den såkalte jumperen, og vis jeg har fattet riktig så er det en ledning som skal inn i disken, finner ikke noe jumper noe sted jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå