PMnormal Skrevet 29. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) Jeg har så utrolig mange bilder jeg ønsker å dele med dere, men må forsøke å begrense meg litt. Derfor blir det små, hyppige bidrag innen forskjellige genre. Sist gang var det manipulerte gatebilder (uvanlig fra min side). Denne gang blir det typisk PMnormal-vare. Bildet er ut fra en serie bilder jeg tok av min venn Fader Anthony, like etter gudstjeneste i hans kirke. Den andre personen trenger neppe noen nærmere presentasjon. Begge er tatt med 50mm f/1,8. Don Anthony med iso 1600, 1/50s og f/2,2. Frelseren med iso 800, 1/100s og f/2,5. Endret 30. mars 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
bjornkn Skrevet 29. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2006 Veldig rare skygger bak krusifikset? Først trodde jeg korset buet, men så ser jeg jo at sktggene av trådene det henger i også buer seg. Er det en konkav uthulign i veggen der? Ellers synes jeg det første bildet fungerte veldig godt. Det kan sikkert leses på mange måter, men jeg oppfatter at det ligger et budskap i det, selv om jeg selv, som ateist, ikke er mottakelig for det? Men, fint bilde Lenke til kommentar
riktig Skrevet 29. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2006 Det portrettet er veldig tøft. Kanskje en smule mørke skygger i ansiktet, men ikke noe å gråte for. Stilig med korset i bakgrunnen, særlig om man vet hvem personen (ikke han på korset) er. Eller jo, det er også en fordel å vite hvem Jesus er. Bildet av korset er også tøft, bra jobb med symmetri. Har ikke stort mer å si, annet enn at det er et bra bilde. Lenke til kommentar
kak Skrevet 29. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) Av disse to likte jeg bilde 2 best. Det var utrolig kul effekt den buede bakgrunnen lagde på skyggene av krusifikset! På bilde nr 1 synes jeg at du burde beskjært litt til venstre, slik at du fikk med nøyaktig 1/2 ansiktet. Slik som det fremstår nå, har du bommet på å få med hele ansiktet, og få med halve ansiktet. Ikke mye beskjæring som skal til for å gjøre dette bildet bra! kkristi har idag kommet ut av skapet som kak! Endret 29. mars 2006 av kak Lenke til kommentar
riktig Skrevet 29. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2006 Aha, så det var ikke en annen person med samme avatar. Lurte litt på det. Godt å få det oppklart Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 30. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2006 Enig med kak ang beskjering av portrettet. I tillegg ville jeg gjerne hatt et svakt glimt i øyet (forsiktig fill in flash). Orginalt gjort. Bilde2 er godt gjort. Meget bra symmetri. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 30. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2006 Dette er spennende bilder som blir enda bedre når man ser symbolikken i sammenheng. Du tar fine bilder du PM. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. mars 2006 (endret) Tusen takk for flott respons. Det er tydelig at det faller mest i smak når jeg holder meg til min egen stil. Her har dere et bilde av Don Anthony som faller inn under genren mer normale portretter. Forsøker å fremstille den gode Fader med pondus og autoritet her. Iso 1600, 1/80s og f/2,2 Edit: Ny, litt lysere versjon. Endret 30. mars 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
riktig Skrevet 30. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2006 Får kommentere det siste også. Dette syns jeg også er veldig bra, men jeg likte det første bedre. Litt mer personlig, kan man si. På det tekniske syns jeg at jeg ser litt "halo" på det siste. Er det USM som kan ha skyld i det? Se spesielt over skulderen ved skyggen. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. mars 2006 (endret) Får kommentere det siste også. Dette syns jeg også er veldig bra, men jeg likte det første bedre. Litt mer personlig, kan man si. På det tekniske syns jeg at jeg ser litt "halo" på det siste. Er det USM som kan ha skyld i det? Se spesielt over skulderen ved skyggen. 5840693[/snapback] He he, det er mulig. Disse bildene er fryktelig små. Angrer litt på det nå, men jeg syntes de tålte det. Har jo skiftet komprimeringsrutine, samtidig som bildene mine er mindre nå. Kanskje jeg skulle komprimere litt mindre hardt. Jeg har faktisk litt å gå på mht plass. Er bildene for små nå? Endret 30. mars 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
kak Skrevet 30. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2006 Det er begrenset med lagringsplass her på forumet, men hva med å benytte seg av imageshack.us? Der er det ubegrenset plass, og hvis du sørger for å registrere deg først, har du også mulighet til å administrere bildene dine i ettertid. Hvis du ikke registrerer deg, har du ikke noen mulighet til å holde oversikt over de bildene du har lastet opp, og heller ikke mulighet til å slette dem. Jeg anbefaler derfor å registrere seg først. Jeg for min del har integrert muligheten for å benytte seg av imageshack.us på mitt eget forum. Fungerer strøkent! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå