Gå til innhold

Erfaringar med Siemens M75?

Anbefalte innlegg

Hei, folkens!

Eg har per dags dato ein Siemens M65 som eg vurderer å la mor mi "arve", medan eg sjølv kjøper meg ein ny. I den samanheng har eg sett ein del på Siemens M75, ettersom eg er avhengig av ein telefon som kan stå for ein støyt, både i arbeids- og fritidssamanheng.

Eg ser at han vert vurdert til å vere cirka midt på treet i ein test på Amobil.no, medan dei brukartestane i prisguiden enten lovprisar han opp i skyene eller kritiserer han nord og ned... Ikkje så lett å verte klok på... :hmm:

Difor vil eg gjerne høyre om det er nokon her som har erfaringar med M75, og om de vil anbefale denne, eller noko anna. Som sagt, eg er ute etter ein solid og robust telefon, og bryr meg lite om finurlege ekstrafunksjonar. Om ein telefon har megapiksel-kamera, radio, 5-bands WPRX^2 og innebygd kaffitraktar betyr lite for meg. Eg brukar telefonen til å ringe med, sende ei og anna SMS-melding, og halde styr på kontaktar og avtalar (men, eg ser at blåtann-funksjonen i M75 kunne vere kjekt å ha, både for oppkopling mot PC og trådlaus handsfree i bilen).

Eg ser batterilevetida stort sett vert vurdert til å vere rimeleg elendig. Er det større batteri å få kjøpt til denne her, som ikkje kostar skjorta?

Og sist, men ikkje minst: Både med den telefonen eg har no (M65) og tidlegare telefonar frå Siemens (C25 og C55) har eg vore plaga med at dei etter ei tid begynner å slå seg av i tide og utide. Dette er ei sann plage, både når ein brukar telefonen i jobbsamanheng og skal vere tilgjengeleg, og når han skal brukast til vekkjarklokke... :p Er dette eit vanleg Siemens-problem som eg eventuelt må rekne med å oppleve på M75 og, eller har eg berre vore særs uheldig?

På førehand takk for svar! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

M75 er en utmerket telefon, god talekvalitet og en fin telefon som tåler mye.

Batteriet holder fint i 2 dager med det du beskriver som ditt bruk, vet dog ikke om det kan kjøpes større batterier.

Har ikke enda hatt problemer med at telefonen har slått seg av av seg selv, og telefonen er snart 1 år gammel, så jeg tror nok du har vært ganske uheldig der ja.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-82119

Har selv M75, og er kjempefornøyd med den.

Klagen på kort standbytid skyldes visstnok en firmwarefeil.

Det er lagt inn et bakgrunnsbilde som ikke finnes der det skal, og telefonen leter derfor konstant etter det bildet hvis du ikke velger et bilde selv og bruker derfor mye strøm til dette.

Ny firmware og normal bruk så holder telefonen fint i 4-5 dager.

Fordeler:

-Støtter det aller meste av formater, og har en veldig god skjerm.

-Menyer og firmware er velprøvd fra tidligere modeller, så barnesykdommene er allerede luket vekk.

-Stabil, og har aldri låst seg.

-Har både bluetooth og ir

-God signalstyrke i områder med dårlig dekning

-Enkle menyer med intuitiv bruk

-Billig ekstrautstyr, som kabel mellom pc og mobil

-Firmware oppdateringer ligger gratis tilgjengelig på hjemmesidene

-Stor skjerm med veldig godt lys (bruker den selv som lommelykt)

-Svært god lyd via hodetelefoner

-Svært lav stråling, kun en brøkdel av f.eks SE K750i

-Støtsikker

Noen mener følgende er negativt:

-Små taster (til gjengjeld får man ikke tommelkrampe)

-Fortsatt dårlig kamera, med kun 1,3 Mp, som krever mye lys og mangler utrolig nok blits (selv om det kan kjøpes utenom)

-Relativt svak hardware, så den hakker fort på filmer og avanserte mms og spill

-Ikke standard jack til hodetelefonene, slik at man må ha siemens sett

-Veldig treg overføring via kabel, ca 10 Mb/time

-Dårlig til lyd når man spiller musikk ut av høyttalerne

-Ikke multitasking, dvs at hvis man kan ikke høre musikk og taste samtidig

-Mangler radio, utrolig nok

-Egentlig ikke vannbeskyttet, og langt fra vanntett

Legg også merke til at den ikke er særlig godt vannbeskyttet.

Den har gummipropper som tetter dårlig over kontaktsettet i bunn og over kameralinse.

Det gjør at selv vanlig regn sannsynligvis vil lekke inn.

Kjøp eventuelt en vanntett mobilveske som Boxit hvis du må ha det

Designet er noe man enten elsker eller hater, men jeg liker det mer og mer.

Jeg har hatt og brukt mange mobiler fra ulike leverandører, og veldig få slår denne på stabilitet og innhold til lav pris.

Hadde selv håpet på at det var et mye bedre kamera og at det var radio også, men disse to tingene var i seg selv ikke nok til ikke å velge den.

Er veldig fornøyd med den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...