Gå til innhold

raptor (rask oppstart) treg reaksjon i win vorfor?

Anbefalte innlegg

hei jeg har en raptor disk 36,7G, P4 3,0Ghz, 768mb PC2100 ram, ati 9600 pro 256mb win xp pro sp2

bruker den som oppstart disk og har alt av programmer og spill på den

har ca 10Gig på den og jeg bruker "defrag" ca en gang i uken og sletter .tmp like ofte

bruker extern disk til lagring

windows starter raskt og fint

men i windows er d som disken er litt lat (treg)

når jeg skall starte et program samme hvor lite å enkelt så bruker den litt tid på å komme igang, slik var den også etter clean installasjon av windows

kan ikke si jeg husker å ha vært plaget med slikt før (men så hadde jeg en treeeeg pc før, uansett hva jeg gjorde tok tid)

noen som kan fortelle meg om d skall være slik?

og om d er noe jeg kan gjøre for å forbedre dette?

jeg kjøpte disken for å få en kjappere respons i windows! har jeg gjort en feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ved første øyekast så ser jeg at du har ganske treg ram i forhold til resten av systemet, men jeg er litt usikker på hvor mye det har å si.

Du kan jo prøve hardisktesten(file system benchmark) i sisoft sandra 2004 og se om du får en normal score. Jeg fikk ca 36500 Kb/s med raptor 73,4 Gb.

Lenke til kommentar
Ved første øyekast så ser jeg at du har ganske treg ram i forhold til resten av systemet, men jeg er litt usikker på hvor mye det har å si.

Du kan jo prøve hardisktesten(file system benchmark) i sisoft sandra 2004 og se om du får en normal score. Jeg fikk ca 36500 Kb/s med raptor 73,4 Gb.

5836182[/snapback]

takk for svar

sisoft på vei ned nå poster resultat så fort jeg har sjønt meg på programmet hehe

fikk 39891kb/s dette skulle da være bra? så er vell rammen som er feil her da ?

ser jeg har kansje forklart litt uklart over her,

programmer er trege med å starte men loader raskt når d først kommer igang

Endret av SpaceCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...