Gå til innhold

Fotograf i sjøsprøyt

Anbefalte innlegg

Leica'en blir ført i dekning i siste sekund.

I utgangspunktet et bilde jeg ikke hadde som førstesortering, men etter en bildebehandlingsrunde synest jeg likevel det kan være verd å vise. Forteller jo sin historie.

:)

[bilder fjernet pga plassmangel]

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Leica'en blir ført i dekning i siste sekund.

I utgangspunktet et bilde jeg ikke hadde som førstesortering, men etter en bildebehandlingsrunde synest jeg likevel det kan være verd å vise. Forteller jo sin historie.

5835674[/snapback]

Sant nok, men utbrent og uskarpt synes ikke jeg at er noen god kombinasjon.

Lenke til kommentar

Stilig actionbilde. Synd det ikke er mulig å se hvilken Leica han prøver å redde fra naturens vold. Det jeg liker er at bilde inneholder tydelig bevegelse, samtidig som steinene holder stand. Evt uskarpheter i steinene er uvesentlig når det settes opp mot de øvrige bevegelsene. Man får en klar følelse av naturens krefter, og menneskets kamp mot dem.

Er det en M6, eller er det et R-kamera?

Lenke til kommentar

Den vannpytten i midten av bildet ser ut som ansiktet til "Skrik" av Munk :!:

For meg ser bildet ut som noe, bare et dårlig digitalkamera kunne prestert...(selvfølgelig fotografen også :p )

Men, det er jo litt artig på en måte også :)

Edit: skjønte meg ikke helt på den redigeringen av bildet :blush:

Endret av kt600
Lenke til kommentar

Jeg vil heller ikke klage på uskarphet i et bilde som har såpass mye bevegelse. Tydelig at dette ikke er tatt med stativ og nøye timing for å få det til å se ut som et actionfoto. Ærlig og naturlig.

Det jeg reagerer på er at noe av sjøsprøyten ser ganske kunstig ut. Minner nesten om et PS-filter som heter scetch-master som simulerer blyant-tegninger. Vet ikke hva du har gjort her, bare påpeker det.

Stilig er det uansett.

Lenke til kommentar

Takker for raske tilbakemeldinger. Og som jeg tenkte litt delte meninger, ja.

Bildet er et situasjonsbilde tatt fra hofta, ja. Lukkertiden er 1/15 sek som fører til generell bevegelsesuskarphet, men i tillegg slører sjøsprøyten.

Og det var akkurat denne kombinasjonen av bevegelse fra sjø og min egen hånd som for min del gjorde det interessant.

I PS har jeg duplisert bildet, satt øvreste lag som overlay, spedd på med gaussian blur og redusert opasity (forsatt på duplikat lag).

Saturasjon er justert ned til omtrent -50.

For sammenligningsskyld har jeg lagt ut en ubehandlet (borsett fra resize og ørlite levels) versjon.

Og PMnormal, det var en M6 han prøvde å gjemme unna ja :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...