netphreak Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Jeg trenger et 54 eller 108 mbps PCMCIA kort med som klarer å fange opp selv de svakeste linker Og så vet jeg det finnes kort som kan sende med utrolige 300mw - men har dette noen påvirkning på hvem jeg kan se, i motsetning til hvem som kan se meg? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Nei, da er det bedre med retningbestmet antenne. Men må den andre måten, kva får deg til og tru at dine singaler blir bra når dei kjem fram til aksesspunktet? Er nok ein fordel med kraftig sendestyrke når du skal sende dataene tilbake til AP... Skader i allefall ikkje, men som sangt, ei god antenne er nok vikigere... om det er aktuelt da. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 (endret) Du må huske på at trådløst nett er toveis, du må både klare å sende og motta fra basen. Altså om du har 300 mw og senderen bare har 100 mw så hjelper ikke det at du har 300 mw. Du må også huske på at kort på 300 mw ikke er lov å bruke i Norge. Endret 30. mars 2006 av TheBoz Lenke til kommentar
netphreak Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 Så - det har seg slik at kraftig sendestyrke har lite å si, siden det er intet som blir sagt i beskrivelsen av trådløse kort om hvor gode egenskaper kortet har for å motta signaler, bare hvor bra det sender signaler? Underlig - minner meg litt om reklamering for ADSL - de fleste reklamerer kun med hvor raskt man kan laste ned, men nevner bare såvidt hvor raskt man kan sende... Jeg vil vite begge deler takk, og kjøpe ut fra mine behov, ikke hva andre mener jeg trenger! For å dra sammenligningen med DSL lenger - jeg leter med andre ord etter SDSL utgaven av trådløse kort - med raskeste mulig overføringshastighet En god ekstern antenne forbedrer både mottak og sende egenskapene like mye, forstår jeg rett? Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Så - det har seg slik at kraftig sendestyrke har lite å si, siden det er intet som blir sagt i beskrivelsen av trådløse kort om hvor gode egenskaper kortet har for å motta signaler, bare hvor bra det sender signaler? Underlig - minner meg litt om reklamering for ADSL - de fleste reklamerer kun med hvor raskt man kan laste ned, men nevner bare såvidt hvor raskt man kan sende... Jeg vil vite begge deler takk, og kjøpe ut fra mine behov, ikke hva andre mener jeg trenger! For å dra sammenligningen med DSL lenger - jeg leter med andre ord etter SDSL utgaven av trådløse kort - med raskeste mulig overføringshastighet En god ekstern antenne forbedrer både mottak og sende egenskapene like mye, forstår jeg rett? 5839626[/snapback] Det stemmer, effekten på senderen har lite å si siden det er toveis. Det som derimot kan ha noe å si er hvor følsom radioen på kortet er, men det er det veldi få (om noen) som oppgir. En ekstern antenne fungerer så klart positivt både på sending og mottak. Lenke til kommentar
torean Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 For SDSL utgaven må du nok over på det lisensbaserte nettet. Lenke til kommentar
netphreak Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 Jaja, da vet jeg litt mer, men er like langt fra noen handel. Jeg driter i throughput, den blir lav over den avstanden jeg skal bruke den på alikevel - så jeg får kjøpe det beste kortet som finnes med MMCX connector, eller ett det er forholdsvis lett å modde en antenne på. Forslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå