sistah Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Heisann. Klarte nettopp å bytte PSU på PC'en - og oppdaget at det var enormt masse støv inni kabinettet. Både på hovedkortet, lydkortet - kort sagt alt. Hvordan pleier dere å "gjøre rent" inni der? (regner med at å bruke støvsuger ikke er å anbefale) Takknemlig for tips Lenke til kommentar
SiRious Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) pleie å bruke stålbørste... derreter vasker jeg rent med lim.. hehe. nei, Qq-tips og støvsuger er bra valg.. du kan ta av kjøleribber, og vaske di i vasken. men, husk bare å tørke det godt før du fester de tilbake støvsuger kan brukes.. hvis du kun bruker munnstykket Endret 29. mars 2006 av SiRious Lenke til kommentar
Keworkian Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Et annet alternativ er å bruke luft (under trykk) på boks og blåse bort støvet, og fange det opp med en støvsuger (hvis man ikke ønsker å pirke borti komponentene med en støvsuger). Men enkelte ting som kjøleribbe f.eks. på cpu kan være vanskelig å få rengjort kun med luft, da kan du prøve det tipset som ble gitt ovenfor. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) Du kan bruke trykkluft på boks eller fra kompressor . det går ann å bruke støvsugren hvis du er forsiktig og ikke river bort noen av komponetene. la det vere plass til støvsuger røret. slå av maskina før du gjør den ren. jeg tror også at det kan komme statiske elektisitet fra søvsugren som ikke er bra for komponetene , men er ikke sikker . så det beste er å ungå å komme borti de følsome delene. Endret 29. mars 2006 av elg-elg123 Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Jeg støvsuger den, ivertfall alle filtrene til viftene mine. For de kan være... tja, noe støvete... Lenke til kommentar
Zimmen Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Unngår man ikkje at det oppstår statisk elektrisitet om man fester ein dorull frammfor støvsugeren? Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Unngår man ikkje at det oppstår statisk elektrisitet om man fester ein dorull frammfor støvsugeren? 5835403[/snapback] Eller plastisk-tupp Lenke til kommentar
sistah Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2006 Takk for hjelpen alle - renset med støvsuger og pressluft. Alt fungerer : )) Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 En genial ting framfor trykkluft på boksa, som koster penger. Så kan man(ihvertfalll jeg) bruke peisblåser hvis man har det hjemme.. Fungerer fint ihvertfall hos meg.. Lenke til kommentar
sistah Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2006 (endret) En genial ting framfor trykkluft på boksa, som koster penger. Så kan man(ihvertfalll jeg) bruke peisblåser hvis man har det hjemme.. Fungerer fint ihvertfall hos meg.. 5845096[/snapback] peisblåser - lol - har ikke sånt. Men - hårføner på "cool" fungerer også... Endret 3. april 2006 av moonwmn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå