Gå til innhold

Gainward GeForce 7800GT 512MB

Anbefalte innlegg

ja, jeg sitter her og lurer på nytt skjermkort.

jeg har sett etter, og jeg har PCI Express x16, så jeg vet GeForce 7800 GT 512MB er kompatibelt med min maskin.

jeg har nå Pentium 4 3.0 GHz Prosessor og 1024 MB RAM. hvis jeg får tak i dette kortet, hvor høyt kan jeg da forvente å kjøre BF2, F.E.A.R, Far Cry og Oblivion på da? :)

jeg kjøper dette kortet så fort jeg får penger.

takker for svar på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, ta 7900GT!

Men akkurat det 7800GT kortet er visst fantasrisk godt!

Hadde egen tråd om duellen mellom netopp disse to. Og det Gainward kortet er genialt!

Likevel, 7900GT er fantastisk bra, og vinner greit

Men du har jo ikke verdens beste maskinvare fra før, da. Tror ikke du får dratt ut noe serlig av disse kortene i f. eks. BF2 uten 2gb. minne.

Enten ville jeg kjøpt mer minne nå, eller senere, eller så tror jeg ikke du ville fått nok gevinst av kortet, og derfor tatt et slikt i stedet:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318499

Det yter ikke like bra, men koster også mindre. Klarer nok å dra ut det aller meste av CPUen og minnet ditt...

Lenke til kommentar
Joda, ta 7900GT!

Men akkurat det 7800GT kortet er visst fantasrisk godt!

Hadde egen tråd om duellen mellom netopp disse to. Og det Gainward kortet er genialt!

Likevel, 7900GT er fantastisk bra, og vinner greit

Men du har jo ikke verdens beste maskinvare fra før, da. Tror ikke du får dratt ut noe serlig av disse kortene i f. eks. BF2 uten 2gb. minne.

Enten ville jeg kjøpt mer minne nå, eller senere, eller så tror jeg ikke du ville fått nok gevinst av kortet, og derfor tatt et slikt i stedet:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318499

Det yter ikke like bra, men koster også mindre. Klarer nok å dra ut det aller meste av CPUen og minnet ditt...

5835484[/snapback]

Det er ikke nødvendig med 2gb minne i bf2 på noe lavere oppløsning. Jeg synes minnebruket er overdrevent til tider... Eller for å si det sånn, i 90% av situasjonene vil han få MYE bedre ytelse med 7900gt og 1gb ram enn med 7600gt og 2gb ram...

Lenke til kommentar

jeg bare tenkte, hvis jeg også skal oppgradere minne fra 1gb RAM til noe mer, hva må jeg tenke på for at det skal passe i min maskin?

ser ut som jeg har dette: Memory Information :

Type : DDR2-SDRAM PC2-3200

hva betyr det? :p kanskje litt feil del av forumet, men like greit å spørre her nå, ikke lage ny tråd.

Endret av Spazz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...