Gå til innhold

Liten opplysning til pyton.no handlere!


Anbefalte innlegg

Hei

Tenkte bare jeg skulle si fra til alle dere som har handlet hoss pyton.no før november.

Viss dere har defect vare o.l har du ikke garanti med butikken lengre. For i november skiftet de eiere på den måten at de ikke tok over garantien, men hjelper de gamle kundene så godt de kan.

 

Skal bare si fra. Jeg selv viste ikke noe om det og etter 3 mnd med snakk med de, fikk jeg vite akurat det ;)

 

Samt det tidligere jeg sa om butikken må jeg snu på når jeg faktisk vet at jeg ikke har krav på garantien hos butikken.....

 

Nå vet dere det...

 

Og håper dere får like god hjelp som meg (har godt 3mnd da) men ting tar tid :p

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
BULLSHIT!

 

Dette er fullstendig ulovlig praksis, forbrukerkjøpsloven gir butikken plikt til å behandle reklamasjoner på alle varer kjøpt der - uansett om de skifter eiere tusen ganger, en butikk er en butikk så lenge den har samme navn.

5835263[/snapback]

 

Hva om en butikk endrer navn da? Vil den fortsatt ha samme ansvaret ovenfor kundene? (Hvis ikke, så er jo dette en "enkel prosess" for å snike seg unna?)

Lenke til kommentar
BULLSHIT!

 

Dette er fullstendig ulovlig praksis, forbrukerkjøpsloven gir butikken plikt til å behandle reklamasjoner på alle varer kjøpt der - uansett om de skifter eiere tusen ganger, en butikk er en butikk så lenge den har samme navn.

5835263[/snapback]

 

Det står jo bare at de nekter garanti. Det må de jo få lov til, siden den biten ikke er lovpålagt allikevel. Reklamasjonsretten og pliktene som følger med den kan de derimot ikke løpe fra, der har du rett :)

 

Trodde ikke du av alle her på forumet skulle gå i fellen og blande sammen begrepene reklamasjon og garanti Alastor :tease:

 

Og til _ammaZ_:

Nei, de kan ikke nekte deg å reklamere selv om de skifter navn eller eiere. Ny butikk vil ta over ansvaret for kundene til den gamle.

Lenke til kommentar

Hei VikinGz,

 

Når har vi nektet deg garanti?

 

Det eneste vi har nektet deg er å kreditere et kort DU IKKE har kjøpt hos oss, men som vi har byttet for deg.

 

Historien du refererer til kan du lese på dette formuet her

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=553851&hl=

 

Så heller si hva fakta er og ikke prøv å kom med informasjon som IKKE er riktig!

 

Med vennlig hilsen,

 

Pyton.no

Lenke til kommentar
Hei VikinGz,

 

Når har vi nektet deg garanti?

 

Det eneste vi har nektet deg er å kreditere et kort DU IKKE har kjøpt hos oss, men som vi har byttet for deg.

 

Historien du refererer til kan du lese på dette formuet her

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=553851&hl=

 

Så heller si hva fakta er og ikke prøv å kom med informasjon som IKKE er riktig!

 

Med vennlig hilsen,

 

Pyton.no

5837014[/snapback]

 

Sitat fra mail:

Hei,

 

Som vi sendte deg til svar sist, så er situavasjonen følgende:

 

Pyton.no var drevet av iNTEGRAL Gruppen AS frem til november 2005. Disse la så ned sitt selskap og dermed også garanti ansvaret. Vi har overtatt selve webshoppen / deres MultiCase lisens. Dette innebærer at vi ikke har noe ansvar for deres produkter, men for å bistå Pyton.no's tidligere kunder best mulig, tar vi inn produkter til service og prøver å hjelpe kunden så langt vi kan.

 

P.s Skrev ikke at dere nektet meg garanti....

Lenke til kommentar

Har ikke trådstarter kjøpt kortet av pyton.no da?

 

I henhold til forbrukerkjøpsloven er da butikken ansvarlig UANSETT om de har fått nye eiere.

 

Når det gjelder garanti er dettte som oftest uinteressant, da loven gir bedre beskyttelse som regel. (Det finnes så klart unntak).

 

Så da vil jeg si til pyton.no at de må slutte å fore kundene sine med info som ikke er riktig. De er ansvarlig for varene uansett om de har skiftet eier eller ikke.

Lenke til kommentar

Hei,

 

VikinGz har ikke kjøpt kortet av Pyton.no, men kjøpt kortet brukt av en tredje person.

 

Pyton.no AS har ikke overtatt selskapet som drev Pyton.no. Disse overlot bare websiden til oss. Pyton.no ble drevet av et selskap som het iNTEGRAL Gruppen AS som har lagt sin virksomhet ned.

 

Men problemet her er ikke at vi nekter noen retur / garanti / service - problemet her er at VikinGz kommer med feil informasjon.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Fremdeles er jo ikke problemet at vi har nektet han garanti, han sier bare ikke alt / hele sannhenten men prøver å få oss til å komme i et dårlig lys!

 

-1. Du har kjøpt en PC / kort brukt av en av våre kunder.

 

-2. Du sender inn et kort til service, uten noe vedlegg som sier hva du ønsker, uten å legge med din retur adresse ei andre former for identifikasjon. (Annet enn avsender lappen / mottaker lappen på pakken som er taipet over brettekanten på esken så man må skade denne lappen for å få åpnet pakken).

 

-3. Vi bytter kortet ditt, sender det til deg [ja det tar noe tid, da vi ikke har fått feil beskrivelse e.l.] (etter å ha sjekket opp med folkeregisteret om din adresse, da vi har sendt epost til deg uten å få svar om hvor du bor).

 

-4. Kortet blir feil sendt av Posten, men vi får Posten til å sende det til den adressen som vi fikk opplyst av folkeregisteret.

 

-5. I mellomtiden får vi beskjed fra deg at du ønsker å få kortet kreditert... Noe som vi ikke gjør da vi allrede har byttet kortet og returnert det til deg.

 

 

Så hva problemet hans er vet jeg ikke, men noe rart virker det!

Lenke til kommentar

Jepp enig med at trådstarter burde oppført seg noe bedre. Reagerte bare på mailen som trådstarter postet, var deler av den tenker jeg.

 

Kommentar til nr. 1 er at kjøper som kjøper en ting av privatperson har full mulighet til å ta springende regress mot forhandler.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Vi har heller ikke nektet han retur på kortet. Kortet ble byttet og returnert til kunde! Tok da litt mer tid da vi ikke hadde feil beskrivelse, adresse, returskjema etc.

 

Problemet hans er vell mer at han vil lage et problem av noe som vi ikke kan lastes for. Les bl.a. ikke vedlagt returskjema, ikke vedlagt info avsender.

 

 

Med vennlig hilsen,

Pyton.no - Salg

Lenke til kommentar

Dette er en sak mellom trådstarter og pyton.no selv, trådstarter har sagt sitt, pyton.no sitt. Jeg ser ingen grunn til at korstoget til trådstarter skal få fortsette, iallefall ikke før alle "bevis" er lagt til grunn, samt at trådstarter har sitt på det tørre.

 

Jeg synes Pyton.no's representant har svart slik han/hun bør svare.

 

Tråden stenges - Klager tas, som alltid, pr PM.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...