Mannen_6 Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Ønsker å benytte en Netopia router levert av Nextgentel i bridge modus(som et modem), da min egen router satt opp med rett NAT`ìng, VPN klient, etc fra før (ønsker å unngå å gjøre jobben om igjen) -Den tidligere leverandør supplerte modem separat fra router, da spillte alt.... For å få dette til, trenger jeg info om: - WAN settinger Nextgentel benytter, Nextgentel supporterer ikke hjelp ved benyttelse av bridge modus, da de ikke kan supplere fjernhjelp. PPoE som telenor benytter,mener jeg de ikke benytter. -Bruker navn og passord, de samme som benyttes for å logge seg inn på kunde siden hos nextgentel eller er det aktiveringskoden og tilhørende passord. Frustrert bruker.... Lenke til kommentar
netphreak Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Enkelt svar - det er ikke mulig å bruke Netopia i bridgemodus mot NGT. Tro meg, jeg vet... NGT benytter PPPoA. Lenke til kommentar
Mannen_6 Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 Enkelt svar - det er ikke mulig å bruke Netopia i bridgemodus mot NGT. Tro meg, jeg vet... NGT benytter PPPoA. 5835178[/snapback] Hmmh, Noe godt forslag til hvordan å få Netopia til å funke som modem, benytte egen router i serie. Lenke til kommentar
netphreak Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Beklager å skuffe deg, men - jeg sparer deg i det minste for mye hodebry... Det er en liten mulighet for at du med noenlunde hell kan benytte guiden på denne siden... Jeg fikk det til jeg - i omtrent 24 timer av gangen, før jeg måtte reaktivere hele skiten. Fant aldri helt ut grunnen til at dette bare virket "litt" for meg, men kanskje du er heldig? Jeg ga i hvertfall opp, spiste hele det sure eplet og bestilte 8 faste IP adresser. Har ikke angret! Lenke til kommentar
mar Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) Har testet den guiden der. Fungerer helt fint for Netopia 3351. Så det er ikke noe i veien for å kjøre Netopia 3351 på denne måten, men man får ikke noe hjelp fra NGT. Så dersom linjen går ned er det like greit å resete ruteren før man ringer inn. En liten ting. NGT benytter både PPPoE og PPPoA, varier fra kunde til kunde (avhengig av utstyret i den aktuelle sentralen). Endret 29. mars 2006 av mar Lenke til kommentar
netphreak Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Har testet den guiden der. Fungerer helt fint for Netopia 3351. Så det er ikke noe i veien for å kjøre Netopia 3351 på denne måten, men man får ikke noe hjelp fra NGT. Så dersom linjen går er det like greit å resete ruteren før man ringer inn. En liten ting. NGT benytter både PPPoE og PPPoA, varier fra kunde til kunde (avhengig av utstyret i den aktuelle sentralen). 5835523[/snapback] Jeg har 3351... PPPoE benyttes der NGT ikke kan levere sine egne linjer, og videreselger Telenor's linjer - med andre ord - du har telenor som ISP, men betaler til NGT før de sender pengene videre til Telenor. Lenke til kommentar
mar Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Har testet den guiden der. Fungerer helt fint for Netopia 3351. Så det er ikke noe i veien for å kjøre Netopia 3351 på denne måten, men man får ikke noe hjelp fra NGT. Så dersom linjen går er det like greit å resete ruteren før man ringer inn. En liten ting. NGT benytter både PPPoE og PPPoA, varier fra kunde til kunde (avhengig av utstyret i den aktuelle sentralen). 5835523[/snapback] Jeg har 3351... PPPoE benyttes der NGT ikke kan levere sine egne linjer, og videreselger Telenor's linjer - med andre ord - du har telenor som ISP, men betaler til NGT før de sender pengene videre til Telenor. 5835571[/snapback] Tror ikke det stemmer. Har sett flere "ikke surf" kunder med PPPoE som aksessmodel. Lenke til kommentar
netphreak Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Javel? Nytt for meg! Betviler likevel at det er NGT's nett vi da snakker om, men jeg kan jo ta feil da Lenke til kommentar
mar Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Javel? Nytt for meg! Betviler likevel at det er NGT's nett vi da snakker om, men jeg kan jo ta feil da 5835613[/snapback] Du får bare tvile, er helt greit det Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98123897187934 Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Kjøp et lite subnett til 150 kr/mnd (http://www.ngt.no/privat/priser/andre_priser.php). Det er dyrt, NGT er grådige på alt som kommer ekstra... Lenke til kommentar
netphreak Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Du får bare tvile, er helt greit det 5835702[/snapback] Jeg tok visst feil ja, ser ut til at NGT nå gradvis legger om til PPPoE. Så lærte jeg i det minste litt i dag og Lenke til kommentar
Mannen_6 Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 Har testet den guiden der. Fungerer helt fint for Netopia 3351. Så det er ikke noe i veien for å kjøre Netopia 3351 på denne måten, men man får ikke noe hjelp fra NGT. Så dersom linjen går er det like greit å resete ruteren før man ringer inn. En liten ting. NGT benytter både PPPoE og PPPoA, varier fra kunde til kunde (avhengig av utstyret i den aktuelle sentralen). 5835523[/snapback] Jeg har 3351... PPPoE benyttes der NGT ikke kan levere sine egne linjer, og videreselger Telenor's linjer - med andre ord - du har telenor som ISP, men betaler til NGT før de sender pengene videre til Telenor. 5835571[/snapback] Dette virker lovende, - Er det slik å forstå at Netopia må være aktivert (www.aktivering.nextgentel.no) før en utfører IP passthrough. - Antar router i serie med Netopia skal motta dynamisk IP fra Netopia (Wan setting) Kanskje det ordner seg for snille gutter likevel... Lenke til kommentar
netphreak Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Bare følg guiden, alt står der... Ja, du skal først aktivere modemet mot NGT. Lenke til kommentar
oleda Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Ønsker å benytte en Netopia router levert av Nextgentel i bridge modus(som et modem), da min egen router satt opp med rett NAT`ìng, VPN klient, etc fra før (ønsker å unngå å gjøre jobben om igjen) -Den tidligere leverandør supplerte modem separat fra router, da spillte alt.... For å få dette til, trenger jeg info om: - WAN settinger Nextgentel benytter, Nextgentel supporterer ikke hjelp ved benyttelse av bridge modus, da de ikke kan supplere fjernhjelp. PPoE som telenor benytter,mener jeg de ikke benytter. -Bruker navn og passord, de samme som benyttes for å logge seg inn på kunde siden hos nextgentel eller er det aktiveringskoden og tilhørende passord. Frustrert bruker.... 5835120[/snapback] Lurer bare på en ting. Denne guiden (http://www.ntavados.net/guide/ngt) som de snakker om. Jeg har Netopia 3351 v8.5 jeg finner ikke valger "WAN Configuration" som det står jeg skal gå inn på. Må IP passthrough settes opp på en anne måte når med min NGT router ? Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Lurer bare på en ting. Denne guiden (http://www.ntavados.net/guide/ngt) som de snakker om. Jeg har Netopia 3351 v8.5 jeg finner ikke valger "WAN Configuration" som det står jeg skal gå inn på. Må IP passthrough settes opp på en anne måte når med min NGT router ? 5859431[/snapback] Din firmware ser ut til å være relativt ny, derfor tror jeg at du ikke har logget inn som en bruker med administrative rettigheter, f.eks. ngt / ChkBid114 for å få tilgang til alle menyer. Det er flere kombinasjoner du kan prøve, søk litt i forumet eller ta en titt på ngtforum.net Lenke til kommentar
oleda Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Lurer bare på en ting. Denne guiden (http://www.ntavados.net/guide/ngt) som de snakker om. Jeg har Netopia 3351 v8.5 jeg finner ikke valger "WAN Configuration" som det står jeg skal gå inn på. Må IP passthrough settes opp på en anne måte når med min NGT router ? 5859431[/snapback] Din firmware ser ut til å være relativt ny, derfor tror jeg at du ikke har logget inn som en bruker med administrative rettigheter, f.eks. ngt / ChkBid114 for å få tilgang til alle menyer. Det er flere kombinasjoner du kan prøve, søk litt i forumet eller ta en titt på ngtforum.net 5859880[/snapback] Takker så mye, fikk opp de rette valgende med en gang nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå