Gå til innhold

Overføre 20 GB fra C: til D:

Anbefalte innlegg

Ja, jeg har to partisjoner på pc'en min. C:\ og D:\, men de er like store (fikk pc'en ferdig konfigurert) og jeg liker å ha Windows + helt nødvendige program på C:\ mens jeg jeg har spill, musikk, film + diverse på D:\. Derfor lurer jeg på hvordan jeg kan overføre de GB'ene.

Haakon :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om du vi endre på størrelsen på partisjonene så kan du gjøre det for eksempel i Partition Magic, men skjer det feil i prosessen så mister du ALT! Ta sikkerhetskopi.

Hilsen,

efikkan.

5835180[/snapback]

De 20 GB jeg skal overføre er tomme. Er det nødvendig å ta sikkerhetskopi da? Det eneste som ligger på C: er bare det nødvendige; windows, drivere, annen programvare som er nødvendig for at pcen skal fungere.

Lenke til kommentar

Om du ikke har viktige ting å ta backup av, så er det bare å resize i vei. Har egentlig bare opplevd en gang at Partition Magic laget krøll ved resizing av partisjoner, men det medførte ingen permanente tap heldigvis.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
De 20 GB jeg skal overføre er tomme. Er det nødvendig å ta sikkerhetskopi da? Det eneste som ligger på C: er bare det nødvendige; windows, drivere, annen programvare som er nødvendig for at pcen skal fungere.

5838020[/snapback]

Du kan risikere å miste det som var på C: samt det du har liggende på D:.

Endring av parisjonsstørrelsene medfører at data må flyttes rundt på begge berørte partisjoner samt at nye fil-tabeller må lages. Hvis denne prosessen feiler kan du miste data.

EDIT: Men som alle fornuftige databrukere har du backup av alle verdifulle datafiler allerede.

Endret av PerB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...