Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Treg internet deling


Anbefalte innlegg

Jeg har satt opp to winxp Pro pc'er sammen med ICS! Vertspc'en er koblet til adsl modemet (ADSL fra telenor) med en USB nettverkskobling og kjører raspppoe. Det interne nettverkskortet deler så linjen ut til den andre pc'en.

 

Problemet er det at Internetten går sinnsykt tregt på client pc'en, og da mener jeg 0.002 kb/s. Det går i riktig hasstighet de første 5 min, men så går alt til hælvette.

 

Noen som vet om en feil i ICS som resulterer til dette? TIPS?? trenger sårt hjelp!

 

Evt. Hvilke programmer for å dele en ADSL linje vil dere anbefale, jeg kan jo teste ut en annet program?

 

PS! ADSL'en kommer fra telenor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis mulig, skaff deg NextGenTel. Da slipper du alt tullet med internett deling som du må med Telenor ADSL. Med NGT skaffer du deg bare en HUB, kobler routeren fra NGT til uplink på Hub'en og maskinene på hver sin port. Jeg gjør akkurat det hjemme og det fungerer helt perfekt.

 

EDIT : I tillegg kan maskinene være på internett uavhengig av om de andre maskinene er tilkoblet eller ikke. Faktisk uavhengig av om de andre maskinene er slått på eller av.

 

[ Denne Melding var redigert av: Afseth på 2002-09-26 19:41 ]

Lenke til kommentar

har du hub???

stapp tp fra uplink til modemet så lager du connection i xp med raspppoe...

høgreklikker på connectionen og går inn på altarnativer der skrur du på delingen...

stapper alle pcene i vanlige porter i huben inkludert deg selv..

dette bruker jeg selv og det fungerer upperligt :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...