Rikkebladt Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Jeg skal købe et videokamera. Jeg har ikke særlig meget forstand på det og vil derfor gerne høre jeres meninger om hvilket jeg skal vælge. Det skal bruges til alm. familiefester, ferie og natur. Det må max. koste 5000 kr. Hvilket skal jeg vælge? Jeg ville gerne have et med SD-kort? Er det bedre end minidisc? Hvad er fordele og ulemper? Lenke til kommentar
BMP Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Kjøp Panasonic eller Sony til den prisen. Nesten samme hvilket kamera og hvis du kan så tror jeg det skal være et par modeller som ligger litt over 5000,- Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) SD kort? Latterlig høy komprimering og lav innspillingstid på kort som koster en tusenlapp stykket... minst (2GB). Minidisk? Har ikke sett dette i videokamera. Mener du mini-DVD så er det mange tråder her på forumet om hvorfor mini-DV fortsatt er foretrukket fremfor dette. Et eksempel: Mini-DV er 13GB pr. time. mini-DVD er 2,6GB pr. time. SD kort mye lavere enn dette. Dette går på kvalitet. Av kamera vil jeg anbefale Panasonic NV-GS180. Koster vel 5-6000 kroner. Endret 1. april 2006 av Afseth Lenke til kommentar
marama Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Får faktisk panasonic nv-gs180 til 4500.- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå