Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firefox fungerer men ikke Internet explorer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er fordi du har valgt at Firefox skal være standard internettbrowser.

Husker ikke hvordan du fikser dette, men ta å rot litt rundt i innstillingene til IE.

5834626[/snapback]

Heftig til bastante påstander!

Jeg har hatt FF som standard nettleser i over et år og har aldri opplevd fenomenet beskrevet over.

Francis :D

Lenke til kommentar
Skal ikke ha noe med hva som er satt som standar browser. Tenker heller på at det kan være noe i innstillingene under tilkobling, eller at det er en brannmur som blokkerer IE, men ikke firefox.

5836144[/snapback]

Jaggu var det ikke brannmuren som blokkerte IE ja. Ikke meningen å rope ulv, ulv. Må innrømme at jeg ikke tenkte på brannmuren i det hele tatt. Men nå fikk han fikset det. Hjertelig takk for all hjelp! :tease:

Lenke til kommentar
Dette er fordi du har valgt at Firefox skal være standard internettbrowser.

Husker ikke hvordan du fikser dette, men ta å rot litt rundt i innstillingene til IE.

5834626[/snapback]

Heftig til bastante påstander!

Jeg har hatt FF som standard nettleser i over et år og har aldri opplevd fenomenet beskrevet over.

Francis :D

5836334[/snapback]

Merkelige saker, både jeg og en venn av meg hatt dette "fenomenet", at IE ikke fikk connecta vis jeg valgte Firefox som Standard browser.

Lenke til kommentar

jeg har akkurat innstallert windows på en ny hd, og for første gang satt firefox som standard browser.. men så ble plutselig IE veeeldig treig.. begynte å bli bekymra for at det kunne være et virus eller lignende.. så leste jeg denne tråden her, og prøvde å skru av brannmuren bare på gøy (outpost firewall pro 3,5) og vips så ble det litt mer liv og fart i IE igjen.. og like lite fart når jeg skrudde på igjen brannmuren.. har ikke fått IE til å virke skikkelig med brannmuren enda, den er så langt jeg kan se rett innstillt ,men nå som jeg vet grunnen gir jeg meg egentlig pokker. :innocent:

pst: men om noen har funnet ut av lignende problem, så opplys meg gjerne :)

edit: fant ut at det var brannmuren som blokka igmp trafikk for browseren.. la til noen regler i brannmuren og nå kjører IE som normalt igjen..

Endret av ChainDoG
Lenke til kommentar

Grunnet min latskap og trøtthet har jeg ikke orket å lese gjennom alt, så hvis det er nevnt før så skyt heller paven enn meg!

Hvis du går til explorer og trykker på verktøy og leter litt der er det mulig at det er huka av at den skal jobbe frakoblet!

Chris

Lenke til kommentar
Heisann!

Som topic sier så fungerer ikke IE lengre. Kommer bare opp med "siden kan ikke vises". Firefox fungerer som den skal. Noen som har vært borti noe lignende?.

5834612[/snapback]

Jeg har hatt samme problemet tidligere, men var egentlig like glad det skjedde... :p

Naturlig nok forsket jeg ikke så mye for å løse problemet før jeg skulle laste ned noe fra Microsoft, men eneste løsningen for meg var en reinnstallasjon av XP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...