Løve Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Hei Mamma dro med seg en gammel maskin fra jobben i dag som hun lurte på om jeg kunne se på. Fant ut ifra BIOS beep koden at AGP skjermkortet var defekt. Når jeg så på kortet inni maskina var det ikke en egen strømkabel kobla til det, det satt bare rett i AGP sloten. Spør kanskje litt noob nå, men får den strøm via. AGPen, eller får den strøm fra de rare kontaktene på toppen av kortet? Det er noen brede, lange, ingen av dem er molex og det er en hann og to hun og de er plassert forskjellige steder på kortet. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) Det kortet får strømmen sin fra AGP-porten ja, hvis det ikke er PCI da? De rare kontaktene du ser er nok for å sette ekstra minne på skjermkortet. Sånn var det før, man kunne bygge ut minnet på skjermkortene også. Endret 29. mars 2006 av Spirograf Lenke til kommentar
HKS Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 AGP kan levere 25W til grafikkortet. Matrox har aldri laget noe grafikkort som krever ekstern strøm De kontaktene på Matrox-kortet kan være flere ting. Det spørs hvilket Matrox-kort det er. Kan du finne partnummeret på det? (skal stå på kortet et sted) Kan være alt fra et Millennium II til et Parhelia Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 De pluggene kan også rett og slett være kontakter for å koble på utvidelsesutstyr av ymse slag på kortet, mange kort har slikt. Lenke til kommentar
Løve Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 Kort er nok defket da. Tenkte å slenge på et annet ett, men det har en hemma AGP port som er blokkert av de kabinettet slik at kortet trenger å ha en skjev VGA utgang... Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Hva med å stappe kortet inn i en annen pc med AGP, og se om det funker? Lenke til kommentar
radivx Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Jeg ville sjekket opp i det ja... Beepkoder er ikke alltid til å stole på, har flere ganger fått "minnefeil" når CPU ikke har vært skikkelig satt i. Lenke til kommentar
Løve Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 Hehe, pcen er såpass ubrukelig at jeg bare skroter den tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå