srbz Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Jeg trenger noe musikk fra førtiårene til et filmprosjekt på skolen om 2. verdenskrig. Noe typisk "gammeldags" som passer fint inn i en "dokumentar". Takker for alle forslag Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Oooo eg vet: Sam Cooke Wonderful World :!: Lenke til kommentar
srbz Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 Tar jeg ikke helt feil, er det Luis Armstrong som har originalen (godt mulig jeg tar feil). Det var uansett en bra idé. Tror pappa har den liggende på cd et sted. Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Da blir det hvertfall kontraster Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Horst Wessel Lied http://ingeb.org/Lieder/diefahne.html Nazi-partiets hovedsang. Enda forbudt i Tyskland og blant annet brukt i Wolfenstein 3D Lenke til kommentar
radiated Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Du kan jo kjøre på med Adagio av Samuel Barber... Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Wagner var vel mer eller mindre nazist, så han kan vel duge. Kanskje litt utenfor tiden, men det var vel musikk som Hitler likte (ellers var det det tyske folk som gjorde det, og føreren fulgte folket, eller noe slikt) (Jeg må innrømme at jeg bare fornemmer noe om akkurat det, så ikke ta det for god fisk). Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Wagner var vel mer eller mindre nazist, så han kan vel duge.Kanskje litt utenfor tiden, men det var vel musikk som Hitler likte (ellers var det det tyske folk som gjorde det, og føreren fulgte folket, eller noe slikt) 5836219[/snapback] Wagner var Hitlers absolutte favorittkomponist, ja. Han ble gretten hvis han ble tvunget til å høre på noe som ikke var rimelig likt Wagner. Men å beskylde Wagner for å være nazist er litt bak mål, i og med at han døde i 1883. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Da vi hadde prosjekt om andre verdenskrig, brukte vi musikk fra Schindlers Liste. Det anbefales. Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Du kan jo kaste inn Battlefield 1942 themet hvis du trenger bra bakgrunns musikk uten tekster, den passer veldig bra til krigsscener! Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Må den være fra 40-årene? Til bakgrunnsmusikk i dokumentarer liker jeg ambient best. Til en krigsdokumentar kan nok «dark ambient» gjøre seg bra. Jeg er ikke veldig bereist i det landskapet, men jeg husker navn som Lustmord og Raisin d'Etre. Det er kanskje mer «skummelt», dog. Lenke til kommentar
johnj Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 (endret) Tar jeg ikke helt feil, er det Luis Armstrong som har originalen (godt mulig jeg tar feil). Det var uansett en bra idé. Tror pappa har den liggende på cd et sted. 5834539[/snapback] "What A Wonderful World" er en Louis Armstrong-låt, Sam Cookes låt (som feilaktig ofte blir kalt omtrent det samme) heter egentlig "Don't Know Much". Kunne Vera Lynn passet? "We'll Meet Again" er vel krigslåta over alle, i alle fall som halvtrist rulletekst-, mimre- eller oppsummeringsmusikk. Endret 30. mars 2006 av johnj Lenke til kommentar
EivindO Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 http://www.bandofbrotherssoundtrack.com/ Lenke til kommentar
Mala Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 http://www.bandofbrotherssoundtrack.com/ 5845182[/snapback] Fanatstisk theme Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Du kan jo kaste inn Battlefield 1942 themet hvis du trenger bra bakgrunns musikk uten tekster, den passer veldig bra til krigsscener! 5837074[/snapback] vet du hva den sangen heter? Lenke til kommentar
warpig Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Du kan jo kaste inn Battlefield 1942 themet hvis du trenger bra bakgrunns musikk uten tekster, den passer veldig bra til krigsscener! 5837074[/snapback] vet du hva den sangen heter? 5874680[/snapback] Prøv her. Lenke til kommentar
Øyh Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Edith Piaf er det vel nesten dødsstraff for å glemme om man skal putte noe musikk til WWII. Passer da spesielt bra sammen med et bilde av Frankrike i ruiner elns. Og Vera Lynn er også et gromt forslag, den sangen bør kjøres på når freden kommer;) Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Da vi hadde prosjekt om andre verdenskrig, brukte vi musikk fra Schindlers Liste. Det anbefales. 5836548[/snapback] Støttes... Liker godt soundtracket Lenke til kommentar
groenlid Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 burder prøve musikken fra gladiator theme.. kjempe bra til sånne filmer.. Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Metallica - One Den er kanskje ikke så gammel, men den handler jo om krig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå