Gå til innhold

Defekt minne? Netshop sier nei.

ikjell

Anbefalte innlegg

Kjøpte for litt siden OCZ 1024MB Premier Dual Channel PC-3200 2x512MB (2,5-3-3-7) 400Mhz , fra Netshop.

Dette ble satt på et MSI KT4-ULTRA hovedkort, med en AMD XP2100+ cpu og GF6800LE skjermkort (Enermax 350W + 2 seagate HD'er og en DVD-brenner).

Umiddelbart etter å ha installert minnebrikkene begynte jeg å slite med noen ganger i det hele tatt å få bootet maskin, og når først windows loadet kom blåskjermen hyppig.

Kjørte Memtest og fikk masse errors på den ene brikka, uansett hvilken brønn den stod i, og om den stod alene. Leverte brikkene tilbake til Netshop, men fikk beskjed om at det ikke feilet de noe, og ble anbefalt å oppgradere bios. Jeg gjorde det, men ingenting hjalp.

Da begynte jeg å bli mektig lei, og oppgraderte likegodt HK og CPU - siden Netshop mente brikkene var ok, så var det vel kompabilitetsproblemer med HK da... (og en "god" unnskyldning til å oppgradere :D)

Med et ASRock 939Dual-Sata2 kort, og en AMD64 3700+ tenkte jeg at alt ville kjøre feilfritt!

Men neida - jeg har fortsatt de samme problemene med den ene minnebrikka.

Blåskjerm i windows, og tusenvis av errors i Memtest. Når testen har gått 92% nå, teller jeg over 136.000 errors!

Er det fortsatt noe jeg kan ha stilt inn feil?

Hvordan kan jeg evt. gå frem mot Netshop, sålenge de "tester og ikke finner noen feil"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maskinen fungerer feilfritt med den brikken du ikke får opp feil på? om den gjør så er det mulig å konkludere med at brikken har store feil.

Er vel ikke mye du kan gjøre feil med en rambrikke. Du stikker de i minneslot 1 & 2 på hovedkortet og starter opp!

Siden du ikke nevner noe om OC så regner jeg med du ikke driver med det.

Om du ikke allerede har gjort det: Skriv en E-post til Netshop og forklar at du har en brikke som gjør PCn ustabil og at du finner 136000 errors på den med memtest og spør hva de anbefaler. Du kan føye til at med kun den ene brikken uten feil fungerer maskinen 100%(om dette stemmer)

136000 errors høres mye ut! De kan ikke ha testet!

Lenke til kommentar

Vel, jeg anbefaler at du bruker en tredje part til å kontrlollere brikkene mot betaling.

Resultater av det du kan bruke , enten til å kreve erstatning fra Netshop så sant du har dekning i henhold til leverings-betingelser når det gjelder de brikkene du har,eller til å oppgradere minne agså.

Det vil koste deg 100-200 kr for å teste dem, men da blir ikke påstand mot påstand.

Resultat pris if oppgradering vil bli 100-200 dyrere etter det men... sånt tenker jeg. That's fair game.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Kjell,

Sänd mig en epost så ska jag ordna nya brickor till dig. Min epost är i sig nedanför.

5838462[/snapback]

Oj, en representativ fra OCZ (?) Sannelig ikke dårlig service :thumbup:

5857683[/snapback]

Jag provar att se efter om det är någon som behöver hjälp, men samtidigt vill jag inte att det ska se ut som spam. Hur som helst så verkar detta lösa sig för Kjell.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Er det rart man digger OCZ  :love:

5881854[/snapback]

Tja...det skal vel legges til her, at jeg, 3mnd senere enda ikke har mottatt noen erstatning for de brikkene jeg har sendt ifra meg...

Har fått lovnader om at de ligger i posten nå, så får vi se hvor fornøyd jeg blir med OCZ-minne når jeg omsider får de...

Lenke til kommentar

Vel, da har pakken kommet tilbake fra OCZ igjen.

De beklaget forsinkelsene så mye, og kompanserte for det, så nå sitter jeg her med dobbelt så mye og bedre minne! :D

RAM'en ser også ut til å fungere bra, og da er jeg fornøyd!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...