Gå til innhold

Heads up -Her er Conroe!

Anbefalte innlegg

Tror ikke Intel trenger å komme med en 3.33GHz Conroe før om en stund, om i det hele tatt. 2.67GHz versjonen har jo vist seg å yte vesentlig bedre enn en 2.8GHz FX. Jeg håper faktisk at de legger seg på maks 3GHz, slik at de som overklokker får de kjernene som er gode nok til å kjøre på 3.33GHz

5873938[/snapback]

Nå vet vi jo ikke hva amd har gjemt unna av nye lanseringer. Men klart at amd kommer til å slite med dette her. For mitt vedkommende så syns jeg de burde lansere prosessorene raskere, spesielt med tanke på vista snart kommer ut og kommer til å kreve sitt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok... da har Viktor Wang fått rotet litt med sin conroe...

fortsatt ingen 3d resultater eller overklokking...

men.

Conroe E6600

2.4Ghz

1066FSB

4M L2

------------------------

test on 965G

DDR2 533 256m*2

SATA 80G

cpu score 3dmark05 = 3008(med integrert gfx) 8279 med 6600le

1M pi er 21,4sek

4M pi er 2min 7.21sek

8M pi er 4min 44,82sek

32M pi er 23min 30,25sek

sandra alu = 28742

sandra cpu multimedia = 130452/71574

:p detter er ganske rått...

http://vic.expreview.com/read.php?1

edit: mer..

http://vic.expreview.com/read.php?2

Endret av Npvk_X
Lenke til kommentar

Får håpe vi snart får se litt klokking av Conroe - som det står nå ser det ut som de fleste har mer enn nok med å få de til å kjøre @ stock :D (Fugger og FCG har vel enda ikke klart det?)

Er imponert over hvordan disse gutta faktisk får tak i disse cpuene - lenge før lansering.

Nei, Intel ringte aldri meg gitt.. :cool:

mvh r.-

Lenke til kommentar
Tror også systemet rundt prosessoren har mye å si, chipset/hovedkort osv.

her er AMD en god del bedre enn Intel.

5877566[/snapback]

Ja, sånn rent bortsett fra at AMD lager hverken chipset eller hovedkort, og at Intel er kjent for å lage meget stabile chipset og hovedkort?

Lenke til kommentar
Tenkte på AMD systemer.

Leste det i en post av en av de mer annerkjente forumbrukerne her. men har desverre ikke link til posten, er en stund siden jeg leste den.

and the flame goes on..

5877867[/snapback]

ta å finn den posten... :hmm:

sånn jeg har fått det med meg har Intel alltid hatt de beste og mest stabile brikkesettene til intel systemer... AMD har gode brikkesett siden ca nf2(?) og det er ikke så fryktelig lenge siden..

Lenke til kommentar
Hvis Conroe kommer på socket 775, betyr dette at dagens 775 hovedkort vil støtte Conroe (evt med oppdatert bios)? I så fall er det vel en god ide å satse på Intel for de som skal oppgradere nå før Conroe/AM2 kommer?

5873159[/snapback]

Ingen som har et svar på dette? Lurer også på om vil være mulig å kjøpe et s 775 hovedkort nå, og oppgradere til Conroe når den kommer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Tenkte på AMD systemer.

Leste det i en post av en av de mer annerkjente forumbrukerne her. men har desverre ikke link til posten, er en stund siden jeg leste den.

and the flame goes on..

5877867[/snapback]

ta å finn den posten... :hmm:

sånn jeg har fått det med meg har Intel alltid hatt de beste og mest stabile brikkesettene til intel systemer... AMD har gode brikkesett siden ca nf2(?) og det er ikke så fryktelig lenge siden..

5878130[/snapback]

Mulig det siktes til at nForce brikkesett for Intel har ett noe "frynsete" rykte kontra ditto for AMD.

Eller så kan det være at enkeltes uttalesler misforståes/tolkes i den retning man selv ønsker å tolke det... :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hvis Conroe kommer på socket 775, betyr dette at dagens 775 hovedkort vil støtte Conroe (evt med oppdatert bios)? I så fall er det vel en god ide å satse på Intel for de som skal oppgradere nå før Conroe/AM2 kommer?

5873159[/snapback]

Ingen som har et svar på dette? Lurer også på om vil være mulig å kjøpe et s 775 hovedkort nå, og oppgradere til Conroe når den kommer.

5879400[/snapback]

Det ser unektelig ikke slik ut.

Fugger&co sliter fryktelig med å få COnroe til å kjøre på de HK de har fått til disp... og det er det nyeste som er få .. nå.

Det er nok slik at CPU'ene er "lekket" for tidlig fra Intel "kilder".. og at nye brikkesett/Bios-revisjoner/Vrm (Voltage regulator) må til for at Conroe skal fungere stabilt/kunne brukes (ikke minst til det alle venter på.... "monsterklokking")

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...