Gå til innhold

Heads up -Her er Conroe!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Ser ut som xs.org/forums er "på kne".. noe som tyder på at nyheter er "på gang"..

Her er en "teaser" i mellomtiden.. for de som fremdeles ikke har fått med seg at AMD ikke lenger er ett ubetinget valg for "gamere" og "overklokkere"..

Lenke til kommentar
Ser ut som xs.org/forums er "på kne".. noe som tyder på at nyheter er "på gang"..

Her er en "teaser" i mellomtiden.. for de som fremdeles ikke har fått med seg at AMD ikke lenger er ett ubetinget valg for "gamere" og "overklokkere"..

5854143[/snapback]

"Ikke lenger"?

Ville nok ventet med denne komentaren til man faktisk får kjøpt cpu'ene og hovedkort som passer :) Har selv flittig lest XS.org forumet de siste ukene, og er enig med deg i konklusjonen (ihverfall så langt), men amd'en er jo tilgjengelig...

Vi får vente og se på hva testene til Fugger @ XS viser.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Ville nok ventet med denne komentaren til man faktisk får kjøpt cpu'ene og hovedkort som passer :) Har selv flittig lest XS.org forumet de siste ukene, og er enig med deg i konklusjonen (ihverfall så langt), men amd'en er jo tilgjengelig...

5856224[/snapback]

Takk for korrigeringen...

Jeg er vel litt "farget" av at jeg både har Dothan-/A64-systemer.. og derfor vet at det finnes alternativer til AMD for den slags bruk..(3D/spill) :)

Men jeg glemmer jo at Dothan/desktop er noe begrenset i utvalg av hk.. i motsetning til A64..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
hva er xs.org urlen da? prøver å velge meg hva cpu jeg skal skaffe

5857069[/snapback]

Da var akkurat xs forumet online igjen...

fugger har problemer med å få systemet til å boote så de kommer ingen vei i dag. forsettelse følger i morgen...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

OK.. så det jeg også nå...

Dette bør nok gi de som synes CPU'er uten HK er noe dr*** "vann på mølla" :)

Må si meg enig i det.. har vært noe frustert over Yonah i salg.. og ikke noe hk tilgjengelig (desktop "that is").. :(

Lenke til kommentar

Aopen 975X kortet kommer om et dager (?) de snakker om 8-15 april på xs forumet.

Tror ikke jeg klarer å vente til Conroe kommer - Yonah med Aopen kortet ser bare utrolig bra ut, med luftkjøling som kommer likt med phasekjøling av en FX60... :=)

Link til xtremesystems.org forumet

Masse spam i trådene om Conroe. Minst 80% av postene er fra fanboys som tror at _jeg vil se_ & _jeg også_ får posting av resultater til å skje fortere...

Lenke til kommentar

Hmm, mye ukjente navn her nå, vil noen være så snille og gi en liten oversikt om hva vi har i vente fra amd og intel innen heftige prosessorer.

Jeg har lest litt om conroe og am2, men navn går om hverandre rundforbi.

conroe kommer på socket 975x?

am2 kommer på 940?

hva annet har vi i vente? hva er yonah?

Lenke til kommentar
conroe kommer på socket 975x?

Nopp. 975x er et hovedkort/chipset. Conroe kommer på eksisterende socket 775,så vidt jeg har forstått.

am2 kommer på 940?
AM2 er en ny socket som skal ta over etter 939 (og 940?). Den har 940 pinner, men er ikke kompatibel med dagens 940-prosesorer. Endret av Loomy
Lenke til kommentar
ja gansk sykt men  det  nest å fårstår nå hele program  blir lagt inn  cache på cpuen  vil vent å se på 32mb og spill tester

5867782[/snapback]

Det har jo komt spilltester. For lenge siden. Bare å google Conroe + benchmark eller noe lignende det! :)

Lenke til kommentar

Hvis Conroe kommer på socket 775, betyr dette at dagens 775 hovedkort vil støtte Conroe (evt med oppdatert bios)? I så fall er det vel en god ide å satse på Intel for de som skal oppgradere nå før Conroe/AM2 kommer?

Lenke til kommentar

Tror ikke Intel trenger å komme med en 3.33GHz Conroe før om en stund, om i det hele tatt. 2.67GHz versjonen har jo vist seg å yte vesentlig bedre enn en 2.8GHz FX. Jeg håper faktisk at de legger seg på maks 3GHz, slik at de som overklokker får de kjernene som er gode nok til å kjøre på 3.33GHz

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...