kjaks Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Det høres iallefall fornuftig ut, mener jeg har sett at uttrykket "max TDP" brukes om hele serien, unntatt EE da. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Ser ut som xs.org/forums er "på kne".. noe som tyder på at nyheter er "på gang".. Her er en "teaser" i mellomtiden.. for de som fremdeles ikke har fått med seg at AMD ikke lenger er ett ubetinget valg for "gamere" og "overklokkere".. Lenke til kommentar
WildEye Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Ser ut som xs.org/forums er "på kne".. noe som tyder på at nyheter er "på gang"..Her er en "teaser" i mellomtiden.. for de som fremdeles ikke har fått med seg at AMD ikke lenger er ett ubetinget valg for "gamere" og "overklokkere".. 5854143[/snapback] "Ikke lenger"? Ville nok ventet med denne komentaren til man faktisk får kjøpt cpu'ene og hovedkort som passer Har selv flittig lest XS.org forumet de siste ukene, og er enig med deg i konklusjonen (ihverfall så langt), men amd'en er jo tilgjengelig... Vi får vente og se på hva testene til Fugger @ XS viser. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 (endret) Ville nok ventet med denne komentaren til man faktisk får kjøpt cpu'ene og hovedkort som passer Har selv flittig lest XS.org forumet de siste ukene, og er enig med deg i konklusjonen (ihverfall så langt), men amd'en er jo tilgjengelig... 5856224[/snapback] Takk for korrigeringen... Jeg er vel litt "farget" av at jeg både har Dothan-/A64-systemer.. og derfor vet at det finnes alternativer til AMD for den slags bruk..(3D/spill) Men jeg glemmer jo at Dothan/desktop er noe begrenset i utvalg av hk.. i motsetning til A64.. Endret 2. april 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
ashwa Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 hva er xs.org urlen da? prøver å velge meg hva cpu jeg skal skaffe Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 hva er xs.org urlen da? prøver å velge meg hva cpu jeg skal skaffe 5857069[/snapback] Da var akkurat xs forumet online igjen... fugger har problemer med å få systemet til å boote så de kommer ingen vei i dag. forsettelse følger i morgen... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 OK.. så det jeg også nå... Dette bør nok gi de som synes CPU'er uten HK er noe dr*** "vann på mølla" Må si meg enig i det.. har vært noe frustert over Yonah i salg.. og ikke noe hk tilgjengelig (desktop "that is").. Lenke til kommentar
WildEye Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Aopen 975X kortet kommer om et dager (?) de snakker om 8-15 april på xs forumet. Tror ikke jeg klarer å vente til Conroe kommer - Yonah med Aopen kortet ser bare utrolig bra ut, med luftkjøling som kommer likt med phasekjøling av en FX60... :=) Link til xtremesystems.org forumet Masse spam i trådene om Conroe. Minst 80% av postene er fra fanboys som tror at _jeg vil se_ & _jeg også_ får posting av resultater til å skje fortere... Lenke til kommentar
ashwa Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Hmm, mye ukjente navn her nå, vil noen være så snille og gi en liten oversikt om hva vi har i vente fra amd og intel innen heftige prosessorer. Jeg har lest litt om conroe og am2, men navn går om hverandre rundforbi. conroe kommer på socket 975x? am2 kommer på 940? hva annet har vi i vente? hva er yonah? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 (endret) conroe kommer på socket 975x? Nopp. 975x er et hovedkort/chipset. Conroe kommer på eksisterende socket 775,så vidt jeg har forstått. am2 kommer på 940?AM2 er en ny socket som skal ta over etter 939 (og 940?). Den har 940 pinner, men er ikke kompatibel med dagens 940-prosesorer. Endret 3. april 2006 av Loomy Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=95021 Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Conroe 2.4 ghz = 21 i superpi ! Lenke til kommentar
smy Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 ja gansk sykt men det nest å fårstår nå hele program blir lagt inn cache på cpuen vil vent å se på 32mb og spill tester Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 4. april 2006 Forfatter Del Skrevet 4. april 2006 ja gansk sykt men det nest å fårstår nå hele program blir lagt inn cache på cpuen vil vent å se på 32mb og spill tester 5867782[/snapback] Det har jo komt spilltester. For lenge siden. Bare å google Conroe + benchmark eller noe lignende det! Lenke til kommentar
AmdTommy Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 (endret) amd må vel ha noe på lur som de kan konkurere med? edit: hvis ikke conroe bare er bra i suprepi osv.. å amd fortsatt eier i spill Endret 5. april 2006 av AmdTommy Lenke til kommentar
O.J Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Hvordan blir det med tanke på skalering med Conroe? skal dem gå hele veien opp til 4Ghz på nytt? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Tror 3,3 Ghz er planen foreløpig. Husk at det er 65nm produksjonsutstyr, så ting blir litt annerledes. Virker som intel kommer til å ta over tronen. Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Hvis Conroe kommer på socket 775, betyr dette at dagens 775 hovedkort vil støtte Conroe (evt med oppdatert bios)? I så fall er det vel en god ide å satse på Intel for de som skal oppgradere nå før Conroe/AM2 kommer? Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 (endret) Tror ikke Intel trenger å komme med en 3.33GHz Conroe før om en stund, om i det hele tatt. 2.67GHz versjonen har jo vist seg å yte vesentlig bedre enn en 2.8GHz FX. Jeg håper faktisk at de legger seg på maks 3GHz, slik at de som overklokker får de kjernene som er gode nok til å kjøre på 3.33GHz Endret 5. april 2006 av kjaks Lenke til kommentar
O.J Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Kommer vel mye an på hvor hardt AMD kommer til å presse dem, eller om dem må heve klokkehastigheten for å nå opp til AMD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå